Gå til innhold

Bloggere. De utleverer livet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

På godt og vondt.. hva sier familien til det egentlig?  Helt greit? Eller får de mye dritt fra familien? 

Anonymkode: fea46...de2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal familien bry seg? Legger din familie seg bort i ditt yrke? 

Anonymkode: 43bd1...a48

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg blogger nemlig og får svigerfamilien min på nakken !

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blogger nemlig og får svigerfamilien min på nakken !

Troverdig....

Skrevet

Jeg hadde hatt store problemer med en i familien som brettet personlige ting ut til hvermansen.

Hadde det kun vært barn og mann hadde jeg vært bekymret for barna.

Hadde det vært noe som involverte oss hadde jeg gitt beskjed om å fjerne og anmeldt dersom det ikke ble gjort. 

Anonymkode: aaebb...be2

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvis det blogges om noe som kan gjenkjenne noen som ikke vil på nett, skal familien bry seg.  Hvis barn, som ikke har peiling på hva det vil si at informasjon ligger åpent på nett slik at hvem som helst kan lese om det, blogges om, skal det sies ifra. Det burde overhode ikke være greit eller lov å blogge om andre enn seg selv og personer som er over 18 og vil samtykke. 

Anonymkode: be484...505

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det blogges om noe som kan gjenkjenne noen som ikke vil på nett, skal familien bry seg.  Hvis barn, som ikke har peiling på hva det vil si at informasjon ligger åpent på nett slik at hvem som helst kan lese om det, blogges om, skal det sies ifra. Det burde overhode ikke være greit eller lov å blogge om andre enn seg selv og personer som er over 18 og vil samtykke. 

Anonymkode: be484...505

Selvfølgelig skal man ikke blogge om andre. Ikke ved navn ihvertfall. Om noe kan bli gjenkjent må man vurdere.

Å du fra en gang er ikke å bry seg eller komme med dritt som trådstarter skrev. 

Ellers må folk virkelig få gjøre som de vil så lenge de ikke bryter noen lov. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig skal man ikke blogge om andre. Ikke ved navn ihvertfall. Om noe kan bli gjenkjent må man vurdere.

Å du fra en gang er ikke å bry seg eller komme med dritt som trådstarter skrev. 

Ellers må folk virkelig få gjøre som de vil så lenge de ikke bryter noen lov. 

Å SI fra

Skrevet

De selger privatlivet sitt bør man vel heller si. Ofte ungene og mannen sitt også. Alt for spons og et kjent navn. 

Anonymkode: a47ac...dde

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi noen er idiotisk nok til å blogge om dem også, ikke bare seg selv. Det handler om samtykke til hvilken privat informasjon som er grei å spre videre. Så lenge man kun blogger om seg selv bør ikke familie blande seg, men med én gang man skriver noe som helst om andre bør man innhente samtykke først.

Anonymkode: 24ca7...911

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Fordi noen er idiotisk nok til å blogge om dem også, ikke bare seg selv. Det handler om samtykke til hvilken privat informasjon som er grei å spre videre. Så lenge man kun blogger om seg selv bør ikke familie blande seg, men med én gang man skriver noe som helst om andre bør man innhente samtykke først.

Det kommer jo an på. Det er ikke ulovlig å skrive om andre, men det bør vurderes nøye. 

Skrevet

Jeg vil ikke på nett.

Barn og familie under 18 år skal ikke legges ut.

Hva voksne i familien, altså folk over 18 år, legger ut, om seg selv, driter jeg i.

Har en blogger i storfamilien, men så lenge hun bare legger ut hva hun selv driver med, sminke og fest, venninner osv er det greit for meg. Hadde hun lagt ut bilder fra familieselskaper, skrevet om familie, lagt ut info om barn i familien osv hadde jeg helt klart sagt ifra.

Anonymkode: 73d3d...96e

Skrevet

Om de kun utleverte seg selv, så hadde det vært greit.

Men når de utleverer (les selger) egne barn, venner og familie, da tenker jeg de fremstiller seg selv som kyniske, og som personer som ikke evner å se følgene av det de gjør... eller driter i følgene det de selv gjør får for andre.

Jeg antar at Hi troller. Om ikke - hvorfor får du liksom familien på nakken, HI?

Anonymkode: 536b1...df0

Skrevet

Jeg har det likt,  på Facebook. Hun legger ut hele livet på Facebook og det inkluderer også familie og venner. I dag kommer nn på besøk, jeg traff xx når jeg var på shopping,  jeg gleder meg til jeg skal... Jeg er tagget uendelig mange ganger og det er lagt ut bilder av både meg og mitt barn,  selv om jeg har sagt at det liker jeg ikke.

Jeg legger meg ikke opp i hvor mye folk deler av sitt liv på sosiale medier, vær snill og respekter mine grenser.

Anonymkode: c6deb...346

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

På godt og vondt.. hva sier familien til det egentlig?  Helt greit? Eller får de mye dritt fra familien? 

Det heter ikke blogger i dag, det heter influenser😅🤦🏼‍♀️

Anonymkode: d8d3b...fa6

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det heter ikke blogger i dag, det heter influenser😅🤦🏼‍♀️

Anonymkode: d8d3b...fa6

Å Neida nå er det innholdsprodusent. Eller Social media content manager.. 🤯

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Om de kun utleverte seg selv, så hadde det vært greit.

Men når de utleverer (les selger) egne barn, venner og familie, da tenker jeg de fremstiller seg selv som kyniske, og som personer som ikke evner å se følgene av det de gjør... eller driter i følgene det de selv gjør får for andre.

Jeg antar at Hi troller. Om ikke - hvorfor får du liksom familien på nakken, HI?

Hvorfor skulle jeg trolle. Jeg og samboer blir eksponert. Han ønsker det. Familien hans blir sur på meg pga jeg eksponerer han. Selv om han ønsker det

Skrevet

Jeg hadde vært hinsides flau om privatlivet mitt ble brettet ut i en blogg. Eller ungene mine, hva de gjør og sier, med bilder. Aldri! Forstår ikke eksponeringsbehovet mange har i sosiale medier, til andre enn i private kanaler.
Jeg er vel for gammel til å forstå - men 18 åringen min legger heller ikke ut noe offentlig, selv om han er aktiv på SoMe med sine venner.  14 åringen er også restriktiv med offentlig innhold.

Anonymkode: 9e6b5...257

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det kommer jo an på. Det er ikke ulovlig å skrive om andre, men det bør vurderes nøye. 

Skrev jeg at det var ulovlig? Jeg ga uttrykk for at man er en idiot, ikke en kriminell.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Skrev jeg at det var ulovlig? Jeg ga uttrykk for at man er en idiot, ikke en kriminell.

Tror i hvertfall det er veldig bra at du ikke gjør det. 

Skrevet

Jeg tenker som så at når jeg ser hvor privat min jente er som ungdom, og hvor mye det betyr fir henne å bestemme hvem som tar del i hva, så tror jeg faktisk jeg hadde skadet henne for livet om jeg hadde lagt ut hele barndommen hennes på nett.

Da hun var liten var det superstas med bilder på Facebook, og hun maste på å legge ut ting ( noe jeg kun gjorde til bursdag), men når hun nå er stor nok til å se konsekvensene så skal ingenting ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tror i hvertfall det er veldig bra at du ikke gjør det. 

Gjør hva?

Skrevet

Folk må gjerne blogge men jeg og mine barn skal ikke omtales eller avbildes. Ei heller bilder av hjemmet mitt. Respekteres ikke det så blir det leven. Ellers bryr jeg meg ikke. 

Anonymkode: 12a9e...bb9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Gjør hva?

Utleverer livet ditt, og skriver om andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor skulle jeg trolle. Jeg og samboer blir eksponert. Han ønsker det. Familien hans blir sur på meg pga jeg eksponerer han. Selv om han ønsker det

Jeg trodde du trollet pga. måten du velger å ordlegge deg på.

Har du og samboer barn som blir eksponert i bloggen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...