Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #26 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Var ikke noe ide å skrive her om råd nei. For det jeg får her er hvor fæl jeg er osv. Bare for at jeg skulle få det være. Så at jeg står i en krise er det ingen som bryr seg om. Jeg fortjener ikke noen å snakke med. Takk til dere! Anonymkode: 86351...5fd Men du er jo ikke interessert i støtte her inne fra heller, du har i tidligere tråder fått så mange fine svar og gode råd, folk som har prøvd å få litt mer kontakt med deg, men som regel så ignorerer du det, og da ender det med at folk her ikke gidder det lenger. Så hva er det du egentlig forventer fra folk her inne? Anonymkode: 9e513...fe8
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #27 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men du er jo ikke interessert i støtte her inne fra heller, du har i tidligere tråder fått så mange fine svar og gode råd, folk som har prøvd å få litt mer kontakt med deg, men som regel så ignorerer du det, og da ender det med at folk her ikke gidder det lenger. Så hva er det du egentlig forventer fra folk her inne? Anonymkode: 9e513...fe8 Dette. HI vil bare ha en søppelbøtte å spy i. Anonymkode: 0c1c1...616
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #28 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Dette. HI vil bare ha en søppelbøtte å spy i. Anonymkode: 0c1c1...616 Jeg tror ikke at det er så enkelt.. Anonymkode: 91985...64b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #29 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke at det er så enkelt.. Anonymkode: 91985...64b Vel, endring er ikke målet, i alle fall. Ikke endring til det bedre, heller. Anonymkode: 0c1c1...616
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #30 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Men du er jo ikke interessert i støtte her inne fra heller, du har i tidligere tråder fått så mange fine svar og gode råd, folk som har prøvd å få litt mer kontakt med deg, men som regel så ignorerer du det, og da ender det med at folk her ikke gidder det lenger. Så hva er det du egentlig forventer fra folk her inne? Anonymkode: 9e513...fe8 Er jo interessert i det. Når ignorer jeg? Kjenner meg ikke igjen i det. Pleier å skrive at jeg setter pris på og takke for svar. Anonymkode: 86351...5fd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #31 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Er jo interessert i det. Når ignorer jeg? Kjenner meg ikke igjen i det. Pleier å skrive at jeg setter pris på og takke for svar. Anonymkode: 86351...5fd Hva skal du gjøre for at folk skal ønske ditt selskap da? Anonymkode: 91985...64b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #32 Skrevet 23. februar 2022 Det er leit å ikke få støtte når du trenger det. Men muligens ligger svaret i hvordan du pleier vennskap i gode tider også. De færreste ønsker et vennskap hvor man alltid er den som støtter, trøster. Jeg har ei venninne som ofte ringer når hun ikke har det bra. Eller, hun ringer nesten bare da. Skal innrømme at jeg vegrer meg for å svare fordi jeg forventer at det ikke blir en samtale som gir meg energi. Etter jobb går det ganske i ett med matlaging, lekser, lek og legging til nærmere kl 9 Anonymkode: e7aeb...0e9
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #33 Skrevet 23. februar 2022 Hva trenger du folk til da, hvordan bruker du folk? Og viktigst av alt, hva gjør du for folk? Om du er hun som bare ringer når "du trenger noen" og forventer å kunne spy ut elendighet og få støtte, men aldri ringer bare for å spørre hvordan den andre har det, bare for å si noe positivt, bare for å bygge opp den andre litt, da blir forholdet veldig skjevt og folk blir lei av deg. Det høres ut som ditt problem er at du er deprimert, mangler livsglede og bare ser elendighet på alle kanter. Du kan ikke forvente at familie og venner skal dra deg opp av en sånn hengemyr. En venn skal ikke være terapeut og psykolog, bare venn, også bruker du helsevesenet til det andre. Om du forventer at familie og venner skal være psykolog og terapeut, dra deg ut av depresjon og elendighet, da har du tatt feil. Da bruker du de på feil måte, og de trekker seg unna. Tror du trenger litt selvransakelse, for trådene dine her vitner om en kvinne som trenger hjelp fra andre enn familie og venner. Og den martyrholdningen din, med at du skal bestemme når det passer for folk å stille opp for deg, og passer det ikke når du dikterer det så vil du ikke snakke med dem... Det er helt på jordet altså. Folk har jo egne liv, og bestemmelsesrett over når de kan snakke med deg. Det er ikke sånn at du har all rett på å bestemme, men de har ingen rett. Anonymkode: b3430...f86
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #34 Skrevet 23. februar 2022 Mitt ønske er å ha venner å gjøre kjekke ting med om det er trening, gå tur? Ut å spise eller få besøk hjemme. Le, prate og tårer av og til. Ønsker gode dag som man minnes eller gleder seg til i gode/vonde dager. Jeg blir usikker på hvordan jeg fremstår for andre. Alt jeg skriver her sier jeg ikke høyt til noen. Men tankene har jeg. Blir både hårsår, skuffet, lei meg, trist, frustrert osv, men jeg går ikke på noen måte inn for å gjøre noen noe vondt . Er glad i dem og ønsker tid med dem. Og ikke for å tømme meg selv. Men livet er innimellom veldig tøff og som i går når du får beskjed om alvorlige ting og sitter alene med alle tankene og ingen å prate med. Da spør man seg selv spm. I dag føles ting litt mindre håpløst. Jeg vet ikke om jeg bør gå til psykolog fordi det har hopet seg opp for meg med tanker og følelser rundt livet osv. Men en ny runde med det jeg har prøvd føler jeg ikke har noe poeng. Verktøyene har jeg der. Ikke så lett å bruke i hverdagen alltid synes jeg. Da måtte det vært for prat, men vet ikke. Åpne seg for noen som gjerne ikke gir svar eller sier noe? Vet rett å slett ikke og så er det et økonomisk spm. Rådvill her. Anonymkode: 86351...5fd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #35 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er leit å ikke få støtte når du trenger det. Men muligens ligger svaret i hvordan du pleier vennskap i gode tider også. De færreste ønsker et vennskap hvor man alltid er den som støtter, trøster. Jeg har ei venninne som ofte ringer når hun ikke har det bra. Eller, hun ringer nesten bare da. Skal innrømme at jeg vegrer meg for å svare fordi jeg forventer at det ikke blir en samtale som gir meg energi. Etter jobb går det ganske i ett med matlaging, lekser, lek og legging til nærmere kl 9 Anonymkode: e7aeb...0e9 Vil du egentlig ikke ha henne som venn? Anonymkode: 86351...5fd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #36 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Vil du egentlig ikke ha henne som venn? Anonymkode: 86351...5fd Det 0e9 sier er vel at hun ønsker at venninnen tar kontakt når hun har det fint også, eller når hun bare har lyst å fortelle noe positivt, eller høre hvordan 0e9 har det, eller komme med et positivt forslag på noe de kan gjøre sammen... ikke bare kontakte henne når hun trenger en terapeut i henne. Anonymkode: e0f71...6b4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #37 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det 0e9 sier er vel at hun ønsker at venninnen tar kontakt når hun har det fint også, eller når hun bare har lyst å fortelle noe positivt, eller høre hvordan 0e9 har det, eller komme med et positivt forslag på noe de kan gjøre sammen... ikke bare kontakte henne når hun trenger en terapeut i henne. Anonymkode: e0f71...6b4 Ok. Skjønner. Anonymkode: 86351...5fd
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #38 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Mitt ønske er å ha venner å gjøre kjekke ting med om det er trening, gå tur? Ut å spise eller få besøk hjemme. Le, prate og tårer av og til. Ønsker gode dag som man minnes eller gleder seg til i gode/vonde dager. Jeg blir usikker på hvordan jeg fremstår for andre. Alt jeg skriver her sier jeg ikke høyt til noen. Men tankene har jeg. Blir både hårsår, skuffet, lei meg, trist, frustrert osv, men jeg går ikke på noen måte inn for å gjøre noen noe vondt . Er glad i dem og ønsker tid med dem. Og ikke for å tømme meg selv. Men livet er innimellom veldig tøff og som i går når du får beskjed om alvorlige ting og sitter alene med alle tankene og ingen å prate med. Da spør man seg selv spm. I dag føles ting litt mindre håpløst. Jeg vet ikke om jeg bør gå til psykolog fordi det har hopet seg opp for meg med tanker og følelser rundt livet osv. Men en ny runde med det jeg har prøvd føler jeg ikke har noe poeng. Verktøyene har jeg der. Ikke så lett å bruke i hverdagen alltid synes jeg. Da måtte det vært for prat, men vet ikke. Åpne seg for noen som gjerne ikke gir svar eller sier noe? Vet rett å slett ikke og så er det et økonomisk spm. Rådvill her. Anonymkode: 86351...5fd Noe å tilføye her? Anonymkode: 86351...5fd
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #39 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Mitt ønske er å ha venner å gjøre kjekke ting med om det er trening, gå tur? Ut å spise eller få besøk hjemme. Le, prate og tårer av og til. Ønsker gode dag som man minnes eller gleder seg til i gode/vonde dager. Jeg blir usikker på hvordan jeg fremstår for andre. Alt jeg skriver her sier jeg ikke høyt til noen. Men tankene har jeg. Blir både hårsår, skuffet, lei meg, trist, frustrert osv, men jeg går ikke på noen måte inn for å gjøre noen noe vondt . Er glad i dem og ønsker tid med dem. Og ikke for å tømme meg selv. Men livet er innimellom veldig tøff og som i går når du får beskjed om alvorlige ting og sitter alene med alle tankene og ingen å prate med. Da spør man seg selv spm. I dag føles ting litt mindre håpløst. Jeg vet ikke om jeg bør gå til psykolog fordi det har hopet seg opp for meg med tanker og følelser rundt livet osv. Men en ny runde med det jeg har prøvd føler jeg ikke har noe poeng. Verktøyene har jeg der. Ikke så lett å bruke i hverdagen alltid synes jeg. Da måtte det vært for prat, men vet ikke. Åpne seg for noen som gjerne ikke gir svar eller sier noe? Vet rett å slett ikke og så er det et økonomisk spm. Rådvill her. Anonymkode: 86351...5fd Det du sier her er egentlig at du ikke trenger mer salve, selv om du fortsatt har eksem. Du bruker jo ikke det du lærte i terapien. Du belager deg i stedet på at verden rundt skal komme og ordne opp. Venninnene skal ringe innafor den fristen du har satt, og her på forum mener du at du blir "boikottet" og "slettet" hvis ikke responsen på dine (meget ordknappe og lite engasjerende) klagetråder kommer fort nok. Hvorfor er det andres oppgave å holde humøret ditt oppe? Anonymkode: 0c1c1...616
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #40 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det du sier her er egentlig at du ikke trenger mer salve, selv om du fortsatt har eksem. Du bruker jo ikke det du lærte i terapien. Du belager deg i stedet på at verden rundt skal komme og ordne opp. Venninnene skal ringe innafor den fristen du har satt, og her på forum mener du at du blir "boikottet" og "slettet" hvis ikke responsen på dine (meget ordknappe og lite engasjerende) klagetråder kommer fort nok. Hvorfor er det andres oppgave å holde humøret ditt oppe? Anonymkode: 0c1c1...616 Du har gjerne rett. Kanskje bør og må prøve noe mer. Takk!! Jeg ser mønsteret du nevner ja. Tenker at nå må det bli bra og nå, men blir ikke helt det. Anonymkode: 86351...5fd
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #41 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du har gjerne rett. Kanskje bør og må prøve noe mer. Takk!! Jeg ser mønsteret du nevner ja. Tenker at nå må det bli bra og nå, men blir ikke helt det. Anonymkode: 86351...5fd Jeg spør om en liten ting til. Er det noen som har gått til psykolog og fått hjelp? Det var kognitiv jeg prøvde sist. Prøver å bruke det i hverdagen, men faller igjennom ofte., Anonymkode: 86351...5fd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #42 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Jeg spør om en liten ting til. Er det noen som har gått til psykolog og fått hjelp? Det var kognitiv jeg prøvde sist. Prøver å bruke det i hverdagen, men faller igjennom ofte., Anonymkode: 86351...5fd Ja, jeg har prøvd, og ja det hjalp. Den beste hjelpen fikk jeg av en som drev med gestaltterapi. Men da må du slutte å knege på pengene. Bruk det som trengs for å komme videre, for ditt blikk er jammen det mest negative jeg noensinne har møtt… Anonymkode: 0c1c1...616
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #43 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 2022-2-22 den 17.19): Har få/ingen. I dag hadde jeg behov for en prat. Ringte en. Skrev en meld og om vedkommende hadde 2 min. Ikke svar og ikke ringt opp igjen.Timer siden. Hvor er noen når man trenger det? Anonymkode: 86351...5fd Jeg hadde blitt stressa hvis jeg hadde fått en slik meld. Hvorfor sier du ikke heller :"Hei. Jeg har det ikke helt greit for tiden. Jeg trenger deg. Har du tid til å snakke en dag denne uka?" eller noe. Anonymkode: 10fa8...8fd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #44 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 2022-2-22 den 19.59): Trengte ikke tenke på det en gang. Ikke ringt meg opp igjen. Mange timer seinere. Så sitter med denne sorgen alene. Takk! Anonymkode: 86351...5fd Du kan da ikke bli så sur for så lite? 😬 Anonymkode: 10fa8...8fd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #45 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde blitt stressa hvis jeg hadde fått en slik meld. Hvorfor sier du ikke heller :"Hei. Jeg har det ikke helt greit for tiden. Jeg trenger deg. Har du tid til å snakke en dag denne uka?" eller noe. Anonymkode: 10fa8...8fd Det hadde gått mange uker før jeg hadde orka å ringe opp til en sånn melding. Helt ærlig. Ville ha sett for meg at «åååååhhh nei, der kommef det til å gå vekk to timer av livet som jeg aldri vil få tilbake…!» Anonymkode: 0c1c1...616
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #46 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det hadde gått mange uker før jeg hadde orka å ringe opp til en sånn melding. Helt ærlig. Ville ha sett for meg at «åååååhhh nei, der kommef det til å gå vekk to timer av livet som jeg aldri vil få tilbake…!» Anonymkode: 0c1c1...616 Da er du jo en ræva venn. Anonymkode: a711b...fbe
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #47 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det hadde gått mange uker før jeg hadde orka å ringe opp til en sånn melding. Helt ærlig. Ville ha sett for meg at «åååååhhh nei, der kommef det til å gå vekk to timer av livet som jeg aldri vil få tilbake…!» Anonymkode: 0c1c1...616 Stakkars de som har deg som "venn". Anonymkode: 9e513...fe8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #48 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Da er du jo en ræva venn. Anonymkode: a711b...fbe Nei. Jeg er bare ikke en billig terapeut. Anonymkode: 0c1c1...616
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #49 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Stakkars de som har deg som "venn". Anonymkode: 9e513...fe8 Nei, de er heldige. De ringer meg både i storm og solskinn, men de forventer ikke at jeg skal fikse opp i livet deres. Anonymkode: 0c1c1...616
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #50 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, de er heldige. De ringer meg både i storm og solskinn, men de forventer ikke at jeg skal fikse opp i livet deres. Anonymkode: 0c1c1...616 Når ble det å lytte til vennene sine å være billig terapeut? Anonymkode: 44702...215
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå