Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har få/ingen. I dag hadde jeg behov for en prat. Ringte en. Skrev en meld og om vedkommende hadde 2 min. Ikke svar og ikke ringt opp igjen.Timer siden. 

Hvor er noen når man trenger det? 

Anonymkode: 86351...5fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg må bare greie meg selv. Tøft innimellom.

Anonymkode: e0f71...6b4

Skrevet

Redd du har rett. Mange ganger tenkt at man rett å slett er alene uansett hva. Så hva er vitsen da? 

Så klart noen er heldig der og som ellers i livet. Trekte bare feil lodd. 

Kommer ikke til å ta tlf dersom vedkommende skulle ringe opp igjen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Har få/ingen. I dag hadde jeg behov for en prat. Ringte en. Skrev en meld og om vedkommende hadde 2 min. Ikke svar og ikke ringt opp igjen.Timer siden. 

Hvor er noen når man trenger det? 

Du vet ikke hvordan den andre  har det. Kanskje det er lurt å spørre om slikt først? Jeg trodde det var vanlig høflighet? Hvis noen spør om jeg har to minutter, så kan jeg bli sånn "uff ikke nå midt i *det jeg driver med*" Kommer litt an på relasjonen. Men vanlig høflighet er vel å spørre den andre før en "krever" noe selv. Jeg gjør ihvertfall det..

Anonymkode: 91985...64b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Redd du har rett. Mange ganger tenkt at man rett å slett er alene uansett hva. Så hva er vitsen da? 

Kommer ikke til å ta tlf dersom vedkommende skulle ringe opp igjen

Så hvis vedkommende har hatt en travel dag og ringer deg når ting roer seg, så skal du furte og ikke svare? Da kan du faktisk bare sitte der og koke i ditt eget fett! 

Jeg hadde tenkt å tipse deg om div hjelpetelefoner, men det gidder jeg ikke. Drit og dra!

Anonymkode: a711b...fbe

Skrevet

"Behov for en prat" tar jo gjerne mer enn 2 min da, det vet helt sikkert personen du skrev en melding til også.

Så når du sender en melding rett før man skal hjem fra jobb, hente unger, lage middag, handle osv osv så er det ikke sikkert den personen hadde "2 min".

Nå sier du at om den personen ringer tilbake når han/hun faktisk har 2 min så er det for seint og du gidder ikke svare...?

Det sier jo mye om deg og hvorfor du føler deg ensom og alene da, folk som blir sure og furter på den måten har ikke så lett for å beholde vennskap.

Anonymkode: b3430...f86

Skrevet

Du spør i tittelen din hva vi ville gjort. Hvis jeg hadde hatt behov for å prate med noen, så ville jeg forsøkt igjen. Det kan dessverre være sånn at jeg også kan glemme å ringe tilbake, spesielt hvis man leser meldingen midt i et møte, på venterommet hos tannlegen eller rett før man går av bussen. Hvis det er umulig å få tak i vedkommende ville jeg ringt en annen venninne. Du sier at du ikke har så mange, men hva med søsken eller foreldre? 

Diverse hjelpetelefoner er der for ensomme mennesker også. Du trenger ikke stå i en livskrise for å ringe. Det holder at man enten trenger noen å prate med eller føler seg ensom. Håper du får tak i noen! Og du, ikke bli bitter og tolk alt i verste mening. Noen ganger ligger det ikke noe annet enn dårlig tid eller forglemmelse bak. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Så du kommer ikke til å ta telefonen når personen ringer opp igjen fordi personen ikke ringte når akkurat når det passet deg? Hvorfor? Pass på at du ikke snubler helt i martyrismen da.

Anonymkode: 9e513...fe8

Skrevet

De vet vel at det ikke er noen vits i å ringe deg opp igjen siden du furter og ikke svarer.

Anonymkode: 48547...51d

Skrevet

Trengte ikke tenke på det en gang. Ikke ringt meg opp igjen. Mange timer seinere. 

Så sitter med denne sorgen alene. Takk! 

Skrevet

Hvorfor trenge noen når det ikke er noen der allikevel? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor trenge noen når det ikke er noen der allikevel? 

Du skriver i begynnelsen av tråden at det er klart noen er heldige som ellers i livet, og at du trakk feil lodd. 

Det er så sykt usjarmerende med folk som klager over urettferdighet i voksen alder. Livet ER urettferdig, har alltid vært, og kommer alltid til å være. Det er virkelig noe alle voksne mennesker vet. Så du sitter faktisk og er selvmedlidende på grunn av det mest opplagte vi erfarer fra vi er 2 år. Skjønner du ikke hvor umodent det er? Det er også noe folk flest misliker mest med andre,-at voksne klager over hvor urettferdig alt er. 

Hvor heldig er ikke nettopp du ift de som blir giftet bort og regelmessig voldtatt fra de er yngre enn 10 år? Hvilket lodd trakk de da? Og ungene som bor på gatene hvor de blir tatt, og blir misbrukt av ukjente? Hvor de blir banket og tilmed skutt av butikkeiere og andre fordi de "er i veien?" 

Og der sitter du og har et depressivt anfall fordi noen ikke orket å høre på den evinnelige sytingen din? 

Du trakk et dårlig lodd. Det må jeg si. Noen ganger så ER skam på sin plass. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, for nå er tida ute, og det er DU som bestemmer hvor lang frist de har??

Du er sannelig en dårlig venninne selv. Du bare setter folk på "prøve". Ikke rart de ignorerer!

Så glad jeg er for at jeg ikke kjenner sånne som deg. 

Anonymkode: 0c1c1...616

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Du skriver i begynnelsen av tråden at det er klart noen er heldige som ellers i livet, og at du trakk feil lodd. 

Det er så sykt usjarmerende med folk som klager over urettferdighet i voksen alder. Livet ER urettferdig, har alltid vært, og kommer alltid til å være. Det er virkelig noe alle voksne mennesker vet. Så du sitter faktisk og er selvmedlidende på grunn av det mest opplagte vi erfarer fra vi er 2 år. Skjønner du ikke hvor umodent det er? Det er også noe folk flest misliker mest med andre,-at voksne klager over hvor urettferdig alt er. 

Hvor heldig er ikke nettopp du ift de som blir giftet bort og regelmessig voldtatt fra de er yngre enn 10 år? Hvilket lodd trakk de da? Og ungene som bor på gatene hvor de blir tatt, og blir misbrukt av ukjente? Hvor de blir banket og tilmed skutt av butikkeiere og andre fordi de "er i veien?" 

Og der sitter du og har et depressivt anfall fordi noen ikke orket å høre på den evinnelige sytingen din? 

Du trakk et dårlig lodd. Det må jeg si. Noen ganger så ER skam på sin plass. 

Dessverre enig. 
Det loddet er ikke et lodd, det er en gevinst. Og HI skusler den vekk.

Anonymkode: 0c1c1...616

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg svarte deg øverst i tråden.

Vet du, noen får mer utfordringer i livet enn andre. Og livet er langt fra rettferdig bestandig.

Men hverken du eller jeg kontrollerer andre. Det eneste man kan gjøre, det er å fortsette. Søke profesjonell hjelp, om man trenger det. Og fortsette å utvide nettverket sakte, men sikkert, slik at man får flere i livet som man kan stille opp for og også oppleve er der når en selv trenger det.

Man kan ikke forvente at en annen skal slippe alt man har i hendene når de fleste er på jobb, fordi en selv trenger å prate. Hvis det er noe helt akutt og ekstremt, da må man heller si hva det dreier seg om, da er det mange flere som vil følge opp der og da. Men vet man ikke hva det gjelder, og man ikke vet at det ev. er noe alvorlig, da er det mindre sjanse for at man kan velge bort det man holder på med. Og tror man at det ikke er noe spesielt, da er det vel også lett for at det blir utsatt til en dag de kanskje har bedre tid.

Ta tak i eget liv, skaff deg hjelp hos fagpersoner, slik at du har et sikkerhetsnett mens du bygger deg et større nettverk.

Anonymkode: e0f71...6b4

Skrevet

Jeg tenker at du kanskje ringer denne personen når du trenger å snakke. Det er lett å bli egoistisk når man har det tøft. Hvor ofte ringer du henne og spør «hvordan har du det?» og lytter til svaret uten å snakke om hvordan du har det?

Anonymkode: af2f8...060

Skrevet

Var ikke noe ide å skrive her om råd nei. 

For det jeg får her er hvor fæl jeg er osv.  Bare for at jeg skulle få det være. 

Så at jeg står i en krise er det ingen som bryr seg om. Jeg fortjener ikke noen å snakke med. 

Takk til dere! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Var ikke noe ide å skrive her om råd nei. 

For det jeg får her er hvor fæl jeg er osv.  Bare for at jeg skulle få det være. 

Så at jeg står i en krise er det ingen som bryr seg om. Jeg fortjener ikke noen å snakke med. 

Takk til dere! 

Noen ganger fortjener man kjeft. Er det ikke bedre at folk tenker at de vil behandle deg med litt respekt, enn å jatte med deg eller overse deg helt? Forresten var det mange som ikke kjeftet. Tror ikke din kommer deg ut av tunnelen jeg altså. Og det er ene og alene din skyld. At du skal se på deg selv som så stort offer er nitrist egentlig. 

Skrevet

Kommer ikke ut av dette og ingen bryr seg. Skulle ønske jeg slapp. 

Og nå kommer jeg ikke prøve mer ang å kontakte noen. Bedre alene. Ingen er der for meg uansett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kommer ikke ut av dette og ingen bryr seg. Skulle ønske jeg slapp. 

Og nå kommer jeg ikke prøve mer ang å kontakte noen. Bedre alene. Ingen er der for meg uansett. 

Kanskje arbeidsgiver et blunk, men får fort en ny. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje arbeidsgiver et blunk, men får fort en ny. 

Hvorfor kommer du ikke ut av det? Gi meg tre grunner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor kommer du ikke ut av det? Gi meg tre grunner. 

Fordi jeg er alene og ser at jeg har ingen støtte når jeg virkelig hadde trengt noen. Ser det på mange ting. 

Mistet livsgnisten. Har lite å glede meg over.

Folk ønsker meg ikke og har det bedre uten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg er alene og ser at jeg har ingen støtte når jeg virkelig hadde trengt noen. Ser det på mange ting. 

Det er i alle fall svært få som kler offerrollen. 

Anonymkode: 0e87a...858

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er vanskelig å ikke ha støtte,-det vet jeg. Likevel så er man jo ikke avhengig av det. Du klarer deg alene, og det gjør alle hvis de vil. Eller må. Tenk deg at i det lange løp/in the end, så er vi alle alene. Det er et ønske å være glad i noen og å trenge noen. Folk skulle aldri si "Jeg trenger deg" Det en skal si er " jeg VIL trenge deg". For vi kan liksom ikke legge våre liv og skjebne i noen andres hender. Det går jo bare ikke. Nei, vi må trå til selv. Hvis vi syns vi et verdt noe. Og det er vi helst, selv om ingen andre enn oss selv ser det. 

Hva mener du med lite å glede deg over? Nevn en sang du liker. Film eller serie. Et maleri. Et dyr. En blomst. Hva som helst. 

Folk VIL kanskje ikke ønske deg. Da må du tenke ut hva du kan gjøre for at de skal da? Så hva skal du gjøre med det? 

Skrevet

Har du barn, HI?

Anonymkode: de767...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...