Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Sønnen min på 9 år er under utredning for adhd. De siste dagene har han forklart at han får en pipelyd i hodet når det skjer noe som ikke er kjekt. Han er enebarn og ikke vant med å krangle, så når noen på skolen krangler, han selv blir irettesatt eller far og jeg diskuterer så kommer pipelyden. Han sier at det har pågått lenge, men akkurat hva som er lenge for en niåring kan jo være så forskjellig. Er det noen som har barn, kanskje med adhd eller andre utfordringer, som har hørt om noe slikt? Jeg skal selvsagt ta det opp med Bup. Anonymkode: 8d073...e14
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Leste at ørevoks kan forårsake tinnitus. At stress forsterker det. Anonymkode: 92057...623
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Leste at ørevoks kan forårsake tinnitus. At stress forsterker det. Anonymkode: 92057...623 Å, tenk om det kan vær en så enkel forklaring. hi Anonymkode: 8d073...e14
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Å, tenk om det kan vær en så enkel forklaring. hi Anonymkode: 8d073...e14 Har tinnitus selv pga høy musikk i mange år. Merker ikke mye til det annet enn når jeg er sliten, ved høye lyder og stress. Da piper det! Anonymkode: 92057...623
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Har tinnitus selv pga høy musikk i mange år. Merker ikke mye til det annet enn når jeg er sliten, ved høye lyder og stress. Da piper det! Anonymkode: 92057...623 Jeg håper selvsagt ikke at han har tinnitus, men at det kan komme av voks hørtes betryggende ut. Vi får sjekke litt. hi Anonymkode: 8d073...e14
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg håper selvsagt ikke at han har tinnitus, men at det kan komme av voks hørtes betryggende ut. Vi får sjekke litt. hi Anonymkode: 8d073...e14 Ring til legen i morgen, si at han sier det "piper i hodet/ørene", særlig når det er mye bråk rundt han, så du ønsker å sjekke om han har mye ørevoks og i tilfelle skylle ørene hans. Legen ser med en gang om det er mye voks inni der, og å skylle gjør de på lab'en hos legen. Enkelt og greit. Anonymkode: ed139...9ab
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Stiv muskulatur i skuldre/nakke kan også gi tinnitus. Så få legen til å sjekke muskulatur der også. Det er jo typisk muskulatur som blir raskt påvirket av stress. Kanskje han er høysensitiv som personlighetstype også, siden han "tar inn" andres krangler så mye. Hvis han er høysensitiv trenger han - og dere foreldre - å lære hvordan han/dere må forholde dere til det, slik at han kan bruke det som en ressurs istedenfor å personlig ta inn andres stress, og få hjelp til å ta pauser og skåne seg selv, slik mange høysensitive trenger. Hvis høysensitive ikke gjør det, så reagerer noen med å bli veldig slitne, andre blir "hyperaktive" av indre stress, andre deprimerte, sinte osv. Så verdt å vurdere, spesielt om det er mange forstyrrelser i læresituasjonen på skolen. Anonymkode: f729e...918
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå