Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Noen som har gått her eller kjenner til skolen? Ene ungdommen har slitt med mye hjemmeskole, og ønsker etterhvert å ta opp enkelte fag. Men er såpass skolelei at hun vil ta et friår først. Hun vurderer folkehøyskole, og fant denne. Hun likte nærheten til Oslo, og linjene de tilbyr. Hverken jeg eller mannen har gått på folkehøyskole. Vi har heller ikke økonomi til å betale hele oppholdet for henne. Hun må dermed ta opp studielån. Er det verdt det? Anonymkode: 23ffb...c0c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 De fleste tar vel studielån for å gå på folkehøyskole, det er ikke vanlig at foreldre betaler det. Om hun fullfører året får hun 40% omgjort til stipend. Vel verdt pengene vil jeg si, som selv gikk et år på folkehøyskole og hadde stort utbytte av det. Det er lærerikt på mange måter Anonymkode: 8472c...549
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Det vil jeg absolutt anbefale, men hadde ikke valgt den ved siden av Oslo. Folkehøyskoler utenfor allfarvei får som regel mer gruppefølelse Anonymkode: 16bc0...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå