amandine Skrevet 23. februar 2022 #51 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker ikke om meg! Hvor vanskelig er det å skjønne at det er av respekt for brudeparet og jobben de har gjort samt for invitasjonen jeg kjøper en presentabel gave? Klarer du ikke å forstå at fokuset mitt er på dem, og det er derfor jeg vil kjøpe den gaven eller gi en viss sum? I mitt bryllupp var det ingen som kom med gave, for vi så ikke fra at det var bryllupp. Det var en overraskelse. Så da kan du jo tygge litt på den. Anonymkode: eb504...1de Du måler ikke en gave i kroner, det er poenget. Det er ikke summen som teller. Det er ikke et regnskap.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #52 Skrevet 23. februar 2022 *Miss Marple* skrev (1 minutt siden): Men hvorfor tenker du at det er verdien på bryllupsgaven som avgjør hvor dedikert man er som gjest? Hvor setter du grensen for at man setter nok pris på å bli invitert? Og er den grensen absolutt, uansett inntekt? Det viser at man har investert noe. Det er alt. Jeg hadde aldri klart å gi fra meg en konvolutt med 500 eller 300 kroner, og tenkt at det var nok. Det handler ikke om hva som er "nok" for meg. Det handler om å gi noe de får ihvertfall mer glede for enn en kinobillett. Jeg har skrevet at om man virkelig har dårlig råd, så får man gi etter evne. Jeg tenker bare at litt kan man ofre til fordel for gave. Anonymkode: eb504...1de
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #53 Skrevet 23. februar 2022 amandine skrev (5 minutter siden): Du måler ikke en gave i kroner, det er poenget. Det er ikke summen som teller. Det er ikke et regnskap. Jeg tror du bare må avfinne deg med at jeg mener mitt. Ingenting å kverulere på det, for det er ingen grunn til at jeg skifter mening. Det er ikke sånn at du får meg til det, tvert i mot. Anonymkode: eb504...1de
amandine Skrevet 23. februar 2022 #54 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det viser at man har investert noe. Det er alt. Jeg hadde aldri klart å gi fra meg en konvolutt med 500 eller 300 kroner, og tenkt at det var nok. Det handler ikke om hva som er "nok" for meg. Det handler om å gi noe de får ihvertfall mer glede for enn en kinobillett. Jeg har skrevet at om man virkelig har dårlig råd, så får man gi etter evne. Jeg tenker bare at litt kan man ofre til fordel for gave. Anonymkode: eb504...1de Du gir jo ikke en konvolutt med penger? Du kjøper en gave du har råd til og som du tror vil glede brudeparet eller som de ønsker seg. En konvolutt med penger er absolutt ikke verdifullt uansett hvor mye eller lite som ligger i den.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #55 Skrevet 23. februar 2022 amandine skrev (1 minutt siden): Du gir jo ikke en konvolutt med penger? Du kjøper en gave du har råd til og som du tror vil glede brudeparet eller som de ønsker seg. En konvolutt med penger er absolutt ikke verdifullt uansett hvor mye eller lite som ligger i den. Jeg tror nok helt sikkert at penger med kort(!!) i konvolutt er veldig mye bedre enn en ting du "tror" brudeparet ønsker seg. Som jeg også har skrevet, så kan man kjøpe fra ønskeliste. Det er også de som kun ønsker penger i gave. Var det noe mer nå? Anonymkode: eb504...1de
*Miss Marple* Skrevet 23. februar 2022 #56 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det viser at man har investert noe. Det er alt. Jeg hadde aldri klart å gi fra meg en konvolutt med 500 eller 300 kroner, og tenkt at det var nok. Det handler ikke om hva som er "nok" for meg. Det handler om å gi noe de får ihvertfall mer glede for enn en kinobillett. Jeg har skrevet at om man virkelig har dårlig råd, så får man gi etter evne. Jeg tenker bare at litt kan man ofre til fordel for gave. Anonymkode: eb504...1de Man gir jo ikke en konvolutt med penger! Man finner en gave som man tror og håper at brudeparet, som enten er venner eller familie, vil sette pris på. Det er bryllup, ikke barnebursdag, som du tidligere var så opptatt av.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #57 Skrevet 23. februar 2022 *Miss Marple* skrev (2 minutter siden): Man gir jo ikke en konvolutt med penger! Man finner en gave som man tror og håper at brudeparet, som enten er venner eller familie, vil sette pris på. Det er bryllup, ikke barnebursdag, som du tidligere var så opptatt av. Selvfølgelig gir man penger når det ikke er en ønskeliste. Man kan ikke kjøpe ting til andre om man ikke er 100% sikker på smak og hva de vil ha. Mange ønsker seg penger i bryllupsgave. Anonymkode: eb504...1de
sug lut Skrevet 23. februar 2022 #58 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror nok helt sikkert at penger med kort(!!) i konvolutt er veldig mye bedre enn en ting du "tror" brudeparet ønsker seg. Som jeg også har skrevet, så kan man kjøpe fra ønskeliste. Det er også de som kun ønsker penger i gave. Var det noe mer nå? Anonymkode: eb504...1de Det er jo bare ultraharry å legge ut bestillingsliste på gavene til bryllup eller andre anledninger. Og ja, penger i konvolutt er vulgært.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #59 Skrevet 23. februar 2022 sug lut skrev (Akkurat nå): Det er jo bare ultraharry å legge ut bestillingsliste på gavene til bryllup eller andre anledninger. Og ja, penger i konvolutt er vulgært. Veldig opptatt dere er av hva som er harry. Og så fra deg... Hehehehe Jeg gir opp. Anonymkode: eb504...1de
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. februar 2022 #60 Skrevet 23. februar 2022 Til hi; uansett hvor mye du bruker på gaven så er det mer enn nok så lenge du legger omtanke og kjærlighet i gaven. Noe som varmet veldig i mitt bryllup var hjemmelagde kort. Det er dem jeg husker best❤️
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #61 Skrevet 23. februar 2022 Jeg ville satt veldig pris på om dere sluttet å krangle og heller svarte på det jeg spurte om. Hi Anonymkode: 84dda...36c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #62 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville satt veldig pris på om dere sluttet å krangle og heller svarte på det jeg spurte om. Hi Anonymkode: 84dda...36c Ja. Hvor mye må du ut med da, og hvor mye mener du at du kan gi i gave? Anonymkode: eb504...1de
*Miss Marple* Skrevet 23. februar 2022 #63 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Selvfølgelig gir man penger når det ikke er en ønskeliste. Man kan ikke kjøpe ting til andre om man ikke er 100% sikker på smak og hva de vil ha. Mange ønsker seg penger i bryllupsgave. Anonymkode: eb504...1de Nei, det er ikke selvfølgelig i min verden. Er jeg bedt i bryllup så kjenner jeg brudeparet nok til å legge omtanke i gaven slik at jeg vet at den treffer. Jeg kunne ikke drømmer om å gi penger i konvolutt! Eller nå må man vel vippse - skrekk og gru! Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg ville satt veldig pris på om dere sluttet å krangle og heller svarte på det jeg spurte om. Hi Anonymkode: 84dda...36c Du har vel fått svar? Gi det du føler du kan, de fleste vil heldigvis sette mer pris på omtanken enn kostnaden.
amandine Skrevet 23. februar 2022 #64 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg ville satt veldig pris på om dere sluttet å krangle og heller svarte på det jeg spurte om. Hi Anonymkode: 84dda...36c Du har fått mange svar, og jeg håper du er invitert i et bryllup hvor du blir satt pris på for den du er og ikke hva du har med deg. Du kjenner sikkert brudeparet og liker dem godt, det er grunnen til at de ønsker å dele dagen sin med akkurat deg.
amandine Skrevet 23. februar 2022 #65 Skrevet 23. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (39 minutter siden): Til hi; uansett hvor mye du bruker på gaven så er det mer enn nok så lenge du legger omtanke og kjærlighet i gaven. Noe som varmet veldig i mitt bryllup var hjemmelagde kort. Det er dem jeg husker best❤️ Det er slikt man sparer på, det er omtanken og opplevelsen som har varig verdi. Det andre er forgjengelig.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. februar 2022 #66 Skrevet 23. februar 2022 amandine skrev (50 minutter siden): Det er slikt man sparer på, det er omtanken og opplevelsen som har varig verdi. Det andre er forgjengelig. Veldig sant
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #67 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Javel. Det er jo det at jeg tenker på å vise brudeparet respekt, og det ville gått på min selvfølelse å ikke vist at jeg både investerer og setter pris på invitasjonen. Jeg skrev at det ligger mye arbeid bak et bryllupp, og at jeg tenker på det. Alt i alt ser det ut som om det er jeg som tenker på brudeparet her, mens andre tar veldig lett på det fordi deres blotte nærvær er viktig nok. Så jeg vet ikke jeg. Hvem som har et kjipt, og også egosentrisk syn på ting? Anonymkode: eb504...1de Du misforstår jo helt. Alle her er enige i at hvis man har dårlig råd, så gir man det man kan. Er det "bare" 500 kr, så er det bra nok. Det betyr IKKE at de med dårlig råd ikke setter bryllupet like høyt som de som gir 5000. Anonymkode: d8bca...48d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #68 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du misforstår jo helt. Alle her er enige i at hvis man har dårlig råd, så gir man det man kan. Er det "bare" 500 kr, så er det bra nok. Det betyr IKKE at de med dårlig råd ikke setter bryllupet like høyt som de som gir 5000. Anonymkode: d8bca...48d Jeg misforstår ikke selv om jeg mener noe annet enn "alle her" Jeg ser absolutt ikke ett godt argument mot det jeg mener. Tvert i mot. Ingen sier noe om hva de er villig til å ofre, til å invistere eller noe om hva en invitasjon betyr annet enn at de selv er så ønsket at deres nærvær er alt som skal til. At gaver ikke betyr noe, og at hjemmelagede kort betyr veldig mye. Jeg syns jo ikke noe om noe av det. Anonymkode: eb504...1de
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #69 Skrevet 23. februar 2022 Jeg hadde hatt det helt forferdelig som brud hvis mine gjester måtte ofre noe for å gi en gave i mitt bryllup. Nei, håper virkelig ikke at noen gir mer enn de har råd til, eller må droppe for eksempel kino med barna for å ha råd til gave. Det at noen faktisk bruker av tiden sin til å komme å feire bryllupet sammen med oss er jo det mest verdifulle. Størrelsen på gaven har null å si. Anonymkode: 4a88f...873
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #70 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde hatt det helt forferdelig som brud hvis mine gjester måtte ofre noe for å gi en gave i mitt bryllup. Nei, håper virkelig ikke at noen gir mer enn de har råd til, eller må droppe for eksempel kino med barna for å ha råd til gave. Det at noen faktisk bruker av tiden sin til å komme å feire bryllupet sammen med oss er jo det mest verdifulle. Størrelsen på gaven har null å si. Anonymkode: 4a88f...873 Hvorfor drar dere inn barna når det er snakk om å ofre noe? Lage det som en tristesse så ingen må kreve noe av dere? Hva med å ofre vinflaska eller ditt eget snop et par måneder? Hva er det som gjør at dere tror dere er så sykt viktige for brudeparet? Folk ber gjester av flere grunner. Anonymkode: eb504...1de
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. februar 2022 #71 Skrevet 23. februar 2022 (endret) Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor drar dere inn barna når det er snakk om å ofre noe? Lage det som en tristesse så ingen må kreve noe av dere? Hva med å ofre vinflaska eller ditt eget snop et par måneder? Hva er det som gjør at dere tror dere er så sykt viktige for brudeparet? Folk ber gjester av flere grunner. Anonymkode: eb504...1de Hvorfor snakker vi i det hele tatt om å ofre noe som helst ? Endret 23. februar 2022 av mamma til adhd gutt<3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #72 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor drar dere inn barna når det er snakk om å ofre noe? Lage det som en tristesse så ingen må kreve noe av dere? Hva med å ofre vinflaska eller ditt eget snop et par måneder? Hva er det som gjør at dere tror dere er så sykt viktige for brudeparet? Folk ber gjester av flere grunner. Anonymkode: eb504...1de Tror du at de som har det trangt drikker mye vin og spiser mye snop? Og ja, jeg tror at jeg er svært viktig for vennen og familien min. Så trist det må være å tvile på grunnen til å bli bedt! Anonymkode: 8a127...26c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #73 Skrevet 23. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Hvorfor snakker vi i det hele tatt om å ofte noe som helst ? Fordi alt er så likegyldig og...slapt. Alt som betyr noe er jo dere selv. Det ville kanskje føltes bra å gitt blanke i vin og snop og kommet med en finere gave? Som litt takknemlighet for at man blir bedt. Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tror du at de som har det trangt drikker mye vin og spiser mye snop? Og ja, jeg tror at jeg er svært viktig for vennen og familien min. Så trist det må være å tvile på grunnen til å bli bedt! Anonymkode: 8a127...26c Ja, jeg tror de drikker vin mange av dem. Tror også at de bruker penger på annet unødvendig. Det er ikke snakk om å være uønsket. Det er snakk om at noen blir bedt for å få et stort selskap, en bra fest eller også pga gaver. Det er jo forferdelig naivt å tro noe annet. Ihvertfall å tro at gavene ikke betyr noe. Anonymkode: eb504...1de
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. februar 2022 #74 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Fordi alt er så likegyldig og...slapt. Alt som betyr noe er jo dere selv. Det ville kanskje føltes bra å gitt blanke i vin og snop og kommet med en finere gave? Som litt takknemlighet for at man blir bedt. Ja, jeg tror de drikker vin mange av dem. Tror også at de bruker penger på annet unødvendig. Det er ikke snakk om å være uønsket. Det er snakk om at noen blir bedt for å få et stort selskap, en bra fest eller også pga gaver. Det er jo forferdelig naivt å tro noe annet. Ihvertfall å tro at gavene ikke betyr noe. Anonymkode: eb504...1de Jeg klarer nesten ikke ta det du sier seriøst . Alt som betyr noe er omtanken . Ikke prisen. Hvorfor er det så vanskelig å forstå ?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #75 Skrevet 23. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Jeg klarer nesten ikke ta det du sier seriøst . Alt som betyr noe er omtanken . Ikke prisen. Hvorfor er det så vanskelig å forstå ? Fordi det ikke alltid er akkurat sant. Kan du fortelle meg hvorfor ikke flere ikke ønsker gaver i det hele tatt? Hvis det kun er omtanke og nærværet til folk som betyr noe. Vi ville ikke ha gaver. Anonymkode: eb504...1de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå