Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #26 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kanskje lese hovedinnlegget? Anonymkode: 877ff...1f9 Det har jeg lest. Hun er i jobb. Anonymkode: eb504...1de
smurfis Skrevet 23. februar 2022 #27 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke skrevet at jeg hadde blitt fornærmet, og nei jeg ville ikke blitt det. Jeg hadde bare følt meg litt dum som voksen med jobb å ikke gi mer enn 500. Er man uten jobb og har dårlig økonomi så er det forståelig i mange tilfeller. Anonymkode: eb504...1de Men som du skriver selv, det er jo ikke deg det handler om. For brudeparet er det selvfølgelig mye mer hyggelig at hun kommer avslappet og klar for å ha det gøy, enn at hun sitter der å tenker på hvordan hun skal klare seg resten av måneden. Nå vet ikke jeg hvor dårlig råd hun har selvfølgelig
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #28 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det har jeg lest. Hun er i jobb. Anonymkode: eb504...1de Hun har lite penger. Anonymkode: 877ff...1f9
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #29 Skrevet 23. februar 2022 smurfis skrev (1 minutt siden): Men som du skriver selv, det er jo ikke deg det handler om. For brudeparet er det selvfølgelig mye mer hyggelig at hun kommer avslappet og klar for å ha det gøy, enn at hun sitter der å tenker på hvordan hun skal klare seg resten av måneden. Nå vet ikke jeg hvor dårlig råd hun har selvfølgelig Det handler om selvfølelse for egen del ja, og ikke den store betydningen jeg har for andre. Det er en forskjell der. Jeg mener at du skal være rimelig på felgen økonomisk om du ikke klarer å spare 1000 kr på tre, fire måneder, som vel er tiden fra invitasjon til selskap. Jeg tror rett og slett at det handler om hva en er villig til å ofre, men da får en jo si det. Greit nok. Ikke si at brudeparet blir mest glad for at du i det hele tatt dukker opp. Anonymkode: eb504...1de
smurfis Skrevet 23. februar 2022 #30 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det handler om selvfølelse for egen del ja, og ikke den store betydningen jeg har for andre. Det er en forskjell der. Jeg mener at du skal være rimelig på felgen økonomisk om du ikke klarer å spare 1000 kr på tre, fire måneder, som vel er tiden fra invitasjon til selskap. Jeg tror rett og slett at det handler om hva en er villig til å ofre, men da får en jo si det. Greit nok. Ikke si at brudeparet blir mest glad for at du i det hele tatt dukker opp. Anonymkode: eb504...1de At hun skal si at hun blir helt på felgen og ikke har mulighet til å spare? Ja, det kunne jeg fint sagt til en god venninne om det stemte, det hadde ikke vært flaut å si til mine venninner. Hva om hun har andre "store" utgifter ila de tre mnd, kanskje ett av barna har bursdag feks, skal hun ofre det? Det hadde jeg, som brud, synes vært forferdelig. Jeg hadde sikkert tilbudt meg å hjelpe til før bryllupet og det er jo også verdt mye (om hun bor i nærheten da) Jeg tror at brudeparet blir mest glad for at hun dukker opp, og det må jeg få lov til å si. Men som sagt, jeg vet ikke hvor dårlig råd hun har. Kanskje det står mellom 1000-1500 kr og at det ikke er to hundre lapper som kan velte økonomien hennes.
smurfis Skrevet 23. februar 2022 #31 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det handler om selvfølelse for egen del ja, og ikke den store betydningen jeg har for andre. Det er en forskjell der. Jeg mener at du skal være rimelig på felgen økonomisk om du ikke klarer å spare 1000 kr på tre, fire måneder, som vel er tiden fra invitasjon til selskap. Jeg tror rett og slett at det handler om hva en er villig til å ofre, men da får en jo si det. Greit nok. Ikke si at brudeparet blir mest glad for at du i det hele tatt dukker opp. Anonymkode: eb504...1de Og jeg forstår ikke helt hva du mener ang det med selvfølelse og ikke den store betydningen jeg (hun)har for andre?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #32 Skrevet 23. februar 2022 smurfis skrev (14 minutter siden): At hun skal si at hun blir helt på felgen og ikke har mulighet til å spare? Ja, det kunne jeg fint sagt til en god venninne om det stemte, det hadde ikke vært flaut å si til mine venninner. Hva om hun har andre "store" utgifter ila de tre mnd, kanskje ett av barna har bursdag feks, skal hun ofre det? Det hadde jeg, som brud, synes vært forferdelig. Jeg hadde sikkert tilbudt meg å hjelpe til før bryllupet og det er jo også verdt mye (om hun bor i nærheten da) Jeg tror at brudeparet blir mest glad for at hun dukker opp, og det må jeg få lov til å si. Men som sagt, jeg vet ikke hvor dårlig råd hun har. Kanskje det står mellom 1000-1500 kr og at det ikke er to hundre lapper som kan velte økonomien hennes. Du som brud ville jo ikke syns det var forferdelig om du ikke visste det. Hvem sier at de droppet å feire bursdag til barnet sitt for å feire henne (bruden) ? Men jeg mener ikke at man skal droppe akkurat bursdagen til barna heller! Du skal selvfølgelig få si hva du vil. Jeg bare kommer med mine synspunkt på dette. Anonymkode: eb504...1de
*Miss Marple* Skrevet 23. februar 2022 #33 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det handler om selvfølelse for egen del ja, og ikke den store betydningen jeg har for andre. Det er en forskjell der. Jeg mener at du skal være rimelig på felgen økonomisk om du ikke klarer å spare 1000 kr på tre, fire måneder, som vel er tiden fra invitasjon til selskap. Jeg tror rett og slett at det handler om hva en er villig til å ofre, men da får en jo si det. Greit nok. Ikke si at brudeparet blir mest glad for at du i det hele tatt dukker opp. Anonymkode: eb504...1de Men tror du ikke at det stemmer da? At det er viktigere for brudeparet at hi kommer i bryllupet enn hva gaven har kostet?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #34 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Det har jeg lest. Hun er i jobb. Anonymkode: eb504...1de Nei, jeg er ikke det. Hi Anonymkode: 84dda...36c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #35 Skrevet 23. februar 2022 Takk for alle svar og synspunkter. Hi Anonymkode: 84dda...36c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #36 Skrevet 23. februar 2022 *Miss Marple* skrev (2 minutter siden): Men tror du ikke at det stemmer da? At det er viktigere for brudeparet at hi kommer i bryllupet enn hva gaven har kostet? Det trenger jo ikke å være en motsetning. Man kan både komme og gi en prentabel gave. Det er jo det beste. Anonymkode: eb504...1de
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #37 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg er ikke det. Hi Anonymkode: 84dda...36c Da beklager jeg. Jeg antok det siden du skrev inntekt. Anonymkode: eb504...1de
smurfis Skrevet 23. februar 2022 #38 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du som brud ville jo ikke syns det var forferdelig om du ikke visste det. Hvem sier at de droppet å feire bursdag til barnet sitt for å feire henne (bruden) ? Men jeg mener ikke at man skal droppe akkurat bursdagen til barna heller! Du skal selvfølgelig få si hva du vil. Jeg bare kommer med mine synspunkt på dette. Anonymkode: eb504...1de Jeg vet ikke helt om jeg forstår deg rett, vi er jo egentlig enige nå ser det ut som😅 Eller misforstår jeg deg? Jeg som gjest hadde sagt til bruden at jeg ikke hadde god råd, mine venninner hadde sagt at selvfølgelig er ikke gaven viktig og at det hadde vært mye verre om jeg ikke kom, og det hadde de ment. Ingen sier at hun dropper bursdagen til barnet sitt, det var det jeg som sa at kunne tenkes at hun hadde vært nødt til å gjøre, det kommer an på økonomien hennes. jeg tror ikke helt jeg forstår hva du mener? "Din" brud bli ikke lei seg for en gave som ikke koster mye, og du mener ikke at gjesten skal droppe bursdag om hun ikke har råd til begge deler.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #39 Skrevet 23. februar 2022 smurfis skrev (6 minutter siden): Jeg vet ikke helt om jeg forstår deg rett, vi er jo egentlig enige nå ser det ut som😅 Eller misforstår jeg deg? Jeg som gjest hadde sagt til bruden at jeg ikke hadde god råd, mine venninner hadde sagt at selvfølgelig er ikke gaven viktig og at det hadde vært mye verre om jeg ikke kom, og det hadde de ment. Ingen sier at hun dropper bursdagen til barnet sitt, det var det jeg som sa at kunne tenkes at hun hadde vært nødt til å gjøre, det kommer an på økonomien hennes. jeg tror ikke helt jeg forstår hva du mener? "Din" brud bli ikke lei seg for en gave som ikke koster mye, og du mener ikke at gjesten skal droppe bursdag om hun ikke har råd til begge deler. Det jeg mener er at folk tar så lett på hva de kan investere. Dette handler ikke om trådstarter, men flere av svarene. Som "du kan gi 500, og mindre også" som om det ikke er viktig i det hele tatt hva man gir. Så likegyldig til både brudepar og selskap som er planlagt og jobbet med i lange tider. Gjennomtenkt meny og taler og kanskje aktiviteter. Det er mye jobb og økonomi involvert, og så bare er mange så never mind, gi 300 du. Det blir veldig feil for meg når folk er så like glade. Anonymkode: eb504...1de
smurfis Skrevet 23. februar 2022 #40 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det jeg mener er at folk tar så lett på hva de kan investere. Dette handler ikke om trådstarter, men flere av svarene. Som "du kan gi 500, og mindre også" som om det ikke er viktig i det hele tatt hva man gir. Så likegyldig til både brudepar og selskap som er planlagt og jobbet med i lange tider. Gjennomtenkt meny og taler og kanskje aktiviteter. Det er mye jobb og økonomi involvert, og så bare er mange så never mind, gi 300 du. Det blir veldig feil for meg når folk er så like glade. Anonymkode: eb504...1de Men det jo ikke de som tenker "never mind" jeg snakker om, jeg tenker på trådstarter som har dårlig råd. Hun er ikke likegyldig, da hadde hun ikke spurt her inne. Det er selvfølgelig henne jeg tar utgangspunkt i
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #41 Skrevet 23. februar 2022 smurfis skrev (2 minutter siden): Men det jo ikke de som tenker "never mind" jeg snakker om, jeg tenker på trådstarter som har dårlig råd. Hun er ikke likegyldig, da hadde hun ikke spurt her inne. Det er selvfølgelig henne jeg tar utgangspunkt i Det jeg har skrevet mener jeg jo uansett. Har skrevet hva jeg tenker om de virkelig har dårlig råd. Anonymkode: eb504...1de
*Miss Marple* Skrevet 23. februar 2022 #42 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Det trenger jo ikke å være en motsetning. Man kan både komme og gi en prentabel gave. Det er jo det beste. Anonymkode: eb504...1de Ja, det er kanskje det beste. Men nå stiller hi et spørsmål og mange av oss svarer at hun må bruke det hun kan. Man kan virkelig få en presentabel gave for 500 kr. De fleste hadde nok ikke ønsket at gjestene skulle måtte spare og forsake andre ting i lengre tider for å kunne kjøpe en ‘dyr nok’ gave.
amandine Skrevet 23. februar 2022 #43 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Handler det virkelig bare om en selv og hvor viktig person man er for brudeparet? At ditt blotte nærvær er det mest betydningsfulle? Eller er det ikke greit å tenke at en faktisk må ofre litt når folk gifter seg og en skal i fint selskap? Anonymkode: eb504...1de Er du sann? En gjest i er bryllup er selvfølgelig invitert fordi brudeparet ønsker gjestens deltakelse! Ikke på grunn av gaven. For et utrolig fattig og kjipt syn på bryllup og bryllupsfest du har. Du har jo misforstått alt som er av betydning.
amandine Skrevet 23. februar 2022 #44 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det jeg mener er at folk tar så lett på hva de kan investere. Dette handler ikke om trådstarter, men flere av svarene. Som "du kan gi 500, og mindre også" som om det ikke er viktig i det hele tatt hva man gir. Så likegyldig til både brudepar og selskap som er planlagt og jobbet med i lange tider. Gjennomtenkt meny og taler og kanskje aktiviteter. Det er mye jobb og økonomi involvert, og så bare er mange så never mind, gi 300 du. Det blir veldig feil for meg når folk er så like glade. Anonymkode: eb504...1de Det er jo ikke å være likeglad. Men det er hinsides harry å måle en bryllupsfest i kroner og øre og å skulle telle inntjening som om det er en forretningstransaksjon. Jeg gifter meg og inviterer gjester fordi vi ønsker å feire og å dele gleden og kjærligheten, ikke fordi vi skal sitte med kuleramme og telle penger.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #45 Skrevet 23. februar 2022 amandine skrev (Akkurat nå): Er du sann? En gjest i er bryllup er selvfølgelig invitert fordi brudeparet ønsker gjestens deltakelse! Ikke på grunn av gaven. For et utrolig fattig og kjipt syn på bryllup og bryllupsfest du har. Du har jo misforstått alt som er av betydning. Javel. Det er jo det at jeg tenker på å vise brudeparet respekt, og det ville gått på min selvfølelse å ikke vist at jeg både investerer og setter pris på invitasjonen. Jeg skrev at det ligger mye arbeid bak et bryllupp, og at jeg tenker på det. Alt i alt ser det ut som om det er jeg som tenker på brudeparet her, mens andre tar veldig lett på det fordi deres blotte nærvær er viktig nok. Så jeg vet ikke jeg. Hvem som har et kjipt, og også egosentrisk syn på ting? Anonymkode: eb504...1de
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #46 Skrevet 23. februar 2022 amandine skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke å være likeglad. Men det er hinsides harry å måle en bryllupsfest i kroner og øre og å skulle telle inntjening som om det er en forretningstransaksjon. Jeg gifter meg og inviterer gjester fordi vi ønsker å feire og å dele gleden og kjærligheten, ikke fordi vi skal sitte med kuleramme og telle penger. Jeg og meg og vi. Harry du liksom. I mitt hode handler det om respekt. Anonymkode: eb504...1de
amandine Skrevet 23. februar 2022 #47 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg og meg og vi. Harry du liksom. I mitt hode handler det om respekt. Anonymkode: eb504...1de Respekt? Respekt gjør man seg fortjent til, den går begge veier og finnes naturlig mellom folk som er glade i hverandre, hvilket bør gjelde mellom både vertskap og gjester. Du har ingen respekt for dine gjester om du måler dem etter hva de gir deg.
amandine Skrevet 23. februar 2022 #48 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Javel. Det er jo det at jeg tenker på å vise brudeparet respekt, og det ville gått på min selvfølelse å ikke vist at jeg både investerer og setter pris på invitasjonen. Jeg skrev at det ligger mye arbeid bak et bryllupp, og at jeg tenker på det. Alt i alt ser det ut som om det er jeg som tenker på brudeparet her, mens andre tar veldig lett på det fordi deres blotte nærvær er viktig nok. Så jeg vet ikke jeg. Hvem som har et kjipt, og også egosentrisk syn på ting? Anonymkode: eb504...1de Alle vet hva som ligger bak et bryllup, et genuint ønske om å dele en stor begivenhet. I det øyeblikket du har gjort det til en transaksjon har du mistet målet.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #49 Skrevet 23. februar 2022 amandine skrev (3 minutter siden): Respekt? Respekt gjør man seg fortjent til, den går begge veier og finnes naturlig mellom folk som er glade i hverandre, hvilket bør gjelde mellom både vertskap og gjester. Du har ingen respekt for dine gjester om du måler dem etter hva de gir deg. Jeg snakker ikke om meg! Hvor vanskelig er det å skjønne at det er av respekt for brudeparet og jobben de har gjort samt for invitasjonen jeg kjøper en presentabel gave? Klarer du ikke å forstå at fokuset mitt er på dem, og det er derfor jeg vil kjøpe den gaven eller gi en viss sum? I mitt bryllupp var det ingen som kom med gave, for vi så ikke fra at det var bryllupp. Det var en overraskelse. Så da kan du jo tygge litt på den. Anonymkode: eb504...1de
*Miss Marple* Skrevet 23. februar 2022 #50 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Javel. Det er jo det at jeg tenker på å vise brudeparet respekt, og det ville gått på min selvfølelse å ikke vist at jeg både investerer og setter pris på invitasjonen. Jeg skrev at det ligger mye arbeid bak et bryllupp, og at jeg tenker på det. Alt i alt ser det ut som om det er jeg som tenker på brudeparet her, mens andre tar veldig lett på det fordi deres blotte nærvær er viktig nok. Så jeg vet ikke jeg. Hvem som har et kjipt, og også egosentrisk syn på ting? Anonymkode: eb504...1de Men hvorfor tenker du at det er verdien på bryllupsgaven som avgjør hvor dedikert man er som gjest? Hvor setter du grensen for at man setter nok pris på å bli invitert? Og er den grensen absolutt, uansett inntekt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå