Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Det er vinterferie her, og jeg har satt alarmen på 09. Bruker å stå opp ca 05.30, men har ikke noe problem med å sove tre timer lengre. Fem meter fra soveromsvinduet mitt, er garasjen til naboen, og der bruker faren i huset og snekre osv. Ikke noe problem vanligvis det altså! Jeg er ikke typen til å irritere meg over litt lyd fra naboer. Disse er polske og har en sønn på 11 år. Jeg har alltid snakket med han når vi møtes. I dag våknet jeg 07 av at han hamret og bråkte ved garasjen. Jeg ble ikke sur, men kledte på meg og ropte på han. Sa at hvis han lot være å bråke før 09.denne uka, så skulle han få 150 kr. Så kom moren over et kvarter senere og var skikkelig sint fordi jeg hadde gjort dette. Hun var mest sint fordi jeg ga han så "mye" penger. Jeg ble litt satt ut, men måtte jo selvfølgelig si at jeg er lei for det. Hun leverte tilbake pengene, og nå lurer jeg på hvor langt ut i salaten jeg tråkket? Anonymkode: 5b936...c9e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Du gir ikke penger til andres barn på den måten. Antakelig er moren ferdig med det hele, så du kan bare smile og hilse når du møter dem. Skjønner ikke hvorfor det var viktig å ta med at de er polske? Anonymkode: 311a8...e38
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du gir ikke penger til andres barn på den måten. Antakelig er moren ferdig med det hele, så du kan bare smile og hilse når du møter dem. Skjønner ikke hvorfor det var viktig å ta med at de er polske? Anonymkode: 311a8...e38 Nei, det var vel en tabbe. Det var kanskje litt mye også. Jeg tok med at de er polske fordi foreldrene ikke kan særlig norsk. De blander norsk og polsk med engelsk, så tror da ikke at hun leser her. Ellers fordi de er litt mer moralske enn nordmenn flest ofte. Anonymkode: 5b936...c9e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Kjøp ørepropper og glem det hele. Anonymkode: 82c25...ef4
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kjøp ørepropper og glem det hele. Anonymkode: 82c25...ef4 Jeg har ørepropper. Jeg er bare redd han ikke er der så tidlig i morgen likevel. Det er jo litt trist hvis de nå ser på meg som idiot-naboen som ikke har sperrer på hva som er passende for barn. Ja jeg overtenker litt, men det er fordi jeg skjønner at jeg var dum. Anonymkode: 5b936...c9e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg har ørepropper. Jeg er bare redd han ikke er der så tidlig i morgen likevel. Det er jo litt trist hvis de nå ser på meg som idiot-naboen som ikke har sperrer på hva som er passende for barn. Ja jeg overtenker litt, men det er fordi jeg skjønner at jeg var dum. Anonymkode: 5b936...c9e Du var ikke dum. Det er helt adekvat å be om at folk avstår fra å hamre klokka 7. Anonymkode: 82c25...ef4
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du var ikke dum. Det er helt adekvat å be om at folk avstår fra å hamre klokka 7. Anonymkode: 82c25...ef4 Det er det da ikke? Etter kl 07 er det helt greit å utføre arbeid utendørs. Anonymkode: 7a409...7b6
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 Jeg skjønner ikke helt mammaen her altså, hadde en nabo sagt til et noe sånt til et av mine barn hadde jeg glist av det. Ser absolutt humoren i det og skjønner ikke hva denne mammaen reagerte på egentlig... Anonymkode: 208ea...bed
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er det da ikke? Etter kl 07 er det helt greit å utføre arbeid utendørs. Anonymkode: 7a409...7b6 Ikke på søndager. Anonymkode: 3a723...39d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er det da ikke? Etter kl 07 er det helt greit å utføre arbeid utendørs. Anonymkode: 7a409...7b6 Javisst, men en 11-åring trenger ikke bråke ute så tidlig på morgenen i vinterferien. Hadde vært noe annet om en snekker byttet tak på garasjen til naboen, men her var det en 11-åring som bråkte... Anonymkode: 208ea...bed
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke helt mammaen her altså, hadde en nabo sagt til et noe sånt til et av mine barn hadde jeg glist av det. Ser absolutt humoren i det og skjønner ikke hva denne mammaen reagerte på egentlig... Anonymkode: 208ea...bed Hun synes vel det var litt ubehagelig at noen ga ungen penger da, det er jo, litt spesielt å gjøre det. Anonymkode: 3a723...39d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #12 Skrevet 22. februar 2022 Jeg tror ca 50% av alle norske mødre ville blitt like irriterte. Jeg hadde aldri turt å gjøre det du gjorde her i mitt blendahvite norske nabolag. På den annen side: Jeg synes det var en litt funny løsning, og hadde jeg vært moren så hadde jeg ikke blitt sur på deg. Men jeg hadde nok kommet til deg likevel, for å levere tilbake pengene og opplyse at min sønn selvsagt skulle slutte med å bråke om morgenen, og at han ikke trengte betaling for å oppføre seg alminnelig hensynsfullt. Anonymkode: c8930...cc7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt mammaen her altså, hadde en nabo sagt til et noe sånt til et av mine barn hadde jeg glist av det. Ser absolutt humoren i det og skjønner ikke hva denne mammaen reagerte på egentlig... Anonymkode: 208ea...bed Nettopp. Jeg gjorde det jo litt humoristisk! Guttungen ble jo kjempefornøyd også. Nei, jeg vet ikke. De har nok helt andre grenser på mye. Spurte ene venninnen min som har en polsk venn, og hun kunne tenke seg at det var fordi de ser så stor verdi i penger ift oss. Akkurat som om jeg er skikkelig slepphendt da. Det er ganske flaut egentlig. Anonymkode: 5b936...c9e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg tror ca 50% av alle norske mødre ville blitt like irriterte. Jeg hadde aldri turt å gjøre det du gjorde her i mitt blendahvite norske nabolag. På den annen side: Jeg synes det var en litt funny løsning, og hadde jeg vært moren så hadde jeg ikke blitt sur på deg. Men jeg hadde nok kommet til deg likevel, for å levere tilbake pengene og opplyse at min sønn selvsagt skulle slutte med å bråke om morgenen, og at han ikke trengte betaling for å oppføre seg alminnelig hensynsfullt. Anonymkode: c8930...cc7 Mulig. Jeg vet ikke hva jeg tenkte på. Jeg plages jo ikke så mye av litt støy, så alt var jo bare et vennlig og morsomt innfall. Typisk meg da. Jeg gjør ting uten å tenke så grundig over det iblant. Anonymkode: 5b936...c9e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 Jeg må ihvertfall gjøre noe. Får bare tenke meg godt om før jeg gjør noe. Har hatt så sans for den guttungen også, og første gang vi snakket så var det fordi han var så glad for at han fikk besøk av to klassekamerater for første gang! Så vi slår alltid av en prat. Håper virkelig ikke at han må unngå meg heretter! Anonymkode: 5b936...c9e
topaz Skrevet 22. februar 2022 #16 Skrevet 22. februar 2022 Jeg skjønner at du bare prøvde å være hyggelig, men som mor ville jeg nok også blitt litt perpleks. Jeg hadde ikke satt pris på at noen ut av det blå ga ungen min penger. Uansett for hva. Også er det litt rart fordi jeg hadde følt at du prøvde å gå bak ryggen min for å få mitt barn til å gjøre noe. Det hadde vært mer realt om du snakket med han eller oss som foreldre. Jeg skjønner som sagt at du ikke mente noe vondt, men ville nok fått en uspesifikk ekkel følelse av hendelsen.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 topaz skrev (10 minutter siden): Jeg skjønner at du bare prøvde å være hyggelig, men som mor ville jeg nok også blitt litt perpleks. Jeg hadde ikke satt pris på at noen ut av det blå ga ungen min penger. Uansett for hva. Også er det litt rart fordi jeg hadde følt at du prøvde å gå bak ryggen min for å få mitt barn til å gjøre noe. Det hadde vært mer realt om du snakket med han eller oss som foreldre. Jeg skjønner som sagt at du ikke mente noe vondt, men ville nok fått en uspesifikk ekkel følelse av hendelsen. Jeg skjønner. Det hadde vært noe annet om han var 14,15 og eldre. Jeg ser det nå. Ingen grunn til ekkel følelse da. Jeg er gode venner med både voksne og barn her, og det er et fint naboskap. Jeg ser jeg gikk over grensen for hva som er passende i forhold til guttens alder. Anonymkode: 5b936...c9e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #18 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ikke på søndager. Anonymkode: 3a723...39d Nei, det har du helt rett i. Ikke på søndager. Men dette var ikke på søndag. Anonymkode: 7a409...7b6
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #19 Skrevet 22. februar 2022 Jeg syns det var litt gøy, jeg, men du må jo bare ta til etterretning at guttens mor ikke syns det. Foreslår at du beklager til moren hvis du ikke allerede har gjort det, og fortsetter naboskapet helt som før. Det er lov å bomme. Anonymkode: 424e1...f78
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #20 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg syns det var litt gøy, jeg, men du må jo bare ta til etterretning at guttens mor ikke syns det. Foreslår at du beklager til moren hvis du ikke allerede har gjort det, og fortsetter naboskapet helt som før. Det er lov å bomme. Anonymkode: 424e1...f78 Jeg har snakket med den andre naboen her, og hun skal jobbe med moren i morgen. Skulle ta det opp med henne, og sa at det ordner seg. Jeg beklaget veldig da hun kom hit. Anonymkode: 5b936...c9e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #21 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det er det da ikke? Etter kl 07 er det helt greit å utføre arbeid utendørs. Anonymkode: 7a409...7b6 Det er ikke «arbeid» når en 9-åring holder på ute. Anonymkode: 82c25...ef4
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #22 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg har snakket med den andre naboen her, og hun skal jobbe med moren i morgen. Skulle ta det opp med henne, og sa at det ordner seg. Jeg beklaget veldig da hun kom hit. Anonymkode: 5b936...c9e Så bra! Anonymkode: 424e1...f78
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #23 Skrevet 23. februar 2022 Jeg synes det var supersært å gi penger for å være stille. Herlighet, kunne du ikke bare spurt foreldrene? Vi er mange som jobber i vinterferie, så akkurat denne ferien kan man ikke forvente ro Anonymkode: ef41b...750
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #24 Skrevet 23. februar 2022 Hadde det vært jeg som hadde fått pengene som barn hadde jeg tipset søsteren min om at her var det letteste penger å få så hun burde prøve det samme neste dag 😆 Anonymkode: c318e...01f
Gjest NotNaomi Skrevet 23. februar 2022 #25 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg synes det var supersært å gi penger for å være stille. Herlighet, kunne du ikke bare spurt foreldrene? Vi er mange som jobber i vinterferie, så akkurat denne ferien kan man ikke forvente ro Anonymkode: ef41b...750 Spurt foreldrene om hva? Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hadde det vært jeg som hadde fått pengene som barn hadde jeg tipset søsteren min om at her var det letteste penger å få så hun burde prøve det samme neste dag 😆 Anonymkode: c318e...01f Tja. De får gjerne, men da må de gjøre noe for pengene. Det skjer ikke så ofte, men det er jo fint at barn kan lære
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå