Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #1 Skrevet 21. februar 2022 Jeg traff en mann i høst. Mye positivt med han. Det er bare to ting jeg sliter litt med. Det ene er at han er kronisk negativ. Noe som irriterer meg. Det andre er at han har en dårlig rygg som gjør at han nesten ikke orker sex pga smerter. Hva hadde andre gjort i denne situasjonen? Anonymkode: ad71e...b04
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #2 Skrevet 21. februar 2022 Følelsene bestemmer. Er du forelsket nok til at de negative sidene hans er til å leve med går du videre med forholdet. Er de negative sidene såpass viktige for deg at følelsene ikke helt kommer på plass så avslutter du. Ingen er perfekt, alle har noen negative sider. Men er man forelsket nok kan man fint leve med de tingene som ikke er perfekt, fordi det er så mye som veier opp. Anonymkode: 85b6a...7ca
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #3 Skrevet 21. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Følelsene bestemmer. Er du forelsket nok til at de negative sidene hans er til å leve med går du videre med forholdet. Er de negative sidene såpass viktige for deg at følelsene ikke helt kommer på plass så avslutter du. Ingen er perfekt, alle har noen negative sider. Men er man forelsket nok kan man fint leve med de tingene som ikke er perfekt, fordi det er så mye som veier opp. Anonymkode: 85b6a...7ca Kan følelsene bli sterkere etterhvert og gjøre det negative overflødige? Anonymkode: ad71e...b04
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #4 Skrevet 21. februar 2022 Jeg ville først spurt ham hva årsaken til ryggsmertene er. Veldig mye kan man jo gjøre noe med, med behandling og ikke minst egentrening og -tøyning og det å være aktiv nok. Smerter kan gjøre noen negative. Så kan ryggen fikses eller bedres, så er det mulig han også vil endre seg. Er han ikke villig til å gjøre det som skal til for å få det bedre med ryggen, da hadde jeg trukket meg ut av hele greia, for da er det ikke verdt å utsette seg for. Har han en større skade i ryggen, da må han uansett sørge for riktig behandling og egentrening/-tøyninger og følge opp dette, ev. i samråd med nevrolog og fastlege om ev. annen smertebehandling. Men helt ærlig, så ville jeg vært skeptisk. Var selv sammen med en som hadde en alvorlig skade som gå store smerter, han var blitt uføretrygdet pga. den skaden (hadde et fysisk krevende yrke tidligere og elsket å være i aktivitet før skaden. Han var aldri, selv ikke når han var sterkt smertepreget, negativ generelt eller mot meg. Så jeg tror dessverre den negative innstillingen daten din har kan være hans personlighet. Men siden det kan være smertebetinget, så snakk med ham om ryggplagene hans, hva som er årsaken, hva som er gjort og hva han gjør selv for å holde ryggen best mulig. (F.eks. en veldig stram hoftebøyer kan gjøre sex smertefullt for en mann.) Anonymkode: 0f683...2c9
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #5 Skrevet 21. februar 2022 Det spiller jo ikke noen rolle hva andre ville gjort, men jeg hadde ikke orket kronisk negativitet. Det hadde tatt all energien min og gjort meg nedstemt. Ryggproblemene hadde ikke brydd meg noe særlig. Sex er ikke nødvendigvis hundre ulike stillinger og fullt tempo. Anonymkode: 7e491...679
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #6 Skrevet 21. februar 2022 Spring den andre veien. Negative mennesker er ekstremt slitsomt og forholde seg til. Anonymkode: dab26...1b8
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #7 Skrevet 21. februar 2022 Hadde en slags forhold til en som var kronisk negativ. Ikke kjærester, men nesten. Det tok veldig mye energi etterhvert. Vet ikke om jeg hadde orket det om jeg var deg. Det kan gå ut over så mye annet - familien, venner. Plutselig vil ingen omgås dere, for han er så kjedelig å snakke med osv... Tror du må se nøye på hele bilde før du bestemmer deg. Som hun ene over sa - er det smerterelatert? Forsvinner negativiteten om smerte gir seg? Eller er det hans personlighet? Anonymkode: 82995...72f
T&T Skrevet 21. februar 2022 #8 Skrevet 21. februar 2022 (endret) Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hadde en slags forhold til en som var kronisk negativ. Ikke kjærester, men nesten. Det tok veldig mye energi etterhvert. Vet ikke om jeg hadde orket det om jeg var deg. Det kan gå ut over så mye annet - familien, venner. Plutselig vil ingen omgås dere, for han er så kjedelig å snakke med osv... Tror du må se nøye på hele bilde før du bestemmer deg. Som hun ene over sa - er det smerterelatert? Forsvinner negativiteten om smerte gir seg? Eller er det hans personlighet? Anonymkode: 82995...72f Jeg er nok redd det er personligheten. Han har på en måte advart meg mot at han er slik. Det er bare det at denne siden har ikke kommet frem før nå etter jul. Når det gjelder ryggen så går han til kiropraktor. Men, har ikke fått noe program annet en å være forsiktig og kjenne etter. Problemet er bare at han gang på gang overbelaster så problemet kommer tilbake. Endret 21. februar 2022 av T&T
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #9 Skrevet 21. februar 2022 T&T skrev (3 minutter siden): Jeg er nok redd det er personligheten. Han har på en måte advart meg mot at han er slik. Det er bare det at denne siden har ikke kommet frem før nå etter jul. Når det gjelder ryggen så går han til kiropraktor. Men, har ikke fått noe program annet en å være forsiktig og kjenne etter. Problemet er bare at han gang på gang overbelaster så problemet kommer tilbake. Når vi har sex så går knapt n Hvordan/hva er han kronisk negativ? Anonymkode: 557ec...ca6
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #10 Skrevet 21. februar 2022 T&T skrev (16 minutter siden): Jeg er nok redd det er personligheten. Han har på en måte advart meg mot at han er slik. Det er bare det at denne siden har ikke kommet frem før nå etter jul. Når det gjelder ryggen så går han til kiropraktor. Men, har ikke fått noe program annet en å være forsiktig og kjenne etter. Problemet er bare at han gang på gang overbelaster så problemet kommer tilbake. Når vi har sex så går knapt n Da har du sett hvor lenge han orket å legge seg litt i sælen for å fremstå som en mann det er godt for deg også å være sammen med. Den perioden var over ved nyttår, nå har han begynt å vise deg mer hvem han faktisk er. Og ikke bare det, han har advart deg mot at han er negativ. Han viser deg hva han har å by på - negative holdninger til livet som han mener du bare må tåle (siden han har advart deg om det, uten å vise vilje til å endre det negative i ham selv), og sjelden og dårlig sex. Ikke mye å trakte etter, selv om han helt sikkert også har positive sider. En generell negativ holdning vil alltid ligge over de andre positive sidene. Jeg hadde avsluttet fortere enn fort, for det virker ikke som om dette egentlig er smerterelatert. Unn deg selv å være sammen med en som har en litt mer positiv livsinnstilling, du får det så mye bedre. Anonymkode: 0f683...2c9
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #11 Skrevet 21. februar 2022 Jeg tror jeg hadde prøvd å funnet grunnet til den vonde ryggen og hva han gjør for å få den bedre, for så å vurderee hva jeg ville gjort videre. Har han en skade og derfor han har vondt? Evt hvordan type behandling får han og trener han for å få den bedre? Hjelp av fysioterapaut osv. Har han vondt i ryggen pga dårlig form eller bare feilbelastninger? Hvilke type hjelp får han for å bedre ryggen? Eller bare klager han og spiser piller? Haddet det vært det siste så hadde jeg nok pakket sakene mine, for jeg hadde ikke klart å leve lenge med ett slikt menneske. Jeg mener ikke det at en kjærestes helse skal være perfekt, men om det er ett problem så må personen jobbe for å prøve å løse det eller jobbe for å kunne leve med det. Selv har jeg noen kroniske smerter som jeg må leve med resten av livet, jeg må tilpasse meg og jeg må holde kroppen mon vedlike for å ikke bli værre. Jeg kan ikke gå rundt og klage på at det er vondt hele tiden, da hadde det dratt meg ned og de rundt meg. Så for meg og ikke minst de rundt meg så må jeg vedlikeholde kroppen, det tenker jeg også kjæresten din må gjøre. Bli kvitt ryggplagene er ikke sikkert, men utifra det lille du har skrevet så høres han ikke veldig engasjert ut i å vedlikeholde kroppen så ikke den har det så vondt. Anonymkode: b424a...d25
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #12 Skrevet 21. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg traff en mann i høst. Mye positivt med han. Det er bare to ting jeg sliter litt med. Det ene er at han er kronisk negativ. Noe som irriterer meg. Det andre er at han har en dårlig rygg som gjør at han nesten ikke orker sex pga smerter. Hva hadde andre gjort i denne situasjonen? Anonymkode: ad71e...b04 Kvitta meg med ham. Jeg hadde en snill og nydelig fyr på kroken for et år siden og hadde nesten samme problemstilling: sexen funket ikke pga noe han ikke ønsket å rette på; og samtalene endte veldig ofte opp i et spor som handlet om hans vanskelige relasjoner med bl a eksen. Jeg gadd ikke mer. Han har oppsøkt meg seinere og forklart at han har avsluttet den evige kverninga om eksen, og nå er klar for et nytt kapittel der hun ikke har hovedrollen i enhver samtale. Men jeg er dessverre gått videre i livet mitt. Han er enormt søt og fin på alle måter, men dette var en dealbreaker; og kombinasjonen av de to tingene var i alle fall krise. Anonymkode: aba75...679
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Kvitta meg med ham. Jeg hadde en snill og nydelig fyr på kroken for et år siden og hadde nesten samme problemstilling: sexen funket ikke pga noe han ikke ønsket å rette på; og samtalene endte veldig ofte opp i et spor som handlet om hans vanskelige relasjoner med bl a eksen. Jeg gadd ikke mer. Han har oppsøkt meg seinere og forklart at han har avsluttet den evige kverninga om eksen, og nå er klar for et nytt kapittel der hun ikke har hovedrollen i enhver samtale. Men jeg er dessverre gått videre i livet mitt. Han er enormt søt og fin på alle måter, men dette var en dealbreaker; og kombinasjonen av de to tingene var i alle fall krise. Anonymkode: aba75...679 Høres litt ut som at vi snakker om samme person her er jeg redd… Anonymkode: ad71e...b04
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg tror jeg hadde prøvd å funnet grunnet til den vonde ryggen og hva han gjør for å få den bedre, for så å vurderee hva jeg ville gjort videre. Har han en skade og derfor han har vondt? Evt hvordan type behandling får han og trener han for å få den bedre? Hjelp av fysioterapaut osv. Har han vondt i ryggen pga dårlig form eller bare feilbelastninger? Hvilke type hjelp får han for å bedre ryggen? Eller bare klager han og spiser piller? Haddet det vært det siste så hadde jeg nok pakket sakene mine, for jeg hadde ikke klart å leve lenge med ett slikt menneske. Jeg mener ikke det at en kjærestes helse skal være perfekt, men om det er ett problem så må personen jobbe for å prøve å løse det eller jobbe for å kunne leve med det. Selv har jeg noen kroniske smerter som jeg må leve med resten av livet, jeg må tilpasse meg og jeg må holde kroppen mon vedlike for å ikke bli værre. Jeg kan ikke gå rundt og klage på at det er vondt hele tiden, da hadde det dratt meg ned og de rundt meg. Så for meg og ikke minst de rundt meg så må jeg vedlikeholde kroppen, det tenker jeg også kjæresten din må gjøre. Bli kvitt ryggplagene er ikke sikkert, men utifra det lille du har skrevet så høres han ikke veldig engasjert ut i å vedlikeholde kroppen så ikke den har det så vondt. Anonymkode: b424a...d25 Han går til behandling innimellom. Men, siden dette har vært noe som han har slitt med i mange år vet han best selv hva som fungerer. Behandlingen blir derfor bare brannslukking når han får de værste smertene. Han klager ikke. Sier bare det ikke er noe å gjøre med. Ergo ikke vits å prøve fysioterapi eller tilsvarende. Kun fortsette å trene. For så å ta en litt for hard økt igjen og være tilbake å ikke klare noe før han til slutt tar turen tilbake til kiropraktoren. I mellomtiden så må sexen være veldig forsiktig. Hvis ikke er han redd det skal knipe i igjen. Noe som igjen gjør at han mister fokus og dermed mister ereksjon… Anonymkode: ad71e...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå