Gå til innhold

Hvordan vite om man er smittet på ny av korona?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

En kollega hadde korona i desember og hevder nå at hun er smittet igjen. Er ikke bare testen fortsatt positiv fra da hun hadde korona sist?

Anonymkode: 29849...183

Det kommer an på om det er hurtigtest eller PCR. En PCR-test kan være positiv lenge etterpå. Dersom hun har testet negativt på hurtigtest og nå tester positivt har hun fått det igjen. Det var fortsatt en del delta i desember, så mulig hun har omikron nå?

Anonymkode: 44ddc...360

PCR-testen kan henge igjen fra desember enda, selv om det begynner å drøye nå. Men en hurtigtest vil vise riktig nå, etter hva jeg forstår. Vet om flere som hadde delta i høst / før jul, som nå har hatt omikron.

Anonymkode: 1903b...15e

Annonse

Jeg kjenner mange som hadde Delta i desember som har omikron nå. Man merker jo om man blir syk på nytt. Hurtigtestene viser bare positiv når man er syk. PCR gir utslag lenge etterpå. 

Anonymkode: 0c246...def

Hadde delta i mndskifte november/desember. Tok ny pcr rundt juletider.( skulle besøke min alvorlig syke far). Da var den blitt negativ igjen. Hurtigtest var negativ igjen dag 7. Fikk så omikron i midten av januar. Var ganske syk. Negativ test dag 8. Og jaggu meg har jeg fått omikron igjen nå 1 mnd etter forrige gang. Er visst to typer omikron, som holder på rundt her nå. Kjenner 2 til som har hatt omikron 2 ganger i tillegg til delta. 

Anonymkode: c085d...3b3

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hadde delta i mndskifte november/desember. Tok ny pcr rundt juletider.( skulle besøke min alvorlig syke far). Da var den blitt negativ igjen. Hurtigtest var negativ igjen dag 7. Fikk så omikron i midten av januar. Var ganske syk. Negativ test dag 8. Og jaggu meg har jeg fått omikron igjen nå 1 mnd etter forrige gang. Er visst to typer omikron, som holder på rundt her nå. Kjenner 2 til som har hatt omikron 2 ganger i tillegg til delta. 

Du og de du kjenner som har fått omikron to ganger, ble dere like syke andre gangen? Ettervirkninger andre gangen?

Anonymkode: bb4b2...f00

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Du og de du kjenner som har fått omikron to ganger, ble dere like syke andre gangen? Ettervirkninger andre gangen?

Anonymkode: bb4b2...f00

I januar var jeg sengeliggende i litt over en uke og hadde flere og verre symptomer. Denne gangen bare dårlig med feber og vondt i kropp i 3 dager. Har fremdeles ettervirkninger etter januar. Kronisk hodepine. Men var dårligst i januar. Venninnen min opplever ca det samme. Kollega var verre syk nå siste gang .Jeg er ganske eksponert for smitte nå. Jobber på småbarn i bhg og flere barn på min avd har omikron nå, men med kun hoste og snørr kan de være i bhg. Eksempel testet en positiv i går og kom i bhg i dag. Vet ikke om det har noe å si, men jeg bader jo i covidsnørr hver dag😅 

Med delta hadde jeg få symptomer og ingen ettervirkninger. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

I januar var jeg sengeliggende i litt over en uke og hadde flere og verre symptomer. Denne gangen bare dårlig med feber og vondt i kropp i 3 dager. Har fremdeles ettervirkninger etter januar. Kronisk hodepine. Men var dårligst i januar. Venninnen min opplever ca det samme. Kollega var verre syk nå siste gang .Jeg er ganske eksponert for smitte nå. Jobber på småbarn i bhg og flere barn på min avd har omikron nå, men med kun hoste og snørr kan de være i bhg. Eksempel testet en positiv i går og kom i bhg i dag. Vet ikke om det har noe å si, men jeg bader jo i covidsnørr hver dag😅 

Med delta hadde jeg få symptomer og ingen ettervirkninger. 

Helt sykt at det er lov å levere barn med korona i bhg! 😮

Anonymkode: bb86d...6c6

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Helt sykt at det er lov å levere barn med korona i bhg! 😮

Anonymkode: bb86d...6c6

Ja, det er litt tullete. Vi voksne på min arbeidsplass MÅ være hjemme 4 dager, mens barna trenger ikke. Men foreldre glemmer at barna smitter oss som faktisk må holde oss hjemme. Da blir det redusert åpningstid/stengt avdeling...

Annonse

• Opprett ny...