Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Barna ble smittet av korona og begge ble syke. Først ble miste syk på en lørdag og var i isolasjon til og med onsdag, men hadde feber onsdag kveld, så holdt han hjemme en dag ekstra. Da var han på skolen og jeg på jobb kun fredagen. Så ble det ei uke med skole for begge, så ble neste syk. Hun testet positiv på mandag denne uken, men ble syk på søndag. Hadde feber og var generelt dårlig med oppkast og diare samt migrene som hang seg opp og varte i 2 dager. Fikk ikke komme inn til legevakt eller fastlege pga korona og symptomer for å få hjelp heller med en gang. Var hjemme til og meg torsdagen, så var både hun og jeg på skole/jobb fredag.

Sjefen har nå kommet med kommentar som står i overskriften «de ble syke lenger enn det vi tenkte». Og jeg har avspasering torsdag og fredag kommende uke. Nå vil de at jeg skal jobbe hjemmefra de dagene, men det er umulig da vi skal på hyttetur, og reiser onsdag kveld. I tillegg mener han jeg ikke skulle vært hjemme med eldste fordi hun er 13, snart 14 år, og jeg har utvidet kun pga migrene, og hun hadde ikke det alle 4 dagene, kun 2. Men det å ha utvidet dager til de er 18 betyr ikke kun ved diagnoserelatert sykdom.

Daglig leder i bedriften er også eneste aksjeeier, så det er ikke noen eier jeg kan snakke med om dette heller.

Men altså… hvor lenge forventer en at noen er syk når man får en sykdom som for noen varer i 6 mnd og for andre i en time?! Hvor lenge forventer deres ledere at korona varer på barn? Jeg begynte dessverre å le, for jeg trodde der var en spøk, men det var visst ikke det, og det gjorde han enda mer irritert på meg. Nå har jeg «skulket» og han vil ikke betale for noen dager med sykt barn for eldste og bare 3 dager for yngste. Har snakket med både nav og Arbeidstilsynet, men de kan ikke gjøre noe før det evt skjer at truslene blir gjennomført.

Så, hvor lenge forventer deres ledere sykdom hos barna deres?

Anonymkode: 247df...e83

Fortsetter under...

Min leder, og alle ledere i bedriften jeg jobber i, forventer at barna er syke til de blir friske… det er jo ikke mulig å forutse lengden på det. Spesielt ikke med korona som slår så veldig ulikt ut.

Mulig jeg tar feil, men er det ikke slik at ved rett til utvidet antall sykt barn dager så refunderer NAV arbeidsgiver alle de «utvidet» dagene? 

Anonymkode: 46a29...f15

Vet hvordan det er! Startet i jobb i februar å allerede har jeg vært vekke 5 dager pga jeg hadde korona å var dårlig,å 3 dager når sønnen min fikk korona å hadde feber. Det ble ikke populært for å si det sånn,å sjefen viste overhodet noe forståelse for situasjonen. Men ett barn som er under 10 år gammel kan ikke være hjemme med feber;så enkelt er det.

Anonymkode: 16223...f36

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Min leder, og alle ledere i bedriften jeg jobber i, forventer at barna er syke til de blir friske… det er jo ikke mulig å forutse lengden på det. Spesielt ikke med korona som slår så veldig ulikt ut.

Mulig jeg tar feil, men er det ikke slik at ved rett til utvidet antall sykt barn dager så refunderer NAV arbeidsgiver alle de «utvidet» dagene? 

Anonymkode: 46a29...f15

Det vet jeg ikke, men det er heller ikke min oppgave å finne ut av. Men for meg har de ikke utgifter på noe fordi det er søkt om dekning av egenmelding og arbeidsgiverperiode fordi jeg er kronisk syk. Mulig det er samme med barn

Anonymkode: 247df...e83

Annonse

• Opprett ny...