Gå til innhold

Når samboer sier

Anbefalte innlegg

Skrevet

At hvis jeg finner en annen.. da tar han livet sitt.. helt ut av det blå.. hva skjer liksom? 

Anonymkode: e4ba5...f2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil jeg anbefale deg å snakke med ham. Det er tydelig at det er noe som plager han

Anonymkode: 35056...44a

Skrevet

Da ville jeg spurt ham hva det er han sliter med, og også at det å slenge ut noe slikt er noe han ikke kan gjøre uten at han tar tak i problemene som ligger bak.

Jeg ville lyttet til ham, men også vært overtydelig på at dette er noe han ikke kan si, men som han selv må søke hjelp for.

Er det noe som ble sagt flere ganger, og han ikke søkte hjelp, da ville jeg gitt beskjed til hans fastlege og familie om hva som foregår. Og jeg hadde ikke blitt i et forhold med en som truet med å ta sitt eget liv om jeg gikk, spesielt ikke om det er barn inne i bildet.

Sa han noe selv om hvorfor han sånn helt plutselig sa dette, Hi?

Anonymkode: be1cf...628

Skrevet

Forteller du han at det er dere to for alltid? Gutter trenger trygghet og gode ord de også. 

Anonymkode: a1b4d...8f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Forteller du han at det er dere to for alltid? Gutter trenger trygghet og gode ord de også. 

Ikke når de truer noen til å være sammen med dem for alltid for ellers tar de livet sitt. Da tenger de at man bestiller en time til psykolog for dem.

Anonymkode: de712...598

Skrevet

Å true noen med at de skal ta livet sitt hvis det blir slutt, er lite sjarmerende!!! 

Anonymkode: 0fb89...d78

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det å si det han gjorde, det er en form for psykisk vold. Det siste man da skal gjøre er å komme med å bygge opp det de sier!

Enten tar han ansvar for egne følelser, eller så får forholdet avsluttes, om han fortsetter å true partneren slik han gjør.

Om han skulle velge å ta sitt eget liv er det ingen andre enn hans egen skyld i så fall.

Anonymkode: be1cf...628

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan han sa det. Ordene i seg selv betyr ikke alltid så mye, men tonen og blikk gjør. Uansett er det en tullete ting å si.

Hvis han mente det, så er det jo trusler og dermed psykisk vold. Da er det best å revurdere forholdet, for det om at han sliter med å føle at livet er innholdsløst og at bare det du representerer gir mening. Hvorfor har han et så depressivt syn på livet? En annen ting er at han jo kan bli direkte farlig for deg om det blir brudd. Han vil ikke unne deg å ha det bra uten han, tvert i mot. Tenk deg godt om og se det hele bildet her. Det kan være idioti eller noe du må ta på alvor. 

Anonymkode: 9b671...9ee

Skrevet

Herregud så barnslig. Jeg holdt på med en fyr som bestemte seg for å dumpe meg til fordel for en annen. Han presterte å si "jeg orker ikke at du er sur på meg, hvis du er sur på meg tar jeg livet mitt" Altså, en voksen mann på snart 50 år. Det går ikke an. 

Du får be han ta seg sammen. Du kan uansett ikke love han å være hos han for alltid

Anonymkode: 74cd3...e89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...