Gå til innhold

Ringevikar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det? Er det sjefen som skal sette meg opp på hvilke dager jeg skal jobbe? Eller må jeg selv ta kontakt og høre ? Må jeg sette av hele uken i tilfelle jeg skal jobbe? 

Anonymkode: 167c9...fbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvilken type jobb det er og hvor stort behov de har for folk. Jeg har to ringevikar-jobber (helt forskjellige yrker) og kan jobbe fulltid i begge hvis jeg vil. Jeg pleier å sende en sms hver søndag med hvilke dager jeg er ledig, så er det "førstemann til mølla" for begge. Jeg får altså alltid jobb når det passer meg.

Anonymkode: 96b6c...832

Skrevet

Da jeg var ringevikar i skolen ringte skolen vanligvis om morgenen, og så kunne jeg enten, eller så kunne jeg ikke. De som ofte sa nei ble ikke spurt igjen. De som ofte sa ja ble gjerne spurt om å ta lengre og mer forutsigbare vikariat etterhvert (hvis de også gjorde en god jobb, selvsagt). 

Anonymkode: c48ac...baf

Skrevet

Ringevikar er jo nettopp det. Man blir ringt og spurt om man har mulighet til å jobbe. 

Eller, nå i disse dager har man apper hvor alle kan søke på det som ligger ute og er ledig, og man sender også ut digitale forespørsler, og så tildeler man vakten til en av dem som søker eller takker ja. 

Anonymkode: abacc...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...