Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Når 13 åringen har sex på ungdomskolen på do med sin kjæreste, dette gjelder både gutter og jenter. Kler seg veldig utfordrende med skikkelig utrigning og kort topp, drikker seg full sammen med andre utenfor butikken osv.. Jeg har ei på 13, og hun forteller om historier fra skolen som jeg bare sitter å måper av. Dette er ikke rykter, men ting hun har sett. Vet dere om at barna deres gjør sånt? Hvorfor gjør noen sånt? De er bare 13 år. Blir bare litt satt ut av og til. Det gjelder jo ikke alle selvsagt, men noen få i 8.klasse. Ja, jeg har og vært ung, men ingen på mitt årstrinn holdt på sånn, som jeg så da. Anonymkode: c571a...e28
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Når 13 åringen har sex på ungdomskolen på do med sin kjæreste, dette gjelder både gutter og jenter. Kler seg veldig utfordrende med skikkelig utrigning og kort topp, drikker seg full sammen med andre utenfor butikken osv.. Jeg har ei på 13, og hun forteller om historier fra skolen som jeg bare sitter å måper av. Dette er ikke rykter, men ting hun har sett. Vet dere om at barna deres gjør sånt? Hvorfor gjør noen sånt? De er bare 13 år. Blir bare litt satt ut av og til. Det gjelder jo ikke alle selvsagt, men noen få i 8.klasse. Ja, jeg har og vært ung, men ingen på mitt årstrinn holdt på sånn, som jeg så da. Anonymkode: c571a...e28 Ting hun har sett? Hun er ikke med på det altså? Anonymkode: 93033...164
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ting hun har sett? Hun er ikke med på det altså? Anonymkode: 93033...164 Nei, hun er ikke med på det. Hun syns selv flere av tingene er sjokkerende, derfor hun forteller det. Hi Anonymkode: c571a...e28
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, hun er ikke med på det. Hun syns selv flere av tingene er sjokkerende, derfor hun forteller det. Hi Anonymkode: c571a...e28 Ok. Jeg bare vet at jeg var selv med på ting, og jeg fortalte at det var andre som gjorde det, kun for å se reaksjonen hos de voksne. Da visste jeg jo hva de mente og det var det jeg var ute etter. Alle er nok ikke like utspekulerte da Jeg syns ikke noe om at de har sex på skole eller drikker utenfor butikken(?) Hvis det bare er noen få, så er det vel ikke så utbredt akkurat. Det har alltid vært klikker på skolen : de gærne, de populære, nerdene og de kjedelige. Ikke noe nytt. Anonymkode: 93033...164
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ok. Jeg bare vet at jeg var selv med på ting, og jeg fortalte at det var andre som gjorde det, kun for å se reaksjonen hos de voksne. Da visste jeg jo hva de mente og det var det jeg var ute etter. Alle er nok ikke like utspekulerte da Jeg syns ikke noe om at de har sex på skole eller drikker utenfor butikken(?) Hvis det bare er noen få, så er det vel ikke så utbredt akkurat. Det har alltid vært klikker på skolen : de gærne, de populære, nerdene og de kjedelige. Ikke noe nytt. Anonymkode: 93033...164 Man skal jo aldri si aldri med sine egne barn, så absolutt ikke. Men hun er virkelig ikke typen til noe sånt i det hele tatt. Er ikke så mange steder å henge her, så mange samles ved butikken, bak på hjørnet, der drikkes det og politiet er ofte på "besøk" der. Håpet å få noen svar fra noen som er foreldre til disse barna, men skjønner jo at man kanskje ikke vil inrømme det eller at man ikke vet. Hi Anonymkode: c571a...e28
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Man skal jo aldri si aldri med sine egne barn, så absolutt ikke. Men hun er virkelig ikke typen til noe sånt i det hele tatt. Er ikke så mange steder å henge her, så mange samles ved butikken, bak på hjørnet, der drikkes det og politiet er ofte på "besøk" der. Håpet å få noen svar fra noen som er foreldre til disse barna, men skjønner jo at man kanskje ikke vil inrømme det eller at man ikke vet. Hi Anonymkode: c571a...e28 Jeg skjønner også at de ikke vil innrømme det her! De stiller seg vel ikke frivillig ved gapestokken heller. Anonymkode: 93033...164
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 Jeg har tre tenåringer og har også hørt noen sånne historier oppigjennom. Min erfaring er at sånn ekstremoppførsel når det kommer til sex, drikking, røyking, nasking, utagering osv så tidlug ofte har med diagnoser å gjøre. Alle de ville historiene jeg har hørt fra 8.klasse er om barn med div utfordringer, de sliter med å finne sin plass og tester grenser tidligere enn andre. Anonymkode: 24ee9...c72
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Jeg skjønner også at de ikke vil innrømme det her! De stiller seg vel ikke frivillig ved gapestokken heller. Anonymkode: 93033...164 Her hadde man vært anonym, så hadde jo ikke blitt gjenkjent hi Anonymkode: c571a...e28
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Her hadde man vært anonym, så hadde jo ikke blitt gjenkjent hi Anonymkode: c571a...e28 Nei, men de hadde fått masse dritt i tråden. Eller kritikk rettere sagt. Det er egentlig lite dritt her, men kritikken hadde haglet. Garantert Anonymkode: 93033...164
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 Vi hadde noen sånne i mitt kull da jeg gikk på ungdomsskolen for 20 år siden. Husker jeg syntes det var helt vanvittig, og forsto ikke hva som fristet med å drikke seg så full at man kastet opp og trengte hjelp til å ta vare på seg selv. Selv rørte jeg ikke alkohol før jeg gikk på videregående. Anonymkode: 402b4...f38
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 Jeg var en av de som drakk da jeg var 13. Jeg var mobbeoffer og hadde ingen venner på min alder, så alle jeg bar venn med var fra 17 og oppover, så da ble jeg dratt med i det. Jeg er et helt vanlig menneske nå, og har vært det i mange år. Det var en kort periode. Innen jeg var 18 var jeg ferdig med alkohol, og har ikke drukket siden. (Ikke at det betyr at det er ok altså, men det betyr bare at de ikke nødvendigvis er dårlige mennesker). Har en datter på 13, og hun er ikke en av de som drikker i alle fall. Regner ikke med hun har sex på do på skolen heller. Men er nysgjerrig på hvordan hun har fått til å se at noen har sex på skolen? Glemte de å låse, og så kom hun inn? Anonymkode: c1e8e...f75
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #12 Skrevet 20. februar 2022 Jeg var tidlig ute med å drikke, og testet grenser fra jeg var 13-14. Hasj fra 15-16, litt andre stoffer litt senere. Var veldig skoleflink, drev med idrett og hadde trygge venner og bra familie. Grensetestingen min hadde alltid grenser (drikking på fest, ikke på dagen, sex med kjæreste, ville ikke bli sett på som horete, forskjell på fest og hverdag, sporty, alltid orden på «alt annet»), og varte bare gjennom studier. Jeg fikk første barn da jeg var 29, og har vært komplett A4 siden 😄 De som drev det lenger enn meg, var ikke i den kuule gjengen, men blant de gærne. Utfordrende familieforhold, dårlige karakterer, vanskelige liv. Alle visste på en måte at det ikke kom til å gå bra med dem. Kjipt å tenke på nå at ingen gjorde noe for dem. Anonymkode: 416ec...018
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #13 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg var en av de som drakk da jeg var 13. Jeg var mobbeoffer og hadde ingen venner på min alder, så alle jeg bar venn med var fra 17 og oppover, så da ble jeg dratt med i det. Jeg er et helt vanlig menneske nå, og har vært det i mange år. Det var en kort periode. Innen jeg var 18 var jeg ferdig med alkohol, og har ikke drukket siden. (Ikke at det betyr at det er ok altså, men det betyr bare at de ikke nødvendigvis er dårlige mennesker). Har en datter på 13, og hun er ikke en av de som drikker i alle fall. Regner ikke med hun har sex på do på skolen heller. Men er nysgjerrig på hvordan hun har fått til å se at noen har sex på skolen? Glemte de å låse, og så kom hun inn? Anonymkode: c1e8e...f75 De har båser på skolen, et kjærestepar gikk inn på do og de var flere jenter der, kom lyder osv, så kom parer ut kjempe fornøyde. De ble spurt om hva de drev med og fikk til svar at de hadde sex. Ja, jeg vet det høres helt vilt ut, men disse ungene var de som lagde leven på barneskolen og. Nei, jeg tenker ikke at de er dårlige mennesker, men jeg bare lurer på hvorfor de blir sånn/gjør sånt, og vet foreldrene om det? Trist å høre at du var et mobbeoffer. Hi Anonymkode: c571a...e28
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #14 Skrevet 20. februar 2022 Tror det er store forskjeller fra sted til sted og. Da jeg var ung, så var jeg mye hos besteforeldrene mine i feriene. De bodde på et lite sted, og jeg hadde flere venner der. Og fra de var 13 år, så drakk de og hadde sex, det var det alle gjorde. Mens jeg drakk første gang da jeg var 16 år, hadde sex første gang da jeg var 17 år, og mine venninner syntes det var tidlig. De vennene jeg hadde i Oslo, hvor jeg bodde. Her bor vi på et veldig barnevennlig sted, og hvor idrett og utdannelse blir satt høyt. Så på ungdomsskolen, så er det svært få, som drikker osv. Eldste min er 21 år nå, og hun drakk første gang da hun var 16,5, og da drakk hun bare litt. Sønnen min på 15 år, kommer nok til å være tregere enn sin søster. Men det er fordi han har Asperger, og det han sliter mest med, er andre mennesker og bråk. Anonymkode: 976c7...93f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #15 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har tre tenåringer og har også hørt noen sånne historier oppigjennom. Min erfaring er at sånn ekstremoppførsel når det kommer til sex, drikking, røyking, nasking, utagering osv så tidlug ofte har med diagnoser å gjøre. Alle de ville historiene jeg har hørt fra 8.klasse er om barn med div utfordringer, de sliter med å finne sin plass og tester grenser tidligere enn andre. Anonymkode: 24ee9...c72 Som lærer på ungdomsskolen så kan jeg bare si at det er en myte. Det er også veldig ofte barn uten diagnoser, de er flinke på skolen og kommer fra ressurssterke hjem - som både drikker, har sex mm. Mye av det handler om naive foreldre, ikke minst foreldre som reiser på hytta i helger og lar ungene være hjemme alene… «fordi Preben Alexander er det aldri no tull med» Anonymkode: 05d21...d0b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #16 Skrevet 20. februar 2022 Utfordrende klær er helt uproblematisk. Sex på do er som regel bare klining og skryt, men viktig at de gar prevensjon tilgjengelig og kan bruke den. Tobbak og alkohol er ikke lov men de vet at de ikke blir kastet ut eller får harde straffer om det skjer. (Min drakk seg full da hun var 14. ) Hun er full av hormoner og opprørstrang, men hun får flotte karakterer, har skaffet seg helgejobb osv. Anonymkode: 68e57...c8b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #17 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Utfordrende klær er helt uproblematisk. Sex på do er som regel bare klining og skryt, men viktig at de gar prevensjon tilgjengelig og kan bruke den. Tobbak og alkohol er ikke lov men de vet at de ikke blir kastet ut eller får harde straffer om det skjer. (Min drakk seg full da hun var 14. ) Hun er full av hormoner og opprørstrang, men hun får flotte karakterer, har skaffet seg helgejobb osv. Anonymkode: 68e57...c8b Du er mora som godtar alt Anonymkode: 05d21...d0b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #18 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Som lærer på ungdomsskolen så kan jeg bare si at det er en myte. Det er også veldig ofte barn uten diagnoser, de er flinke på skolen og kommer fra ressurssterke hjem - som både drikker, har sex mm. Mye av det handler om naive foreldre, ikke minst foreldre som reiser på hytta i helger og lar ungene være hjemme alene… «fordi Preben Alexander er det aldri no tull med» Anonymkode: 05d21...d0b Hvis dere vet at slikt foregår på skolen håper jeg dere varsler foreldrene. Anonymkode: 724c8...2f2
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #19 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du er mora som godtar alt Anonymkode: 05d21...d0b I klesveien, ja. Der skal det mye til før jeg blander meg og jeg lar henne både sminke seg og eksperimentere med hårfarge og barbering. Jeg tror generelt det er bedre at hun vet hun kan ringe meg når som helst hvis hun eller vennene er i trøbbel enn at de skal prøve å skjule alkohol ol i det lengste. Anonymkode: 68e57...c8b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2022 #20 Skrevet 20. februar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Som lærer på ungdomsskolen så kan jeg bare si at det er en myte. Det er også veldig ofte barn uten diagnoser, de er flinke på skolen og kommer fra ressurssterke hjem - som både drikker, har sex mm. Mye av det handler om naive foreldre, ikke minst foreldre som reiser på hytta i helger og lar ungene være hjemme alene… «fordi Preben Alexander er det aldri no tull med» Anonymkode: 05d21...d0b Må si meg helt enig. Er også lærer på ungdomsskolen, og de med "perfekte" hjem og velutdanna foreldre er like ille som de som har utfordringer ;). De trenger ikke en gang ha foreldre som er på hytta i helgene, det holder å lyve om at man skal på bedehuset og stikker på en fest istedenfor. Eldre elever fikser alkohol og røyk til de som vil ha, gjerne i bytte mot nakenbilder osv. Anbefaler å sjekke hvem tenåringene vippser penger til f.eks, tror mange foreldre hadde fått seg en overraskelse. Anonymkode: 7f49e...1b5
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #21 Skrevet 21. februar 2022 Jeg vet at MINE ikke holder på sånn, men hvis det stemmer som din datter sier, så tenker jeg at de barna mangler trygghet og god veiledning. Anonymkode: 35bd9...9a1
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2022 #22 Skrevet 21. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du er mora som godtar alt Anonymkode: 05d21...d0b Å dømme hjelper da virkelig ikke. Og det gjelder dine egne barn også: hvis du dømmer dem for f eks å ha sex, så kan du være sikker på at de ikke spør deg til råds om grenser, legning, sikker sex eller lignende. Da får du aldri betroelsen hvis en av dem blir gravid, blir voldtatt, er skeiv eller lignende. Du overlater dem til å håndtere vanskelige ting selv. Anonymkode: 35bd9...9a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå