Gå til innhold

Bør jeg si noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg som jeg stort sett treffer i forbindelse med jobb har en datter som nå har fått seg kjærest. Dette er en rolig og beskjeden jente som ikke har hatt noe fast forhold før nå. Hun er 20 og kjæresten 32-33. 

Så forteller datteren min som er i samme omgangskrets som denne mannen at det er allmenn kjent at han har vært svært slem mot tidligere kjærester/samboere, med både psykisk og fysisk vold. Kjærestene blir yngre og yngre for hver gang han skifter. 

Dette forholdet er rimelig ferskt, og jeg hadde som mor ønsket å vite dette. Men blir det riktig for meg å fortelle min bekjent om dette? Det føles unaturlig å blande meg, men samtidig kan det at jeg ikke sier noe medføre at jenten får noen harde år med grooming og mishandling. Han er jo svært sjarmerende og ressurssterk, med god jobb, flott hus og bil og virker til å være svigermors drøm sånn utenfra. 

Så spørsmålet er, fortelle eller ikke?

Anonymkode: c87e2...ed0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell det til jenta. Ikke moren.

Anonymkode: a80c6...3f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Fortell det til jenta. Ikke moren.

Anonymkode: a80c6...3f6

Jeg kjenner ikke jenta. 

hi

Skrevet

Hvis datteren din ikke sier noe selv til denne jenta, så sier du selvfølgelig fra til moren. Uansett hvem du vet som går inn i forhold med noen som mishandler partnere bør få advarsler. Om de ikke velger å høre på deg, så vet de at du snakket sant om noen måneder. Dessverre. 

Anonymkode: fe531...a98

Skrevet

Si fra til moren. "Jeg kjenner han ikke men jeg har hørt noe urovekkende. Jeg ønsker å fortelle det så dere kan følge litt med.... Så får vi håpe det ikke er noe hold i de ryktene". 

Anonymkode: 7c228...90b

Skrevet

Si noe. SÅ klart!

Anonymkode: 49242...230

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

En bekjent av meg som jeg stort sett treffer i forbindelse med jobb har en datter som nå har fått seg kjærest. Dette er en rolig og beskjeden jente som ikke har hatt noe fast forhold før nå. Hun er 20 og kjæresten 32-33. 

Så forteller datteren min som er i samme omgangskrets som denne mannen at det er allmenn kjent at han har vært svært slem mot tidligere kjærester/samboere, med både psykisk og fysisk vold. Kjærestene blir yngre og yngre for hver gang han skifter. 

Dette forholdet er rimelig ferskt, og jeg hadde som mor ønsket å vite dette. Men blir det riktig for meg å fortelle min bekjent om dette? Det føles unaturlig å blande meg, men samtidig kan det at jeg ikke sier noe medføre at jenten får noen harde år med grooming og mishandling. Han er jo svært sjarmerende og ressurssterk, med god jobb, flott hus og bil og virker til å være svigermors drøm sånn utenfra. 

Så spørsmålet er, fortelle eller ikke?

Hadde nok fortalt det når det er sånn

Anonymkode: 450d3...8d3

Skrevet

Hva med tråden om sladder? 

Anonymkode: dd03d...858

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...