Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #26 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og der sendte Putin de første troppene inn i de områdene han uten rett og beleilig nok, erklærte som uavhengige tidligere i kveld. 22.02.22 blir nok en fin dato vi vil huske tenker jeg. Anonymkode: 5a39b...7f0 De områdene har erklært seg selvstendige og har søkt om å få bli del av den russiske føderasjonen. Dumaen tok avgjørelsen, ikke den russiske presidenten. Presidenten bekreftet bare dumaens avgjørelse. Ukraina har forsøkt å drepe så mange som mulig i Donetsk/Lugansk-regionen. Det er det som menes med folkemord, som har vært nevnt tidligere. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/21/195826972/1-million-mennesker-mangler-vann-i-ukraina Russland går nå inn for å forhindre dette, for å forhindre at folk blir drept. Det er det motsatte av krig. Anonymkode: d9924...42f
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #27 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): De områdene har erklært seg selvstendige og har søkt om å få bli del av den russiske føderasjonen. Dumaen tok avgjørelsen, ikke den russiske presidenten. Presidenten bekreftet bare dumaens avgjørelse. Ukraina har forsøkt å drepe så mange som mulig i Donetsk/Lugansk-regionen. Det er det som menes med folkemord, som har vært nevnt tidligere. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/21/195826972/1-million-mennesker-mangler-vann-i-ukraina Russland går nå inn for å forhindre dette, for å forhindre at folk blir drept. Det er det motsatte av krig. Anonymkode: d9924...42f Ja.. gode uselviske St. Putin.. Anonymkode: 7a5c5...345
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #28 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): De områdene har erklært seg selvstendige og har søkt om å få bli del av den russiske føderasjonen. Dumaen tok avgjørelsen, ikke den russiske presidenten. Presidenten bekreftet bare dumaens avgjørelse. Ukraina har forsøkt å drepe så mange som mulig i Donetsk/Lugansk-regionen. Det er det som menes med folkemord, som har vært nevnt tidligere. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/21/195826972/1-million-mennesker-mangler-vann-i-ukraina Russland går nå inn for å forhindre dette, for å forhindre at folk blir drept. Det er det motsatte av krig. Anonymkode: d9924...42f Hvordan ble problemer med vannanlegg, som leverer vann til folk på begge sider av grensen, på grunn av vepnet konflikt, til folkemord? Anonymkode: 07510...c65
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #29 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): De områdene har erklært seg selvstendige og har søkt om å få bli del av den russiske føderasjonen. Dumaen tok avgjørelsen, ikke den russiske presidenten. Presidenten bekreftet bare dumaens avgjørelse. Ukraina har forsøkt å drepe så mange som mulig i Donetsk/Lugansk-regionen. Det er det som menes med folkemord, som har vært nevnt tidligere. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/21/195826972/1-million-mennesker-mangler-vann-i-ukraina Russland går nå inn for å forhindre dette, for å forhindre at folk blir drept. Det er det motsatte av krig. Anonymkode: d9924...42f Det jeg sitter å undrer meg over er hvordan vesten kan gå inn med fredsbevarende styrker, men når Russland gjør det, er det opprusting til krig. Hva skjedde med eget lands suverenitet da vi gikk inn i Afghanistan? Eller Irak? Anonymkode: 25ade...6f7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #30 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det jeg sitter å undrer meg over er hvordan vesten kan gå inn med fredsbevarende styrker, men når Russland gjør det, er det opprusting til krig. Hva skjedde med eget lands suverenitet da vi gikk inn i Afghanistan? Eller Irak? Anonymkode: 25ade...6f7 Eller da vi rev av en bit av et annet land og erklærte det for en egen republikk (Kosovo). Anonymkode: d9924...42f
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #31 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Eller da vi rev av en bit av et annet land og erklærte det for en egen republikk (Kosovo). Anonymkode: d9924...42f Hvis jeg har forstått riktig, er vannforsyning direkte rammet av kamp. Det må vel kunne sies å være direkte trussel om befolkningen der, hvorfor snakkes det hele tiden om at Russland helt umotivert går inn og lener seg på såkalte falske varsler? Nei, jeg blir ikke helt klok på dette, men sitter med en dårlig følelse av at vi ikke får hele bildet og dette kanskje er en cover up for økonomier som er på randen. Og en aldri så liten test på hvor sammensveiset Europa egentlig er. Anonymkode: 25ade...6f7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #32 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): De områdene har erklært seg selvstendige og har søkt om å få bli del av den russiske føderasjonen. Dumaen tok avgjørelsen, ikke den russiske presidenten. Presidenten bekreftet bare dumaens avgjørelse. Ukraina har forsøkt å drepe så mange som mulig i Donetsk/Lugansk-regionen. Det er det som menes med folkemord, som har vært nevnt tidligere. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/21/195826972/1-million-mennesker-mangler-vann-i-ukraina Russland går nå inn for å forhindre dette, for å forhindre at folk blir drept. Det er det motsatte av krig. Anonymkode: d9924...42f Jøss. Betalt av Putin for å sitte på dib, ikke verst. Anonymkode: f9ef7...8e0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #33 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jøss. Betalt av Putin for å sitte på dib, ikke verst. Anonymkode: f9ef7...8e0 Kan du ikke diskutere fakta, i stedet for å komme med sånt fjas? Anonymkode: 25ade...6f7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #34 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvis jeg har forstått riktig, er vannforsyning direkte rammet av kamp. Det må vel kunne sies å være direkte trussel om befolkningen der, hvorfor snakkes det hele tiden om at Russland helt umotivert går inn og lener seg på såkalte falske varsler? Nei, jeg blir ikke helt klok på dette, men sitter med en dårlig følelse av at vi ikke får hele bildet og dette kanskje er en cover up for økonomier som er på randen. Og en aldri så liten test på hvor sammensveiset Europa egentlig er. Anonymkode: 25ade...6f7 At mennesker dør og skades både direkte og indirekte i vepnede konflikter og kriger er normalt. Det er ikke det som kalles folkemord. Anonymkode: 07510...c65
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #35 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): At mennesker dør og skades både direkte og indirekte i vepnede konflikter og kriger er normalt. Det er ikke det som kalles folkemord. Anonymkode: 07510...c65 Jeg har ikke kalt det folkemord, kalte mangel på vann for direkte trussel mot befolkning, det er noe annet. Anonymkode: 25ade...6f7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #36 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke kalt det folkemord, kalte mangel på vann for direkte trussel mot befolkning, det er noe annet. Anonymkode: 25ade...6f7 Nei, 42f brukte det ordet i innlegget jeg svarte på. Det var ikke du som sa det. Anonymkode: 07510...c65
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #37 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvis jeg har forstått riktig, er vannforsyning direkte rammet av kamp. Det må vel kunne sies å være direkte trussel om befolkningen der, hvorfor snakkes det hele tiden om at Russland helt umotivert går inn og lener seg på såkalte falske varsler? Nei, jeg blir ikke helt klok på dette, men sitter med en dårlig følelse av at vi ikke får hele bildet og dette kanskje er en cover up for økonomier som er på randen. Og en aldri så liten test på hvor sammensveiset Europa egentlig er. Anonymkode: 25ade...6f7 Jeg lurer på hvorfor folk fra disse områdene flyktet til Russland, hvis Russland er aggressoren? Det blir jo like logisk som hvis jødene flyktet til nazi-Tyskland under andre verdenskrig. Altså, ingen logikk. Anonymkode: 823c6...460
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #38 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Kan du ikke diskutere fakta, i stedet for å komme med sånt fjas? Anonymkode: 25ade...6f7 Du vet, det er kun EN, veldig snever, mening, som er riktig og akseptabel. Mener man noe annet, så er man betalt av noen for å mene det. *facepalm* Anonymkode: 823c6...460
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #39 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor folk fra disse områdene flyktet til Russland, hvis Russland er aggressoren? Det blir jo like logisk som hvis jødene flyktet til nazi-Tyskland under andre verdenskrig. Altså, ingen logikk. Anonymkode: 823c6...460 Det bor både "russere" og "ukrainere" i samme område. Du kan bedre sammenlikne det med de tyskettede flyktningene fra Polen til Tyskland. Anonymkode: 07510...c65
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #40 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): De områdene har erklært seg selvstendige og har søkt om å få bli del av den russiske føderasjonen. Dumaen tok avgjørelsen, ikke den russiske presidenten. Presidenten bekreftet bare dumaens avgjørelse. Ukraina har forsøkt å drepe så mange som mulig i Donetsk/Lugansk-regionen. Det er det som menes med folkemord, som har vært nevnt tidligere. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/21/195826972/1-million-mennesker-mangler-vann-i-ukraina Russland går nå inn for å forhindre dette, for å forhindre at folk blir drept. Det er det motsatte av krig. Anonymkode: d9924...42f Hehe, ja, det har blitt sagt før at kriger egentlig har gode formål. Som fred tilmed. Men det er ikke noe å le av. Stakkars folk som bor i områdene og som er dritt lei uroligheter. De har resignert og gir blaffen i hvem som styrer og hvem som eier. Utmsttelselstaktikk fungerer også. Anonymkode: 5a39b...7f0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #41 Skrevet 22. februar 2022 Så lenge det ikke rammer meg og mine, er jeg ikke bekymret. Så egosentrisk er jeg. Anonymkode: 786ae...075
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #42 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Så lenge det ikke rammer meg og mine, er jeg ikke bekymret. Så egosentrisk er jeg. Anonymkode: 786ae...075 Så egosentriske er alle. Det går jo likevel an å bruke noen minutter på å tenke over hvordan de der borte har det. Hvis man vil da. Anonymkode: 5a39b...7f0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #43 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så lenge det ikke rammer meg og mine, er jeg ikke bekymret. Så egosentrisk er jeg. Anonymkode: 786ae...075 Det vil jo bli krig i Norge også da,å da rammer det deg. Anonymkode: d63a9...24b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #44 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det vil jo bli krig i Norge også da,å da rammer det deg. Anonymkode: d63a9...24b Nei det blir ikke krig i norge. Anonymkode: 786ae...075
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #45 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei det blir ikke krig i norge. Anonymkode: 786ae...075 Jeg blir overrasket over naiviteten til mange mennesker altså. Skjønner du ikke hva det vil si at NATO er involvert? Tror du Putin som mener seg i sin fulle rett til å handle som han nå gjør, eller later som han tror han er i sin rett, aksepterer sanksjon på sanksjon fra andre land i Europa? Han har drevet med "øvelser" lenge nå, og dette er planlagt. Han bryter viktige avtaler og provoserer fram reaksjoner. Og reaksjonene bruker han for å rettferdiggjøre neste skritt. Anonymkode: 5a39b...7f0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #46 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg blir overrasket over naiviteten til mange mennesker altså. Skjønner du ikke hva det vil si at NATO er involvert? Tror du Putin som mener seg i sin fulle rett til å handle som han nå gjør, eller later som han tror han er i sin rett, aksepterer sanksjon på sanksjon fra andre land i Europa? Han har drevet med "øvelser" lenge nå, og dette er planlagt. Han bryter viktige avtaler og provoserer fram reaksjoner. Og reaksjonene bruker han for å rettferdiggjøre neste skritt. Anonymkode: 5a39b...7f0 Når var det siste gang Russland angrep Norge? Gi meg gjerne tall, årsak og hendelsesforløp. Hvis du ikke kan det, slutt å skremme folk som er skremt fra før. Jeg forstår heller ikke hvorfor NATO involverer seg så hardt i land som ikke er NATO-medlemmer. Anonymkode: 823c6...460
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #47 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg blir overrasket over naiviteten til mange mennesker altså. Skjønner du ikke hva det vil si at NATO er involvert? Tror du Putin som mener seg i sin fulle rett til å handle som han nå gjør, eller later som han tror han er i sin rett, aksepterer sanksjon på sanksjon fra andre land i Europa? Han har drevet med "øvelser" lenge nå, og dette er planlagt. Han bryter viktige avtaler og provoserer fram reaksjoner. Og reaksjonene bruker han for å rettferdiggjøre neste skritt. Anonymkode: 5a39b...7f0 Jeg sier ikke at Norge ikke blir involvert, jeg sier det ikke blir krig I NORGE. Anonymkode: 786ae...075
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #48 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg sier ikke at Norge ikke blir involvert, jeg sier det ikke blir krig I NORGE. Anonymkode: 786ae...075 Norge har jo for så vidt vært involvert i flere andre kriger som USA har initiert. Vi har jo hatt våre menn både i Afghanistan og Irak. Men det betyr ikke at det var krig I NORGE, derfor er jeg, akkurat som deg, overrasket over at noen tror det blir krig her denne gangen. Anonymkode: 823c6...460
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #49 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så egosentriske er alle. Det går jo likevel an å bruke noen minutter på å tenke over hvordan de der borte har det. Hvis man vil da. Anonymkode: 5a39b...7f0 Tenker du hver eneste dag på hvordan folk i forskjellige land har det? Det har vært krig hver eneste dag ett eller annet sted i verden i lang tid. I land der folk er enda mindre privilegerte enn i Ukraina. I land der kvinner blir massevoldtatt som et ledd i krigføringen, der barn blir sultet. Har du brukt noen minutter hver dag på å tenke over hvordan disse kvinner og barn har det? Eller bruker man bare tid til å tenke over det når Jens kjefter fra talerstolen om det? Anonymkode: 823c6...460
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2022 #50 Skrevet 22. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Tenker du hver eneste dag på hvordan folk i forskjellige land har det? Det har vært krig hver eneste dag ett eller annet sted i verden i lang tid. I land der folk er enda mindre privilegerte enn i Ukraina. I land der kvinner blir massevoldtatt som et ledd i krigføringen, der barn blir sultet. Har du brukt noen minutter hver dag på å tenke over hvordan disse kvinner og barn har det? Eller bruker man bare tid til å tenke over det når Jens kjefter fra talerstolen om det? Anonymkode: 823c6...460 Kan du vennligst ha en litt mindre forutinntatt holdning til meg? Du tar det før gitt at jeg ikke har interesse for mennesker som lider på ulike måter i andre land. Vel, du tar helt feil. Fra jeg var tenåring så har jeg vært engasjert i gatebarn ulike steder i verden, hvor det startet i Rio De Janeiro. Så betaler jeg ganske mye til "Care" hver måned ++. Jeg følger faktisk ganske mye med jevnt over. Lær deg å ikke være så forutinntatt helt uten den minste grunn du! Anonymkode: 5a39b...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå