Gå til innhold

Jeg blir redd… Krig!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Propaganda. De har sagt dette i mange mange år nå.

794914377_russiantroopsonUkraineborderforyears.jpg.e8e17160cd5a566639f8e73009f05ee3.jpg

Anonymkode: d9924...42f

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Propaganda. De har sagt dette i mange mange år nå.

794914377_russiantroopsonUkraineborderforyears.jpg.e8e17160cd5a566639f8e73009f05ee3.jpg

Så du blir ikke bekymret?

Anonymkode: c476f...9ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så du blir ikke bekymret?

Anonymkode: c476f...9ed

Det blir ingen krig i år heller, så nei, ikke for dette.

Skrevet

Det er ledere i Europa og USA som hauser opp dette nå, vet ikke helt hva holder på med, men de taper ansikt. Ulv ulv ulv

Anonymkode: 25ade...6f7

Skrevet

Det er nok mer sannsynlig nå enn hva det har vært tidligere dessverre. Ledere over hele Europa pluss USA er i møter med og uten Putin, så dette lover faktisk ikke godt dessverre. 

Jeg er bekymret selv, men ikke redd. 

Anonymkode: 5a39b...7f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ledere i Europa og USA som hauser opp dette nå, vet ikke helt hva holder på med, men de taper ansikt. Ulv ulv ulv

Nemlig!

201002361_Iraqiscouldlaunchchemicalwarhead.thumb.jpg.6a9903e784d3ef1a5f16d5c9df5d2d80.jpg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Neppe bare ulv. Det har vært mange strømbrudd, Facebook og Instagram har ligget nede. Dette kan fint være test på at programmer de har virker. Ingen vits i å være naiv. Europa og også USA er sårbare nå etter pandemi og mye uro i forbindelse med demonstrasjoner og mistillit til myndighetene. En bra tid for Putin å være offensiv. 

Skrevet

Føler det er små sjanser for at vi blir rammet, og slår atombomben ned her, så går det fort og vi merker ingenting. 

Anonymkode: 065bf...671

Skrevet

Det er ikke propaganda, det er en langvarig konflikt som av og til blusser opp. Jeg tror ikke det blir krig denne gangen (heller), men det er fordi et ikke er økonomisk lønnsomt. 

Anonymkode: e15cb...49f

Skrevet

Det klikker for meg. To år med pandemi som glir over i krig i Europa. 

Anonymkode: 7a5c5...345

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Slutt å lese propaganda-nyhetene. Skjønner dere det ikke enda? Det er bare frykt, propaganda, hets. Slutt å gi de klikk. 

Anonymkode: c0a15...84b

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Neppe bare ulv. Det har vært mange strømbrudd, Facebook og Instagram har ligget nede. Dette kan fint være test på at programmer de har virker. Ingen vits i å være naiv. Europa og også USA er sårbare nå etter pandemi og mye uro i forbindelse med demonstrasjoner og mistillit til myndighetene. En bra tid for Putin å være offensiv. 

Konflikten har vært der lenge, blusser opp med jevne mellomrom. I 2015 var det ett massivt hackerangrep mot Ukraina, det er ikke noe nytt sånn sett. De tester og sjekker status, men hva skal de tjene på at Europa, som er en av de store handelspartnere, ligger med brukket rygg? Det vil få massive konsekvenser både for Russland og Europa, ingen tjener på det. Rent økonomisk balanserer mange stormakter på en knivsegg akkurat nå, det tenker jeg er skremmende, nød kan gjøre mye rart. Man ser jo hvordan børsene skvetter til ved hver minste endring. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det skjedde på 1700-tallet, 1800-tallet og 1900-tallet også. Omtrent rundt 20-tallet +÷ Hvert 100.år. Det er tilfeldig men litt interessant. Kanskje. 

Skrevet

Jeg tror ikke det blir krig her, men det er nok en viss fare for at vi bil kunne oppleve terrorangrep som for eksempel hacking av strømforsyningen, nett eller vannforsyningen dlik at det ikke fungerer. Å ha en plan for hvordan vi skal klare oss gjennom noe sånt er fornuftig.

Anonymkode: 07510...c65

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke det blir krig her, men det er nok en viss fare for at vi bil kunne oppleve terrorangrep som for eksempel hacking av strømforsyningen, nett eller vannforsyningen dlik at det ikke fungerer. Å ha en plan for hvordan vi skal klare oss gjennom noe sånt er fornuftig.

Har du en plan for å takle null vannforsyning? Selv har jeg vann nok til å klare meg noen døgn. Det jeg mangler nå er powerbank og zinktabletter. Kanskje noe å varme mat på. 

Jeg er faktisk forberedt på at det kan oppstå "noe". 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Har du en plan for å takle null vannforsyning? Selv har jeg vann nok til å klare meg noen døgn. Det jeg mangler nå er powerbank og zinktabletter. Kanskje noe å varme mat på. 

Hvorfor zink? Trodde det var jod vi burde ha. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor zink? Trodde det var jod vi burde ha. 

Ja, det var det kanskje ja :fnise: 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det var det kanskje ja :fnise: 

Om ikke annet går man kvisefri inn i en verdenskrig 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Om ikke annet går man kvisefri inn i en verdenskrig 😅

:ler:

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Vi har vann for ca 3 dager stående på flasker. Hår det lenger tid må bi hente drikkevann i et vann 3 km unna. Mulighetene er da bil, sykkel med henger eller å gå. Vi trenger heldig vis ikke vann til toalett siden vi har tilgang på utedo.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vi har vann for ca 3 dager stående på flasker. Hår det lenger tid må bi hente drikkevann i et vann 3 km unna. Mulighetene er da bil, sykkel med henger eller å gå. Vi trenger heldig vis ikke vann til toalett siden vi har tilgang på utedo.

Da er dere i en god posisjon så fremt man kan gå ut. Det kan man nok helst, så dere kommer greit ut av det. Har tenkt på det med do og hygiene selv, mest do. Vann får jeg bare kjøpe mer av, for ikke noe sted å hente her i nærheten. Bor midt i byen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2/20/2022 den 10.17):

Slutt å lese propaganda-nyhetene. Skjønner dere det ikke enda? Det er bare frykt, propaganda, hets. Slutt å gi de klikk. 

Anonymkode: c0a15...84b

Og hva sier du ikveld? 

Skrevet

Og der sendte Putin de første troppene inn i de områdene han uten rett og beleilig nok, erklærte som uavhengige tidligere i kveld. 22.02.22 blir nok en fin dato vi vil huske tenker jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...