Gå til innhold

Bruker du tannpirker ute blant folk?

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å spiste med noen kollegaer her en dag og etter middag før alle var ferdig å spise kunne to av dem ikke komme til tannpirkere fort nok. Det var diskusjoner om bruken, hvilke som var best osv. Og full rens av alle tenner. Jeg syns det er utrolig ekkelt å se voksne folk fiske ut matrester for så å sitte å tygge på dem nesten som en reprise av middagen. Hvor mye får folk egentlig plass til mellom tennene!? Jeg har aldri i mitt liv sittet sånn. Det gjør jeg på badet om kvelden. Holder du på sånn?

Anonymkode: dc440...707

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144427120-bruker-du-tannpirker-ute-blant-folk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg en sjelden gang bruker tannpirker foran folk, holder jeg den andre hånda foran munnen og snur meg litt vekk.

Men jeg bruker bare tannpirker når det er nødvendig. Som ved enkelte typer kjøtt

Anonymkode: 32df1...7b4

Annonse

Det er ganske vanlig. På mange spisesteder settes det tannpirkere på bordet etter mat, eller man får det på forespørsel. 
Jeg renser tenner på badet, men har folk i nær familie som ikke ser noe galt med tannpirking ved bordet når de trenger det. Heldigvis ikke mens noen fortsatt spiser, der går heldigvis grensen. 

Anonymkode: 98446...d25

Jeg synes tannrens med tannpirker skal holdes til et minimum. Har en kollega som renser alle tenner etter ved bordet etter lunsj. Jeg spiser aldri lunsj med henne. Det er så vanvittig kvalmt. Å diskré pirke bort noe som er plagsomt mens man dekker munnen med den andre hånda er ok. Å pirke i hver tann rundt bordet er mangel på bordskikk. Slik folk unngår jeg. 

Anonymkode: 5a3ca...2b1

Å herregud det er så ekkelt. Kan ikke folk bare rense tennene raskt med tungen med munnen LUKKET etter måltid? Har du noe som må graves mer ut, stikk en liten tur på do eller i et annet rom da vel 🤢🤢  fingre, tannpirkere, suging som lager smattelyd - alt er fullstendig uhøflig og kvalmt å se og høre på. 

Nå ble jeg litt lettet for jeg tenkte kanskje jeg var prippen. Men disse to holdt på i minst en halv time. Måtte bytte tannpirker og greier. Jeg kommenterte en gang «det var da voldsomt» men de bare lo det vekk. Godt voksne damer begge to. 
HI

43 minutes ago, Anonym bruker said:

Nå ble jeg litt lettet for jeg tenkte kanskje jeg var prippen. Men disse to holdt på i minst en halv time. Måtte bytte tannpirker og greier. Jeg kommenterte en gang «det var da voldsomt» men de bare lo det vekk. Godt voksne damer begge to. 
HI

Nei, du er ikke prippen. Det der er langt under vanlig oppførsel. Neste gang kan du jo foreslå at de tar en runde med tanntråd, mye mer effektivt! 

Annonse

Sjelden behov for det, men kjenner jeg noe som har satt seg fast, pirker jeg den i så fall diskre bort. En tannpirker er ganske tynn, man klarer jo å pirke ut det nødvendige med lukket munn hvis deg skulle være prekært å få vekk noe. 

Anonymkode: 6b0a6...d66

Av og til, hvis jeg har spist kjøtt (spesielt pinnekjøtt). Da gjør jeg det imidlertid diskré med hånden som jeg ikke pirker med framfor munnen som et slags skjold nedover. Da kan ingen se noe, og jeg pirker bare fort bort der jeg kjenner at det sitter noe, tar maks 10 sekunder. 

Anonymkode: be169...7d2

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker det. Har munnen lukket. Men jeg har aldri tenkt over hvordan andre bruker det. Så ekkelt er det ikke!

Anonymkode: 02f83...1e6

Kanskje du som bruker det og ikke ser problemet ikke syns det er ekkelt - men vit at mange som må sitte med deg syns det.

HI

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje du som bruker det og ikke ser problemet ikke syns det er ekkelt - men vit at mange som må sitte med deg syns det.

HI

Med munnen lukket? Hvorfor skulle det være noe mer ekkelt enn rett og slett tygge og svelge mat, som er en del av det å spise ute. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Med munnen lukket? Hvorfor skulle det være noe mer ekkelt enn rett og slett tygge og svelge mat, som er en del av det å spise ute. 

Ingen greier å pirke seg i tennene med munnen lukket.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ingen greier å pirke seg i tennene med munnen lukket.

Det er virkelig ikke noe problem, en tannpirker er knapt en mm tykk, det er bare å holde leppene stramt mens man diskre fisker ut hva nå som har satt seg fast. Man gaper jo mer i det en putter maten inn i munnen liksom. 

Enig i at man ikke skal sitte å gape, pirke ut og klasse rundt når en spiser, både når det gjelder maten og tannpirker. Begge deler kan gjøres uten å invitere gjestene til ufrivillig omvisning i kjeften 😅

og da er det helt greit at jeg tar frem tanntråden da?

mener det må gå ann å ta seg tannpirker og gå på do..

en ting er at det ser ekkelt ut, men i disse smittetider bør vi da ha lært noe? jeg prøver å ikke snyte eller hoste ved matbordet med andre og...

Anonymkode: ff574...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...