Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Gi meg dine beste tips 🙏🏻 Etter en periode med mye jobb, flytting og lite søvn, har det sneket seg inn en dvask kropp her i hus. Om 6 uker skal vi ha en større feiring, har en skikkelig flott kjole i skapet jeg så gjerne vil bruke. Men da må jeg få vekk kosekiloene som har lagt seg rundt magen. 7 kilo er kanskje i meste laget når jeg ikke er enorm fra før, men jeg må jo prøve å komme meg inn i denne. Har lagt opp en matplan med ca 1300 kcal om dagen (vg vektklubb anbefalt inntak) Skal trene styrke tre dager hver uke for å stramme opp. Bør jeg trene HIT eller gå lange turer utenom? Ser de går en time rask gange hver dag på 16 ukers helvete. Er det bedre kanskje? Noen forslag til snacks som jeg kan unne meg i helgene i stedet for sjokolade og potetgull? Anonymkode: 6bc1a...e6d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Det er veldig mye å gå ned på den tiden. Du kan I hvertfall ikke tenke på snop i helgene. Du må ha mer enn 1000 kcal i underskudd hver eneste dag helt frem til festen. Hvis du samtidig skal få i deg det du trenger av vitaminer, mineraler, proteiner og fett må du være ekstremt nøye med hva du spiser eller trene flere timer om dagen, uten å bli skadet. Anonymkode: 23ee5...451
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Hvis du trener styrke så får du muskler istedenfor fett, så da går du neppe ned. Kondisjontrening er klart bedre ja. Lykke til. Anonymkode: 47b17...4d2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis du trener styrke så får du muskler istedenfor fett, så da går du neppe ned. Kondisjontrening er klart bedre ja. Lykke til. Anonymkode: 47b17...4d2 Og nei, ikke snop. Kanskje litt popcorn. Anonymkode: 47b17...4d2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Når det er over så kort tid så er det vel lurest å kutte ut alt av snop de ukene, og kutte ned på karbohydrater hvis du spiser mye av det. Men hvis du alikevel vil ha noe : frosne druer grønnsaker og dipp fersk ananas yt sjokolade proteinpudding popcorn de her er ganske gode, og 1 pose inneholder 95 kcal https://meny.no/varer/bakeri/riskaker/snack-a-jack-8710398521637 Anonymkode: eef99...b91
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Ikke noe snop i helgene, men litt bær og sukkerfri vaniljesaus kanskje. Lag gele av sukkerfri/kalorifri saft og gelatinpulver. Spis multivitamin hver dag. På 16 ukers helvete har de byttet ut 1-2 måltider om dagen med pulver. Anonymkode: 7595a...176
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hvis du trener styrke så får du muskler istedenfor fett, så da går du neppe ned. Kondisjontrening er klart bedre ja. Lykke til. Anonymkode: 47b17...4d2 Takk😅 Må gjøre ett forsøk i hvert fall. Ser selv at 7 kg er mye på så kort tid, om ikke jeg går ned i vekt, bare cm skrumper, skal jeg være fornøyd. 7 kg er kun ca hva jeg veide mindre den gang jeg fikk på meg klærne og de satt pent på. Målet er mest å få på kjolen, ikke nødvendigvis hva vekten viser. Anonymkode: 6bc1a...e6d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Når det er over så kort tid så er det vel lurest å kutte ut alt av snop de ukene, og kutte ned på karbohydrater hvis du spiser mye av det. Men hvis du alikevel vil ha noe : frosne druer grønnsaker og dipp fersk ananas yt sjokolade proteinpudding popcorn de her er ganske gode, og 1 pose inneholder 95 kcal https://meny.no/varer/bakeri/riskaker/snack-a-jack-8710398521637 Anonymkode: eef99...b91 Snop skal jeg klare, er ikke så avhengig av det. Verre å kutte ut øl og salte nøtter, jeg har blitt så glad i fripa. Den får stå på vent en stund 😬 Tanken er å kutte alle flytende kalorier og bytte ut med farris og te uten sukker. Kan prøve å bytte ut ris, pasta og potet med grønnsaker. Liker det meste av grønt, heldigvis. Kanskje squashspagetti og blomkålris. Hm… Skal teste ut yt sjokoladepudding, den har jeg ikke prøvd før 👍🏻Ser av inntaket mitt at jeg bør få opp proteiner i kostholdet. Proteinpulver har jeg forsøkt før, men magen min var ikke så glad i det, men kanskje yt er litt bedre. Anonymkode: 6bc1a...e6d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Takk😅 Må gjøre ett forsøk i hvert fall. Ser selv at 7 kg er mye på så kort tid, om ikke jeg går ned i vekt, bare cm skrumper, skal jeg være fornøyd. 7 kg er kun ca hva jeg veide mindre den gang jeg fikk på meg klærne og de satt pent på. Målet er mest å få på kjolen, ikke nødvendigvis hva vekten viser. Anonymkode: 6bc1a...e6d Å danse er veldig bra trening da. Gøy trening også. Vet om ei som holder show, og hun kan gå ned kg bare på en kveld. Da må man sørge for nok væske og sunt kosthold. Tror mange ikke tenker på dans som trening, men det er det jo. Ordentlig tempo da Anonymkode: 47b17...4d2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Det er veldig mye å gå ned på den tiden. Du kan I hvertfall ikke tenke på snop i helgene. Du må ha mer enn 1000 kcal i underskudd hver eneste dag helt frem til festen. Hvis du samtidig skal få i deg det du trenger av vitaminer, mineraler, proteiner og fett må du være ekstremt nøye med hva du spiser eller trene flere timer om dagen, uten å bli skadet. Anonymkode: 23ee5...451 Ja det er mye 🙈 For en del år siden ble jeg målt på treningssenter, forbrenner rundt 1950 kcal i løpet av en dag. Den er nok ikke høyere i dag, tvert i mot. Lite søk på Google, min vekt så forbrenner jeg ca 400 kcal hvis jeg går en time «powerwalk». Da må jeg gå det hver dag 😱Må ta meg skikkelig i nakken. For rask gange er forhåpentligvis en trening med lite risiko for skader om ikke annet. Anonymkode: 6bc1a...e6d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Å danse er veldig bra trening da. Gøy trening også. Vet om ei som holder show, og hun kan gå ned kg bare på en kveld. Da må man sørge for nok væske og sunt kosthold. Tror mange ikke tenker på dans som trening, men det er det jo. Ordentlig tempo da Anonymkode: 47b17...4d2 Hehe, da blir det god underholding hjemme her 😂 jeg eier ikke rytme 🙈 men fordelen er jo at vi ikke trenger tv for underholding om ikke annet 😅 Anonymkode: 6bc1a...e6d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #12 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hehe, da blir det god underholding hjemme her 😂 jeg eier ikke rytme 🙈 men fordelen er jo at vi ikke trenger tv for underholding om ikke annet 😅 Anonymkode: 6bc1a...e6d Bra innstilling i det minste! Anonymkode: 47b17...4d2
Pobie Skrevet 19. februar 2022 #13 Skrevet 19. februar 2022 Du legger ikke på deg nevneverdig med muskler på seks uker, så styrke kan du droppe hvis målet er å gå ned i vekt. Legg deg på 800 kalorier og bruk intermittent fasting de første to ukene. Det du spiser burde være mest grønnsaker og magert kjøtt. Dette er den kjappeste måten å gå ned i vekt, men spesielt sunt er det jo ikke. For mer langvarig vektnedgang burde du legge deg rundt 1500-1600 kalorier og trene mye styrke.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #14 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Snop skal jeg klare, er ikke så avhengig av det. Verre å kutte ut øl og salte nøtter, jeg har blitt så glad i fripa. Den får stå på vent en stund 😬 Tanken er å kutte alle flytende kalorier og bytte ut med farris og te uten sukker. Kan prøve å bytte ut ris, pasta og potet med grønnsaker. Liker det meste av grønt, heldigvis. Kanskje squashspagetti og blomkålris. Hm… Skal teste ut yt sjokoladepudding, den har jeg ikke prøvd før 👍🏻Ser av inntaket mitt at jeg bør få opp proteiner i kostholdet. Proteinpulver har jeg forsøkt før, men magen min var ikke så glad i det, men kanskje yt er litt bedre. Anonymkode: 6bc1a...e6d Å kutte ned på karbohydrater er etter min erfaring mer effektivt i det korte løp, enn å legge seg veldig lavt i kalorier når det gjelder å minske cm, spesielt rundt magen. Stekt blomkålris i stedet for ris, er veldig godt, f.eks med kylling. Egg er sunt og har godt med proteiner. Squashspagetti er godt med f.eks kjøttsaus, scampi, et eller annet som setter en god smak på det. Har du prøvd proteinpulver uten smak, som kan tilsettes i mat? Anonymkode: eef99...b91
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #15 Skrevet 19. februar 2022 Anbefaler periodisk faste, i likhet med Pobie. Seks uker er lenge og du kan lett gå ned 6-7 kilo på den tiden. Begynn med 18:8, ta vitaminer og omega 3 + drikk eplecider-edikk i vann. Drikk vann, te, kaffe og buljong. For meg er periodisk faste en livsstil og jeg faster ca.18 timer i døgnet. Kjører noen ganger OMAD og faster opp mot 30 timer hvis jeg skal noe spesielt og ikke vil virke oppblåst. Anonymkode: c5151...f6a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Anbefaler periodisk faste, i likhet med Pobie. Seks uker er lenge og du kan lett gå ned 6-7 kilo på den tiden. Begynn med 18:8, ta vitaminer og omega 3 + drikk eplecider-edikk i vann. Drikk vann, te, kaffe og buljong. For meg er periodisk faste en livsstil og jeg faster ca.18 timer i døgnet. Kjører noen ganger OMAD og faster opp mot 30 timer hvis jeg skal noe spesielt og ikke vil virke oppblåst. Anonymkode: c5151...f6a Feiltasting, mener 16:8 Anonymkode: c5151...f6a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Å kutte ned på karbohydrater er etter min erfaring mer effektivt i det korte løp, enn å legge seg veldig lavt i kalorier når det gjelder å minske cm, spesielt rundt magen. Stekt blomkålris i stedet for ris, er veldig godt, f.eks med kylling. Egg er sunt og har godt med proteiner. Squashspagetti er godt med f.eks kjøttsaus, scampi, et eller annet som setter en god smak på det. Har du prøvd proteinpulver uten smak, som kan tilsettes i mat? Anonymkode: eef99...b91 Kun forsøkt whey, tidenes prompepulver 🙈 Anonymkode: 6bc1a...e6d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Feiltasting, mener 16:8 Anonymkode: c5151...f6a Spennende, takk for tips, skal sjekke det ut. Kanskje noe for meg, da jeg sjelden er sulten om morgen. Frokost er dagens viktigste måltid og alt det der… tvinger det i meg. Men kanskje helt unødig. Anonymkode: 6bc1a...e6d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #19 Skrevet 19. februar 2022 Pobie skrev (9 timer siden): Du legger ikke på deg nevneverdig med muskler på seks uker, så styrke kan du droppe hvis målet er å gå ned i vekt. Legg deg på 800 kalorier og bruk intermittent fasting de første to ukene. Det du spiser burde være mest grønnsaker og magert kjøtt. Dette er den kjappeste måten å gå ned i vekt, men spesielt sunt er det jo ikke. For mer langvarig vektnedgang burde du legge deg rundt 1500-1600 kalorier og trene mye styrke. Takker, skal sjekke det ut. Er det i samme gate som dr. Mosley. Blodsukkerdietten? Anonymkode: 6bc1a...e6d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Skrevet 19. februar 2022 Du trenger ikke nødvendigvis å gå ned så mye, prøv heller styrketrening. Det gir en utrolig bra effekt fordi det strammer opp kroppen. Man merker forskjell etter bare få uker. Hvis du samtidig prøver å spise sunt med nok proteiner og få i deg masse vann sp vil det ha en super effekt på figuren uten at du behøver å gå ned 7 kg. Anonymkode: a0e37...536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå