Gå til innhold

Vennine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som elsker å være med meg og vi har det så kjekt sammen. Men med en gang vi er sammen med andre da forandrer hun seg litt. Da viser hun ikke lengre at hun liker meg så godt. Og snakker mer med andre. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: 1d186...b4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er sosial med andre. Det er helt normalt. 

Anonymkode: 3a70a...25e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hun er sosial med andre. Det er helt normalt. 

Anonymkode: 3a70a...25e

Det er greit det. Men hun overser meg. Er det også normalt? 

Skrevet

Nja, det er både normalt og ikke. Det kan være mange ting. En sannsynlig forklaring er at hun setter pris på vennskapet deres, men ikke ønsker å være "klistret" til deg. Siden dere er mye sammen ellers, er hun mer opptatt av å vedlikeholde nettverk med andre når det er flere til stede. Det er et naturlig ønske. Uansett: Det eneste konstruktive du kan gjøre her er å "speile" hennes væremåte (ikke for å bevise noe poeng overfor henne, men for å bevare balansen i forholdet). Du bør også snakke med andre, bygge nettverk med andre, ha flere å spille på. 

Anonymkode: e76b4...3a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er greit det. Men hun overser meg. Er det også normalt? 

Nei det er ikke normalt hvis man er venner. Dette viser en veldig dårlig side ved henne, og du kan tydeligvis ikke ha tillit til henne når hun ikke anerkjenner deg når det er andre personer rundt dere. Slike venner er virkelig ikke noe å ha, for det går utover selvtilliten din. Man trenger ikke venner som får en til å føle seg usynlig eller ikke bra. 

Anonymkode: 52ee1...4d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei det er ikke normalt hvis man er venner. Dette viser en veldig dårlig side ved henne, og du kan tydeligvis ikke ha tillit til henne når hun ikke anerkjenner deg når det er andre personer rundt dere. Slike venner er virkelig ikke noe å ha, for det går utover selvtilliten din. Man trenger ikke venner som får en til å føle seg usynlig eller ikke bra. 

Anonymkode: 52ee1...4d3

Ja. Er det jeg føler. Blir usikker jeg da. Ikke noe god følelse 

Skrevet

Hvis hun er med fler må hun jo fordele oppmerksomheten på fler.

Anonymkode: 6a8df...d70

Skrevet

Overser hun deg? Har du spurt henne hvorfor? Og hvordan oppfører du deg? Prøver du å prate med den eller de andre som er tilstede, delta i samtalen, eller lytte aktivt? Eller trekker du deg bare inn i deg selv? Ikke at det nødvendigvis ser så galt, det kan til og med være ganske normalt i slike situasjoner, men det er samtidig en måte å utestenge seg selv på. 

Jeg mener ikke at "feilen" er din, men det er du som kan gjøre mest med det. 

Anonymkode: 23526...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...