Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Og de sier: "Bare gå hjem du.. hvis du er sliten"... Er det virkelig noe godt tegn? Når man nettopp har stått på dansegulvet og danset? Anonymkode: 1e35e...927
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Om jeg var sliten og hadde lyst å gå hjem, så hadde jeg sagt "ja, vet du, tror jeg jammen jeg gjør - kos dere videre så snakkes vi i morgen " Eller, om jeg ikke var trøtt ville jeg sikkert sagt "jeg er da ikke trøtt - kom igjen, bli med å danse litt mer " Eller hvis jeg var trøtt, men ikke ville hjem, så hadde jeg bare sagt akkurat det, at jeg var trøtt, men at jeg koste meg og ville bli litt til. Ikke alt man skal tenke for mye på, tenker jeg. Anonymkode: ee5fb...75c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Om jeg var sliten og hadde lyst å gå hjem, så hadde jeg sagt "ja, vet du, tror jeg jammen jeg gjør - kos dere videre så snakkes vi i morgen " Eller, om jeg ikke var trøtt ville jeg sikkert sagt "jeg er da ikke trøtt - kom igjen, bli med å danse litt mer " Eller hvis jeg var trøtt, men ikke ville hjem, så hadde jeg bare sagt akkurat det, at jeg var trøtt, men at jeg koste meg og ville bli litt til. Ikke alt man skal tenke for mye på, tenker jeg. Anonymkode: ee5fb...75c Du merker jo stemningen.. at man ikke er ønsket Anonymkode: 1e35e...927
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Nei, det er ikke noe godt tegn. Det er et hint om at du er uønsket. Er det typisk jentesjalusi av dårlige venner så vet du hva du bør gjøre. Anonymkode: 186c6...9f3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei, det er ikke noe godt tegn. Det er et hint om at du er uønsket. Er det typisk jentesjalusi av dårlige venner så vet du hva du bør gjøre. Anonymkode: 186c6...9f3 Ja, det var skikkelig stikk i hjertet mitt. Så jeg gikk bare Anonymkode: 1e35e...927
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, det var skikkelig stikk i hjertet mitt. Så jeg gikk bare Anonymkode: 1e35e...927 Det kan jeg godt forstå. Håper du vurderer å kvitte seg med slike "venner". Anonymkode: 186c6...9f3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, det var skikkelig stikk i hjertet mitt. Så jeg gikk bare Anonymkode: 1e35e...927 Du skulle gjort det motsatte! De ber deg dra hjem, og du gjør det?? Jeg hadde blitt. Smilt og danset. Det er den beste "hevnen". Ikke gå hjem og sture. Skjønner du ble lei deg. Men jeg hadde aldri dratt hjem. Anonymkode: db0d0...a55
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Kan jo på ingen måte gi deg noe svar, aner jo ikke hvordan dette ble sagt. Er du småbarnsmor med en ettåring hjemme som våkner 05.00 og dette ble sagt med vennlighet fordi du ser sliten ut (til tross for dansing), og de vet at du må opp tidlig? Eller ble det sagt i en uvennlig tone? Anonymkode: 87795...ec5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Skrevet 19. februar 2022 Jeg velger å tolke alt folk sier til meg mest mulig positivt. Derfor hadde jeg tenkt at det var hyggelig at de då at jeg var sliten, men zikkert svart at nei, festen er så bra at jeg heller vil gå litt i ørska i morgen. Anonymkode: 82781...91b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Kan jo på ingen måte gi deg noe svar, aner jo ikke hvordan dette ble sagt. Er du småbarnsmor med en ettåring hjemme som våkner 05.00 og dette ble sagt med vennlighet fordi du ser sliten ut (til tross for dansing), og de vet at du må opp tidlig? Eller ble det sagt i en uvennlig tone? Anonymkode: 87795...ec5 En mor vet nok utmerket godt selv når hun må gå hjem, og det er jo kjempehyggelig å påpeke eller hinte til at en ser sliten ut når en er ute og morer seg. Virkelig tegn på gode sosiale antenner her! Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg velger å tolke alt folk sier til meg mest mulig positivt. Derfor hadde jeg tenkt at det var hyggelig at de då at jeg var sliten, men zikkert svart at nei, festen er så bra at jeg heller vil gå litt i ørska i morgen. Anonymkode: 82781...91b De SÅ ikke at hun var sliten. Det er heller ikke hyggelig å si at man ser sliten ut når man åpenbart hygger seg. Tror nok også at ingen voksne trenger å få beskjed om å gå hjem og legge seg. Jøje meg. Anonymkode: 186c6...9f3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Du skulle gjort det motsatte! De ber deg dra hjem, og du gjør det?? Jeg hadde blitt. Smilt og danset. Det er den beste "hevnen". Ikke gå hjem og sture. Skjønner du ble lei deg. Men jeg hadde aldri dratt hjem. Anonymkode: db0d0...a55 Jeg sa at jeg ikke var trøtt, og ble der en stund. Men det var så ubehagelig. Alle satt rundt bordet og jeg prøvde å snakke med de. Anonymkode: 1e35e...927
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #12 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): En mor vet nok utmerket godt selv når hun må gå hjem, og det er jo kjempehyggelig å påpeke eller hinte til at en ser sliten ut når en er ute og morer seg. Virkelig tegn på gode sosiale antenner her! De SÅ ikke at hun var sliten. Det er heller ikke hyggelig å si at man ser sliten ut når man åpenbart hygger seg. Tror nok også at ingen voksne trenger å få beskjed om å gå hjem og legge seg. Jøje meg. Anonymkode: 186c6...9f3 Ja, det var akkurat det. Jeg var i stor-form. Alle visste at jeg hadde booket meg inn på hotel for å endelig kunne ta meg en fest... Anonymkode: 1e35e...927
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #13 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, det var akkurat det. Jeg var i stor-form. Alle visste at jeg hadde booket meg inn på hotel for å endelig kunne ta meg en fest... Anonymkode: 1e35e...927 Hva tror du grunnen er for at de ønsket deg vekk derfra? Anonymkode: 186c6...9f3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #14 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva tror du grunnen er for at de ønsket deg vekk derfra? Anonymkode: 186c6...9f3 At jeg ikke er kul nok? Kjedelig? Blir lei meg rett og slett Anonymkode: 1e35e...927
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #15 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): At jeg ikke er kul nok? Kjedelig? Blir lei meg rett og slett Anonymkode: 1e35e...927 Hm. Ja, ok. Det kan jo være sjalusi eller at de har noe å skjule. Uansett bedriten oppførsel når du har leid hotellrom og alt! Kanskje du bør ta det opp med den du har bedt kontakt med? Hvis du syns det kan være verdt det. Anonymkode: 186c6...9f3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): At jeg ikke er kul nok? Kjedelig? Blir lei meg rett og slett Anonymkode: 1e35e...927 Du car invitert. Du danset og hadde det gøy. Du har venner som bryr seg om deg. Ikke overanalyser hva folk sier. Anonymkode: 82781...91b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du car invitert. Du danset og hadde det gøy. Du har venner som bryr seg om deg. Ikke overanalyser hva folk sier. Anonymkode: 82781...91b Jeg lurer på hvorfor du svarer sånn? Hvorfor tar du ikke det hun opplever på alvor når det ser ut til å være en god grunn til å reagere? Du benekter det hun opplever og ber henne samtid være fornøyd og takknemlig faktisk. Du er ikke det minste åpen for at det hun sier er tilfellet. Merkelig måte å respondere på. Anonymkode: 186c6...9f3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Og de sier: "Bare gå hjem du.. hvis du er sliten"... Er det virkelig noe godt tegn? Når man nettopp har stått på dansegulvet og danset? Anonymkode: 1e35e...927 Det kan være både og. Det kan ligge omsorg i det og være ment i beste hensikt hvis du ser sliten ut og ikke virker å være i form. Men det kan også være uttrykk for at noen ikke ønsker å omgås deg. Anonymkode: 12256...7e9
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #19 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): En mor vet nok utmerket godt selv når hun må gå hjem, og det er jo kjempehyggelig å påpeke eller hinte til at en ser sliten ut når en er ute og morer seg. Virkelig tegn på gode sosiale antenner her! De SÅ ikke at hun var sliten. Det er heller ikke hyggelig å si at man ser sliten ut når man åpenbart hygger seg. Tror nok også at ingen voksne trenger å få beskjed om å gå hjem og legge seg. Jøje meg. Anonymkode: 186c6...9f3 Nei, 100% av alle mødre vet ikke dette. Og selv om de vet det så velger de kanskje å ignorere det fordi de vil ha det gøy. At venner passer på er fint. Ser nå som hi legger til mer og mer info at dette tydeligvis ikke var tilfelle. At hi ikke skriver at hun har booket hotell før midt i tråden er jo merkelig, for dette visste vel venninnene og setter saken i et annet lys. Hun burde også få frem i HI om det ble sagt (eller bare tolket) i en negativ tone. Anonymkode: 87795...ec5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Du merker jo stemningen.. at man ikke er ønsket Anonymkode: 1e35e...927 Gjør du det? Eller overtolker du eller leter etter negative ting i det som blir sagt og gjort? Og hva har booking av hotell med saken å gjøre? Man kan jo være sliten uavhengig av om man skal sove hjemme eller på hotell. Hvorfor gidder du å være sammen med folk som du har bestemt deg for at ikke ønsker å være sammen med deg? Du kan ikke gjøre noe med andre, men du kan gjøre noe med din egen måte å tolke ting på, og da kan det jo plutselig hende at du ser verden på en annen måte. "Bare gå hjem du, om du er sliten" .... ditt valg: "Takk for omtanken, men jeg er ikke sliten / ser sikkert litt sliten ut / det var hardt på danse golvet. Men jeg koser meg her med dere, så jeg trenger ikke å gå hjem." eller "Å, det vil ikke at jeg skal være her lenger. Det var det jeg visste, de vil egentlig ikke ha meg her. Stakkars meg som har bestilt hotell-rom og greier. For noen forferdelige venninner jeg har." - Og om de er forferdelige, så er det kanskje på tide å bytte dem ut. Anonymkode: 7bef5...f34
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #21 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Gjør du det? Eller overtolker du eller leter etter negative ting i det som blir sagt og gjort? Og hva har booking av hotell med saken å gjøre? Man kan jo være sliten uavhengig av om man skal sove hjemme eller på hotell. Hvorfor gidder du å være sammen med folk som du har bestemt deg for at ikke ønsker å være sammen med deg? Du kan ikke gjøre noe med andre, men du kan gjøre noe med din egen måte å tolke ting på, og da kan det jo plutselig hende at du ser verden på en annen måte. "Bare gå hjem du, om du er sliten" .... ditt valg: "Takk for omtanken, men jeg er ikke sliten / ser sikkert litt sliten ut / det var hardt på danse golvet. Men jeg koser meg her med dere, så jeg trenger ikke å gå hjem." eller "Å, det vil ikke at jeg skal være her lenger. Det var det jeg visste, de vil egentlig ikke ha meg her. Stakkars meg som har bestilt hotell-rom og greier. For noen forferdelige venninner jeg har." - Og om de er forferdelige, så er det kanskje på tide å bytte dem ut. Anonymkode: 7bef5...f34 Ja. Det er sant. Men heldigvis traff jeg noen andre så jeg fortsatte festen med. Vi skal ut igjen i kveld. Blir party helg Anonymkode: 1e35e...927
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #22 Skrevet 19. februar 2022 HVIS dette var et negativt stikk (det kan det ha vært, selv om det også kan ha vært uskyldig) så tror jeg bakgrunnen er slik: Du er slitsom å omgås bl.a fordi du overanalyserer og tror alt handler om deg, er et angrep mot deg mv. Når man har det slik (det må være helt pyton) vil man oppleve mye mer dritt fra andre enn de fleste gjør. Folk rundt deg får behov for å holde din usikkerhet og negativitet på avstand. Hva kan du gjøre? Du kan gå inn i en negativ tolkning, velte deg i usikkerheten og "hva mente hun egentlig"? Da forsterker du problemet, både for deg selv og andre. Eller du kan riste det av deg, prøve å ikke legge mer i det og fokusere på hva som er ditt eget positive prosjekt for kvelden (og livet). Vil du danse? Dans! Ikke forlat festen i passiv-aggressivitet fordi noen har sagt noe som kan tolkes på en eller annen måte. Dette kommer ikke til å funke umiddelbart, det sosiale bildet av deg vil henge igjen en stund. Men etterhvert vil det funke. Ditt fokus på hva du ønsker (ikke hva andre måte mene) vil gjøre at andre også opplever en mer positiv energi fra deg. Og da blir du mer gøy å være sammen med. Noe annet er alle de vonde følelsene som du tydeligvis bærer med deg. De fungerer dårlig i festlig lag, men du bør ta dem på alvor og vise deg selv omsorg. Terapi hjelper for mange. Eller bare øve på å akseptere hele deg og følelsene dine. Det er lov å bli lei seg, men ikke la det dominere ditt sosiale liv. Anonymkode: 120ff...586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå