Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Datteren min på 13 år har korona og høy feber. Hun fikk en paracet for to timer siden da feberen var på ca. 39 grader, men nå er den 40 grader. Hun gråter og er veldig dårlig. Når bikker det over til bekymringsfullt tenker dere? Anonymkode: c82e5...968
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 40 ° Kanskje du skal ringe legevakten og snakke med dem? Det hadde jeg gjort. 40° er høyt. Anonymkode: 4107b...5eb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Da datteren min sin feber ble målt til 41.4 ble vi sendt rett på barneavdelingen på sykehuset. De mente at alt over 41 som ikke gikk ned med febernedsettende var bekymringsfullt. Hør med legevakten, kanskje du kan øke dosen med febernedsettende eller ta hyppigere hvis du veksler mellom Ibux og Paracet. Bare spør legen først, slik at du vet hva som er greit med tanke på hennes alder, vekt osv. Anonymkode: 8640f...cf2
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Har du prøvd å kombinere Paracet med Ibux? Det har mye bedre virkning enn kun Paracet alene. Anonymkode: c0efb...2fa
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Hvis ikke feberen går ned etter febernedsettende så ville jeg ringt legevakt. god bedring Anonymkode: 8913d...ae4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 Ikke bruk mer paracet enn anbefalt! Bruk heller ibux i tillegg. I min verden er 39,5 grader og mer høy feber. Anonymkode: 23701...639
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 Farlig høyt er det ikke før det bikker 42. Men 40 to timer etter paracet på et så stort barn er mye, så jeg ville ringt legevakten for å høre hva de sier. Greit å få registrert at hun er så dårlig også, om dere skulle trenge hjelp senere i natt. 40 er ikke så mye på en 3 åring, men på en 13 åring er det det altså. Anonymkode: b79b1...301
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 Takk for svar! Kombinasjon av Ibux og Paracet fikk feberen ned til 38.8 grader. Men jeg tror nok vi får våke over henne i natt. HI Anonymkode: c82e5...968
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 Huff dere må sjekke henne hele tiden og ringe legevakt. Vekking hver time om dere ikke velger å få henne sjekket. Anonymkode: f901a...0bf
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Takk for svar! Kombinasjon av Ibux og Paracet fikk feberen ned til 38.8 grader. Men jeg tror nok vi får våke over henne i natt. HI Anonymkode: c82e5...968 Så bra at du oppdaterte! Det går ihvertfall rett vei nå. Kanskje best å følge med ja, men veldig fint at feberen gikk ned! Anonymkode: 4107b...5eb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 Jeg har ett barn på 10 år å i alle år har det vært helt vanlig at han har 40 i feber når han er syk,så det hadde jeg ikke bekymret meg for. Men ville brukt ibux og paracet sammen,det har god effekt her. Anonymkode: 462b6...cfa
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #12 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Farlig høyt er det ikke før det bikker 42. Men 40 to timer etter paracet på et så stort barn er mye, så jeg ville ringt legevakten for å høre hva de sier. Greit å få registrert at hun er så dårlig også, om dere skulle trenge hjelp senere i natt. 40 er ikke så mye på en 3 åring, men på en 13 åring er det det altså. Anonymkode: b79b1...301 Så det er først ved over 42 du syns det begynner å bli farlig altså? Da er man jo død.. Sikkert greit å reagere litt før. Til Hi: bra feberen gikk ned, men viktig å følge med ja.. Hadde ikke nølt med å ta en telefon for rådgivning i din datters fall. God bedring! Anonymkode: a7825...90b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #13 Skrevet 18. februar 2022 Ring legevakten når magefølelsen sier fra. Har en venninne som er lege. Hvis jeg spør henne om noe, sier hun sin mening, og så avslutter hun alltid med å presisere at jeg uansett skal ringe lege hvis magefølelsen sier det. Da sønnen min på 8 hadde korona med feber nettopp, snakket jeg med legevakten, som minnet meg på hvor mye febernedsettende han kunne få. Du kan gi både Ibux og Paracet i henhold til pakningsvedleggene, og du kan gi dem samtidig eller spre dem ut som du vil, så lenge det altså går lang nok tid mellom hver enkelt type. Fire timer mellom Paracet og seks mellom Ibux, tror jeg, pluss maks antall i døgnet. Men les pakningsvedlegget. God bedring til datteren din. Anonymkode: c1617...66a
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Så det er først ved over 42 du syns det begynner å bli farlig altså? Da er man jo død.. Sikkert greit å reagere litt før. Til Hi: bra feberen gikk ned, men viktig å følge med ja.. Hadde ikke nølt med å ta en telefon for rådgivning i din datters fall. God bedring! Anonymkode: a7825...90b Jeg skriver jo det, at du dør ikke før det er over 42, men jeg ville tatt en telefon til legevakten om en 13 åring har 40 i feber to timer etter paracet... Skjønner ikke hva du reagerer på, jeg skriver jo akkurat det samme som deg. Anonymkode: b79b1...301
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #15 Skrevet 18. februar 2022 40 i feber på paracet Legevakt ringes ASAP Anonymkode: 0c8e8...698
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Skrevet 19. februar 2022 Stakkars jenta di ❤️ God bedring ❤️ Anonymkode: 9b957...c39
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Skrevet 19. februar 2022 Min ble lagt inn da feberen var41 (lite barn). Anonymkode: b5f11...d23
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg skriver jo det, at du dør ikke før det er over 42, men jeg ville tatt en telefon til legevakten om en 13 åring har 40 i feber to timer etter paracet... Skjønner ikke hva du reagerer på, jeg skriver jo akkurat det samme som deg. Anonymkode: b79b1...301 Så det er ikke farlig før du er død? Jeg er glad at det ikke er du som har ansvar for meg om jeg blir syk. Anonymkode: d79b8...d62
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #19 Skrevet 19. februar 2022 Liten oppdatering her. Natten gikk greit. Nå har hun "bare" 38.9 i feber og har fått i seg bitte litt mat og drikke. Hun har, som barn flest, vært syk før og relativt ofte småsyk som smårolling. Likevel er dette uten tvil det sykeste hun har vært noen gang, og hun har aldri hatt 40 i feber før. Vi kommer i hvert fall til å overvåke henne nøye i dag også. HI Anonymkode: c82e5...968
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Liten oppdatering her. Natten gikk greit. Nå har hun "bare" 38.9 i feber og har fått i seg bitte litt mat og drikke. Hun har, som barn flest, vært syk før og relativt ofte småsyk som smårolling. Likevel er dette uten tvil det sykeste hun har vært noen gang, og hun har aldri hatt 40 i feber før. Vi kommer i hvert fall til å overvåke henne nøye i dag også. HI Anonymkode: c82e5...968 Riktig god bedring til jenta di ❤ Håper det fortsetter rett vei. Denne sykdommen er ikke noe å spøke med, uansett hva folk sier. De fleste tåler den godt, men noen blir bare så utrolig dårlige og vi vet ikke på forhånd hvem av oss det rammer. Håper dere er over det verste nå! Anonymkode: 03c06...f7f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #21 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Liten oppdatering her. Natten gikk greit. Nå har hun "bare" 38.9 i feber og har fått i seg bitte litt mat og drikke. Hun har, som barn flest, vært syk før og relativt ofte småsyk som smårolling. Likevel er dette uten tvil det sykeste hun har vært noen gang, og hun har aldri hatt 40 i feber før. Vi kommer i hvert fall til å overvåke henne nøye i dag også. HI Anonymkode: c82e5...968 God bedring! Jeg svarte lenger oppe her om at jeg snakket med legevakten om sønnen min. De minnet meg også på de tingene vi ble bedt om å se etter når de var babyer - det hadde jeg liksom glemt litt siden det han nå er snart ni og ikke har hatt feber på mange år: Se på allmenntilstand, får du god kontakt med henne når hun ikke sover? Drikker hun? Klarer hun å gå greit over gulvet uten at hun ser "skeiv" ut? Det er jo bare aktuelt hvis hun kommer seg opp av senga, selvfølgelig, men sykepleieren spurte meg om det. Går hun på do? Ikke nøl med å få råd av legevakt hvis du er i tvil. Det kan være betryggende for deg også å snakke litt med dem. Anonymkode: c1617...66a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #22 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): God bedring! Jeg svarte lenger oppe her om at jeg snakket med legevakten om sønnen min. De minnet meg også på de tingene vi ble bedt om å se etter når de var babyer - det hadde jeg liksom glemt litt siden det han nå er snart ni og ikke har hatt feber på mange år: Se på allmenntilstand, får du god kontakt med henne når hun ikke sover? Drikker hun? Klarer hun å gå greit over gulvet uten at hun ser "skeiv" ut? Det er jo bare aktuelt hvis hun kommer seg opp av senga, selvfølgelig, men sykepleieren spurte meg om det. Går hun på do? Ikke nøl med å få råd av legevakt hvis du er i tvil. Det kan være betryggende for deg også å snakke litt med dem. Anonymkode: c1617...66a Ja, det er et godt poeng. Hun er yngst i familien og det er mange år siden sist noen i huset var skikkelig syke (bare litt forkjølelse innimellom), så det er faktisk uvant. Vi får kontakt med henne, men hun er fullstendig utslått og orker ingenting. HI Anonymkode: c82e5...968
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #23 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Så det er ikke farlig før du er død? Jeg er glad at det ikke er du som har ansvar for meg om jeg blir syk. Anonymkode: d79b8...d62 Men kjære vene, jeg skriver jo at jeg ville tatt en telefon til legevakten om 13-åringen min hadde 40 i feber to timer etter paracet. Høres det livsfarlig ut eller...? Anonymkode: b79b1...301
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #24 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Liten oppdatering her. Natten gikk greit. Nå har hun "bare" 38.9 i feber og har fått i seg bitte litt mat og drikke. Hun har, som barn flest, vært syk før og relativt ofte småsyk som smårolling. Likevel er dette uten tvil det sykeste hun har vært noen gang, og hun har aldri hatt 40 i feber før. Vi kommer i hvert fall til å overvåke henne nøye i dag også. HI Anonymkode: c82e5...968 God bedring til henne! Så bra at hun fikk i seg litt mat og spesielt drikke. Hun ser ut til å være i gode hender håper det verste gir seg i løpet av døgnet. Anonymkode: 4107b...5eb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #25 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): God bedring til henne! Så bra at hun fikk i seg litt mat og spesielt drikke. Hun ser ut til å være i gode hender håper det verste gir seg i løpet av døgnet. Anonymkode: 4107b...5eb Takk! Ja, hun er noe bedre i dag så langt. Drikker litt og prater litt. Ligger jevnt på 38-38.5 etter febernedsettende, var oppe i 39.7 tidligere. HI Anonymkode: c82e5...968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå