Gå til innhold

Erfaring med online språkkurs eller timer privat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en snart ungdom som har ett veldig godt språkøre. Går siste året på barneskolen og mestrer engelsk svært godt, har passert pensum for lenge siden. Nå har hun på eget initiativ satt i gang med fransk på Duolingo. Har hatt ett håp om at dette var mulig valgfag på ungdomsskolen, men både fransk og fordypning i engelsk er ute grunnet mangel på lærere. Kun spansk og tysk som er valgmulighet nå. Jeg har sjekket språkkurs på fritiden, men det er så langt unna at vi ikke rekker dette etter jobb. 

Ser de har nettkurs, vurderer også å sjekke om noen tar timer privat. Noen med erfaring her? Hun er så motivert og opplever stor mestring, har ikke lyst til å la denne muligheten passere. Hvordan er det å ha ett språk på ungdomsskolen og deretter velge en annen linje på videregående? Der tror jeg de fremdeles har fransk. Kan det bli litt voldsomt å lære ett språk på skolen og ett på fritiden? 

Anonymkode: e4d3c...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min voksne datter tok spansktimer privat. Hun hadde vært i Spania og begynte å ta timer der, og likte læreren så godt at de to ble enige om at hun kunne fortsette med det da hun var tilbake i Norge. 

Jeg var aldri med og så hvordan timene fungerte, men datteren min virket veldig fornøyd i hvert fall. Hun er blitt ganske god i spansk. Tror de gjorde det på Zoom eller noe.

Anonymkode: 0a36f...cea

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Min voksne datter tok spansktimer privat. Hun hadde vært i Spania og begynte å ta timer der, og likte læreren så godt at de to ble enige om at hun kunne fortsette med det da hun var tilbake i Norge. 

Jeg var aldri med og så hvordan timene fungerte, men datteren min virket veldig fornøyd i hvert fall. Hun er blitt ganske god i spansk. Tror de gjorde det på Zoom eller noe.

Anonymkode: 0a36f...cea

Takk for svar. Skal sjekke om jeg finner noen som kan tilby noen timer privat. Hun lærer seg kjapt det tekniske, men fransk er jo litt vanskelig å uttale riktig, hjelper kanskje hvis en kan øve på det i mer naturlig setting enn bare å velge riktig ord eller skrive det korrekt.

Jeg har prøvd meg litt selv og min uttale er sikkert til å le seg skakk av. Skarre på r ligger ikke naturlig for meg 😂😂🙈 

Anonymkode: e4d3c...b34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...