Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Jeg fikk mensen veldig ungt, nettopp blitt 11år. Fikk mensen før jeg hadde kommet særlig i puberteten med pupper og behåring. Absolutt ikke forberedt, jeg var skikkelig guttejente og dette var det flaueste jeg hadde opplevd. Bodde på rommet de første ukene, ville ikke se eller snakke med noen og mamma var bare superteit når hun ville hjelpe. Så gikk da årene og jeg har aldri kommet over at mensen føles helt feil for meg å ha. Har aldri ønsket å være mann, men følte meg sveket av kroppen min hver måned likevel. Mensen i seg selv er en svært naturlig ting, det bare føltes aldri naturlig at akkurat jeg skulle ha det. Har ikke mensen lenger og mye mer fornøyd med meg selv. Noen andre som har et vanskelig forhold rundt mensen? Anonymkode: 366ff...748
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Ikke samme som deg, men jeg har heller ikke et naturlig forhold til det. For min del går det på at jeg vil skjule at jeg har det. Synes det er flaut å kjøpe det jeg trenger. Synes ord som mensen, tampong og bind er flaut og ekkelt å si. Det ligger bare ikke naturlig for meg, noe av det som har med det å gjøre. Anonymkode: ae11e...eed
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Oj, det har jeg alltid på en måte følt, men aldri sagt eller tenkt eksplisitt. Fikk den også veldig tidlig. Jeg har også alltid vært litt guttete. Jeg har følt nok mensen som veldig fremmed og uvedkommende for meg, men ikke tenkt at andre har det annerledes. Men har syntes det har vært veldig sprøtt når noen liksom har «dyrket» mensen med tekopper og ulltepper og sykluser og myk kvinnelighet… Jeg har syntes det har vært vondt, i veien og guffent. Og flaut. Men begynte på minispiller da jeg var kanskje 22? Mistet mensen. Jeg gikk på dem helt til jeg ble gravid første gang, og så mellom graviditer, hadde mensen 1 gang. Så fikk jeg spiral og har den ikke lenger. Så jeg har ikke tenkt på den på lenge, og ikke savner jeg den! Anonymkode: b7f96...cfb
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Hater mensen jeg også. Er voksen, men syns det fremdeles er flaut å kjøpe bind. Og på jobb er det stress å få byttet.. redd noen skal oppdage at jeg har med meg mens ting Anonymkode: 0a5d8...35d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Har også alltid hatet alt som har med mensen å gjøre, vært helt fantastisk etter jeg fjernet livmoren. Anonymkode: 64fa7...7fd
Pobie Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 Det er da ingen (eller nesten ingen) som liker å ha mensen. Man trenger ikke være spesielt guttete eller ha diagnose for å synes den er ekkel. Og å synes det er flaut å prate om og flaut å kjøpe bind er kulturelt betinget og veldig vanlig for alle over 30. Blant yngre jenter nå er det mye mer normalisert å prate om det og mye mindre flaut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå