Gå til innhold

Guttungen nekter å ha på turndrakt som er blitt obligatorisk, tips mottas med takk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for tips alle :) 

Har snakket litt de siste dagene men han har ikke helt troa på dette… Skal fortsette å jobbe, gir oss ikke så lett :) hi

Anonymkode: 1acff...953

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Takk for tips alle :) 

Har snakket litt de siste dagene men han har ikke helt troa på dette… Skal fortsette å jobbe, gir oss ikke så lett :) hi

Håper virkelig dere ikke gir dere. Drakten må han ha på og han skal ikke slutte fordi han må.

Jeg mener at eksponering er løsningen, det føles uvant i starten og det blir aldri bedre om han ikke har den på.

Dere har en kjempemulighet siden det er helg og treningsfri. Prøv å få han til å ta drakten på seg og ta praten mens han sitter med den på. Målet bør være at han nå har den mest mulig på seg hjemme slik at det blir lettere å ta den på seg på trening.

Anonymkode: fa77d...7a2

Skrevet

Men han har visst hva turn er når han begynte? Hvordan det ser ut og hvilken drakt man bruker i turn? 
Det blir jo som de som går på svømming, eller fotball for den saks skyld, man bruker jo klesdrakten som hører til aktiviteten? 
Og med turndrakt er det faktisk snakk om sikkerhet for barnet og de som skal hjelpe dem å snurre og gjøre oppgaver. Hekter de seg i en fostrete t-skjorte kan de skade seg, eller det kan være vanskeligere å utøve aktiviteten. 
Lang strekkbukse kan jo være et alternativ til shortsen.

Anonymkode: c88f5...92c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Håper virkelig dere ikke gir dere. Drakten må han ha på og han skal ikke slutte fordi han må.

Jeg mener at eksponering er løsningen, det føles uvant i starten og det blir aldri bedre om han ikke har den på.

Dere har en kjempemulighet siden det er helg og treningsfri. Prøv å få han til å ta drakten på seg og ta praten mens han sitter med den på. Målet bør være at han nå har den mest mulig på seg hjemme slik at det blir lettere å ta den på seg på trening.

Anonymkode: fa77d...7a2

Bare tull det du skriver

Anonymkode: d25a0...4c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 17.2.2022 den 21.04):

Guttungen på 13 begynte på turning rett over nyttår nå å trives egentlig veldig godt. Han har vært innom noen idretter uten å ha funnet plassen sin, men turning ser faktisk ut som er sporten hans selv om han henger langt bak de som har gått en stund.

Det som han syntes problemet nå er at de nå har bestemt at alle gymnastene nå skal trene i turndrakt. Og at de som ikke har må kjøpe drakt. For de som ikke kan kjøpe drakt eller ikke helt har bestemt seg om turn er aktiviteten for de vil få låne en drakt av klubben. Men budskapet er at skal du inn i turnhallen for å trene, skal du ha på drakt.

Han er ikke bekvem i tighte klær og ønsker bare å trene og ikke konkurrere. Han har til nå trent i en tskjorte og fotballshorts (som var ok tidligere og som ganske mange andre også gjorde) og vil helst fortsette med det. Men må nå ha på en tight drakt og en ennå kortere shorts hvis han skal få trene. Vi har snakket om det og han sier at han hater at drakten sitter så tett og syntes det er flaut at han ikke er like flink som de andre når han også ser ut som en konkurranseturner. (Han har så vidt prøvet den på på rommet og nekter egentlig å ta den på seg flere ganger)

Syntes det er utrolig kjipt hvis han gir seg fordi han må ha på drakt. Så har helst lyst at han skal bli trygg på seg selv og tørre å dra på trening i drakt som de andre. Blir liksom for dumt at han er den eneste uten også. 

Har noen andre hatt samme problem? Alle tips mottas uansett med stor takk❤️

Tenker at det er godt eksempel på curling-foreldre. Han har valgt en idrett. Her er det en kleskode. Hva er det som gjør at du tenker at akkurat han skal være fritatt fra dette? Greit nok at han «bare» har det som hobby og ikke skal konkurrere, men hva med de andre i gruppen? Han er ikke alene der. De som tar der på alvor, satser og vil konkurrere? Er det riktig? Jeg er selv instruktør (ikke i turn), og det er forventet at barn og ungdom har riktig utstyr og følger kleskoder. Selv helsestudioer og treningssenter har kleskode. Jeg tror du gjør han en stor bjørnetjeneste her. 

Anonymkode: a7be5...a6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Tenker at det er godt eksempel på curling-foreldre. Han har valgt en idrett. Her er det en kleskode. Hva er det som gjør at du tenker at akkurat han skal være fritatt fra dette? Greit nok at han «bare» har det som hobby og ikke skal konkurrere, men hva med de andre i gruppen? Han er ikke alene der. De som tar der på alvor, satser og vil konkurrere? Er det riktig? Jeg er selv instruktør (ikke i turn), og det er forventet at barn og ungdom har riktig utstyr og følger kleskoder. Selv helsestudioer og treningssenter har kleskode. Jeg tror du gjør han en stor bjørnetjeneste her. 

Anonymkode: a7be5...a6b

Tenker absolutt ikke at han skal være fratatt fra denne. Spurte heller om tips til hvordan jeg kan få han til å være med på det.  Står alle andre der i turndrakt skal naturligvis min også gjøre det. 

Jeg kan være enig i at det nok er en unødvendig belasting når man er på så lavt nivå, men ønsker virkelig ikke å utfordre de på det. 

Har fått noen tips om at han bør prøve å bare ha den på litt hjemme, tenker å prøve å få han med på det. Så håper ikke noen syntes jeg er en dårlig mor til tross for noe negativ respons på de forslagene :) hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...