Gå til innhold

Skidag ungdomskole. Hvem tar man hensyn til?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Skidag er for alle. I skolens regi. Hos oss kan barna velge mellom alpint, langrenn eller aking, men selve skoledagen er obligatorisk, og skolen dekker utgifter til transport, heiskort mm. 

Anonymkode: da8b1...983

I vår kommune dekkes nok ikke heiskort. Det blir billigvarianter aking, langrenn og skøyter

Anonymkode: 8ab2d...7ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Barn er også egne personer. Jeg elsker å gå på ski, gå turer og være mye ute. Ene barnet blir med av og til, det andre vil ikke. Hater å gå på ski. Så jeg går på ski med moren min i stedet. Jeg hatet forresten å gå på ski som barn. Virkelig hatet det. Det var det verste jeg visste om og jeg ble tvunget til å gjøre noe jeg hatet hver helg fordi det var så sunt med frisk luft. Jeg fikk frisk luft hver dag fordi jeg likte 1000 andre ting enn å gå på ski. Min lykkeligste skidag med familien var sa bindingen på den ene skien løsnet og falt av. Mamma og jeg møtt snu mens de andre gikk videre.

Begge blir med av og til å gå på skogstur heldigvis, men de har litt andre interesser enn meg. Også sportslig ved aktivitetene de driver med. Totalt annerledes enn det jeg selv ville valgt og det jeg oppfordret til. Barn er ikke kun et produkt av foreldrene, men også egne personer.

Aktivitetsdager er viktige, men det er ikke viktig å reise til Kvitfjell for å gjennomføre dem. Og det er ikke viktig å spenne ski på beina for å gjennomføre dem. De kan utføres på mange andre måter enn å reise på en tur for å gjøre noe man ikke liker. Man kan gjennomføre det på skolen og helt uten å måtte låne eller eie utstyr for å gjennomføre.

Her er BUA åpen kun torsdager og lørdager, så det vil si at mange familier ikke får tak i utstyret de trenger. I tillegg har ikke BUA nok utstyr til halve skolen vår pluss alle andre i kommunen som skulle trenge det. Leie utstyr fr barna er greit nok, men opplæringen for de som ikke kan stå slalåm da? Hvem tar seg av den? Eller er det forventet at de kan det? Hvem forsikrer barna mot skader om det skulle skje? Det er jo ikke i skolens regi.

Anonymkode: 00b58...c7e

Jo, det er i skolens regi, under skolens forsikring. Og man deler selvfølgelig barna inn litt etter ferdigheter, de «ferskeste» elevene går med en lærer i barnebakken for å få følelse med skiene og avanserer derfra. Jeg sier ikke at alle må like å gå på ski, men man deltar på ulike aktivitetsdager hele året. Sykkeltur på våren er også for alle, ikke bare for dem som elsker å sykle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

I vår kommune dekkes nok ikke heiskort. Det blir billigvarianter aking, langrenn og skøyter

Anonymkode: 8ab2d...7ba

Ok, hvis skolen ikke dekker heiskort så gjelder jo ikke gratisprinsippet, og da kan ikke «de som betaler selv» være i bakken. Da utgår alpint. Men man kan jo fint ha skidag med langrenn, aking, bygge hopp selv osv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva er det du seriøst ikke forstår? Det er GRATIS. Skianleggene rundt om kjører kampanje for skoleklasser. De ønsker å motivere til å stå på ski. Derav gratis. Foreldre stiller med transport. Det eneste som koster er brødskivene de skal ha med seg hjemmefra - men det måtte de vel hatt på en skoledag uansett. 

Blendere???

HI

Anonymkode: 2a58e...fcf

Hvis skolen har fått tilbudet er det jo de som må avgjøre om dette er noe de ønsker. Foreldrene skal da ikke «organisere». Det må være lærere i bakken som har ansvaret for elevene. 

Hvis skolen har takket nei, må du jo nesten spørre de hvorfor?

Anonymkode: 22a13...8eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Men det finnes ikke så mye som er gratis. Er dette blendere får av anlegget da? Det er jo kostnader forbundet med dette

Anonymkode: 00b58...c7e

Hvorfor skal du vite det? 

Anonymkode: 8e2ed...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...