Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #26 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det går da fint an å dele opp i to grupper. Anonymkode: 6dcc5...64b Skoledagen skal da ikke styres av foreldre. Er skidagen i regi av skolen skal alle være med. Er deg i regi av foreldre må det gjøres på fritiden Anonymkode: 22a13...8eb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #27 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Skoledagen skal da ikke styres av foreldre. Er skidagen i regi av skolen skal alle være med. Er deg i regi av foreldre må det gjøres på fritiden Anonymkode: 22a13...8eb Det bestemmer jo den enkelte skole. Her arrangerte foreldrene skidager med penger fra klassekassen, og det gikk på vanlige skoledager. Lærerne var med, men de hadde ingen plikter ut over å gå på ski med ungene. Vi leide en slalåmbakke. Anonymkode: c2bc7...1ef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #28 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det bestemmer jo den enkelte skole. Her arrangerte foreldrene skidager med penger fra klassekassen, og det gikk på vanlige skoledager. Lærerne var med, men de hadde ingen plikter ut over å gå på ski med ungene. Vi leide en slalåmbakke. Anonymkode: c2bc7...1ef Nei det bestemmer faktisk ikke den enkelte skole altså. Skolen er gratis, for alle. Aktiviteter i skoletiden skal ikke betales eller organiseres av foreldre. Anonymkode: 22a13...8eb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #29 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei det bestemmer faktisk ikke den enkelte skole altså. Skolen er gratis, for alle. Aktiviteter i skoletiden skal ikke betales eller organiseres av foreldre. Anonymkode: 22a13...8eb Foreldrene betalte ikke. Det sto klassekassen. Var det et altfor langt ord for deg? Anonymkode: c2bc7...1ef
Luksusdyret Skrevet 18. februar 2022 #30 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Foreldrene betalte ikke. Det sto klassekassen. Var det et altfor langt ord for deg? Anonymkode: c2bc7...1ef Hvorfor må du være så ekkel i kommentarene dine? Hun har jo rett. Det som arrangeres i skoletiden skal være i regi av skolen.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #31 Skrevet 18. februar 2022 VeslePesle skrev (8 minutter siden): Hvorfor må du være så ekkel i kommentarene dine? Hun har jo rett. Det som arrangeres i skoletiden skal være i regi av skolen. Nei, det er ikke noe krav om at det skal være i regi av skolen, hvor har du det fra? Skolekonserter og skolegudstjenester er ikke i regi av skolen. Biblioteksbesøk og museumsbesøk er heller ikke det, i sin essens. Hospitering på f eks videregående, eller arbeidsmarkedstrening, er heller ikke det. Hun gjorde et poeng ut av at det ikke skulle koste noe for elevene. Og det hadde jeg allerede forklart at det ikke gjorde. Jeg er ikke ekkel, jeg bare gidder ikke dulle med folk som nekter kun for å nekte. Det sto i klartekst at vi ikke krevde penger av noen barn. Da trenger hun ikke spille dum. Anonymkode: c2bc7...1ef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #32 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er mange som ikke vil ting på skolen. Min ene sønn ville ikke strikke i k&h, den andre ville ikke danse i gymtimen, den tredje ville ikke inkludere en «plagsom» klassekamerat i leken i friminutt. (For å nevne noen eksempler) De slapp i hvert fall ikke unna «fordi de ikke vil». De fikk beskjed om å høre på de voksne på skolen, delta, inkludere og benytte anledningen til å trene på å stå i ubehag. Aktivitetsdager er ikke noe annerledes. Man deltar i skolens opplegg. Og jeg håper virkelig ikke at noen slutter med aktivitetsdager på barneskolen. Barna er som regel er mindre og mindre fysisk aktive jo eldre de blir. Og aktivitetsdager blir viktigere og viktigere. Anonymkode: da8b1...983 En opplæring/pensum er noe annet enn en dag der man skal ake eller gå på ski. For noen har aktiviteten gått ned, for andre har den gått opp. Anonymkode: 00b58...c7e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #33 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Det bestemmer jo den enkelte skole. Her arrangerte foreldrene skidager med penger fra klassekassen, og det gikk på vanlige skoledager. Lærerne var med, men de hadde ingen plikter ut over å gå på ski med ungene. Vi leide en slalåmbakke. Anonymkode: c2bc7...1ef Betalte klassekassen da også utstyr til de som ikke hadde det? Anonymkode: 00b58...c7e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #34 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Betalte klassekassen da også utstyr til de som ikke hadde det? Anonymkode: 00b58...c7e De som ikke har utstyr kan renne på akebrett. Livet består ikke kun av uløselige problemer. Anonymkode: 8e2ed...28b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #35 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Betalte klassekassen da også utstyr til de som ikke hadde det? Anonymkode: 00b58...c7e Vi leide hele bakken, der det også er skiutleie. Så ja. Og vi bestilte varm lunsj til alle også. Og buss hjem. Er det noe mer du vil prøve å «ta» meg på? Det var GRATIS, har jeg sagt. Anonymkode: c2bc7...1ef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #36 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du har tydeligvis stått opp med feil bein siden du drar så pinlige hersketeknikker. Anonymkode: 3dbfd...75c Å servere henne fakta når hun tar feil? Er det en hersketeknikk…? Anonymkode: c2bc7...1ef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #37 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): En opplæring/pensum er noe annet enn en dag der man skal ake eller gå på ski. For noen har aktiviteten gått ned, for andre har den gått opp. Anonymkode: 00b58...c7e Skitrening er del av kroppsøvingsfaget og kan forsvares som faglig innhold. Anonymkode: c2bc7...1ef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #38 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): De som ikke har utstyr kan renne på akebrett. Livet består ikke kun av uløselige problemer. Anonymkode: 8e2ed...28b Men hvis de vil stå på ski, men ikke har utstyr. Sponser klassekassen det? PG akebrett på ungdomsskolen er vanvittig kjedelig Anonymkode: 00b58...c7e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #39 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Skitrening er del av kroppsøvingsfaget og kan forsvares som faglig innhold. Anonymkode: c2bc7...1ef Ikke om det er lagt opp til at man får utgifter på det. Og det blir det fort i regi av foreldre Anonymkode: 00b58...c7e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #40 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ikke om det er lagt opp til at man får utgifter på det. Og det blir det fort i regi av foreldre Anonymkode: 00b58...c7e Eller ikke. Anonymkode: c2bc7...1ef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #41 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men hvis de vil stå på ski, men ikke har utstyr. Sponser klassekassen det? PG akebrett på ungdomsskolen er vanvittig kjedelig Anonymkode: 00b58...c7e Vår klassekasse gjorde jo det. Klart det går an. De som hadde utstyr tok jo med eget. Der er også et utstyrsbibliotek i kommunen hvor man kan låne gratis friluftsutstyr med vanlig lånekort. Det bruker vi mye, siden ungene mine ikke har slalåmski. Anonymkode: c2bc7...1ef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #42 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Eller ikke. Anonymkode: c2bc7...1ef Hvis man ikke har utstyr, så må da noen betale for leien av det. Hvis man skal kjøpe varm drikke eller vafler eller lignende, så må noen betale for det. Hvis det er sånn at noen ikke har mulighet på grunn av økonomi, så skal det ikke synes. Og min erfaring med alt sånn er at forskjellene kommer tydelig frem på slike dager Anonymkode: 00b58...c7e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #43 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vår klassekasse gjorde jo det. Klart det går an. De som hadde utstyr tok jo med eget. Der er også et utstyrsbibliotek i kommunen hvor man kan låne gratis friluftsutstyr med vanlig lånekort. Det bruker vi mye, siden ungene mine ikke har slalåmski. Anonymkode: c2bc7...1ef Det er det her også, men det er enkelte ting det er vanskelig å få tak i. Jeg endte med å kjøpe utstyr jeg ikke hadde råd til fordi den størrelsen sønnen min trengte i skisko ikke var tilgjengelig på utlånet. Og de var ikke billige i og med at jeg hadde dårlig tid og måtte ta det jeg fant. Og så var de nesten umulig å selge etterpå Anonymkode: 00b58...c7e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. februar 2022 #44 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis man ikke har utstyr, så må da noen betale for leien av det. Hvis man skal kjøpe varm drikke eller vafler eller lignende, så må noen betale for det. Hvis det er sånn at noen ikke har mulighet på grunn av økonomi, så skal det ikke synes. Og min erfaring med alt sånn er at forskjellene kommer tydelig frem på slike dager Anonymkode: 00b58...c7e Selv om noen har og noen ikke har så er det viktig med slike dager. Selv om det for noen kun blir for å få frisk luft. Her hadde de nettopp skøytedag. Ikke alle hadde skøyter , men det ble likevel en hyggelig dag . Jeg tror ikke noe på det å problematisere alt.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #45 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er det her også, men det er enkelte ting det er vanskelig å få tak i. Jeg endte med å kjøpe utstyr jeg ikke hadde råd til fordi den størrelsen sønnen min trengte i skisko ikke var tilgjengelig på utlånet. Og de var ikke billige i og med at jeg hadde dårlig tid og måtte ta det jeg fant. Og så var de nesten umulig å selge etterpå Anonymkode: 00b58...c7e Men din dårlige planlegging skal da ikke gå ut over en fin dag ute? Når du har barn i skolealder så vet du at det kommer både skidager og andre aktiviteter. Å vente til siste liten og måtte kjøpe til full pris er da bare sløvt. Anonymkode: 8e2ed...28b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #46 Skrevet 18. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden): Selv om noen har og noen ikke har så er det viktig med slike dager. Selv om det for noen kun blir for å få frisk luft. Her hadde de nettopp skøytedag. Ikke alle hadde skøyter , men det ble likevel en hyggelig dag . Jeg tror ikke noe på det å problematisere alt. Her har de også hatt skøytedag. Men det var på en lokal dam i gangavstand fra skolen og uten kiosk eller kafeteria. Og det var godt planlagt av skolen hvor alle som ikke hadde skøyter skulle si fra, så skaffet skolen dette. Slike dager bør dekkes av de foreldrene som ønsker å delta og være for de som ønsker å delta og tas på fritiden Anonymkode: 00b58...c7e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. februar 2022 #47 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Her har de også hatt skøytedag. Men det var på en lokal dam i gangavstand fra skolen og uten kiosk eller kafeteria. Og det var godt planlagt av skolen hvor alle som ikke hadde skøyter skulle si fra, så skaffet skolen dette. Slike dager bør dekkes av de foreldrene som ønsker å delta og være for de som ønsker å delta og tas på fritiden Anonymkode: 00b58...c7e Slike dager er jo gjerne en del av gym faget.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #48 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men din dårlige planlegging skal da ikke gå ut over en fin dag ute? Når du har barn i skolealder så vet du at det kommer både skidager og andre aktiviteter. Å vente til siste liten og måtte kjøpe til full pris er da bare sløvt. Anonymkode: 8e2ed...28b Nei, det er ikke en selvsagthet at det kommer skidager. Og det er ikke en selvsagthet at alle nordmenn skal ha alt utstyr og elske skiturer. Og det er ikke å vente til siste liten eller dårlig planlegging når man får beskjed på en mandag i mars at de skal ha skidag på fredag samme uke. Det er dårlig planlegging av skolen Anonymkode: 00b58...c7e
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #49 Skrevet 18. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Slike dager er jo gjerne en del av gym faget. Når det er i foreldrenes regi har det ikke noe med gym å gjøre. Og nei, det er ikke en obligatorisk del av gym generelt. Det blir kostbart uansett hvordan man vrir og vrenger på deg. Jeg selv elsket slalom, men hatet slike turer da jeg var ung. Det kom alltid frem at vi hadde mindre penger enn alle andre. Det var lagt opp til stopp på bensinstasjoner for tissepause og alle, bortsett fra to-tre gikk inn og handlet uten at noen sa noe på det. Måtte jo kose seg på tur. Og de to-tre spiste matpakke inne i kafeteriaen, mens de andre kjøpte varmlunsj og kakao. Slik kom forskjellene tydelig frem da, og det vil de gjøre nå også Anonymkode: 00b58...c7e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. februar 2022 #50 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Når det er i foreldrenes regi har det ikke noe med gym å gjøre. Og nei, det er ikke en obligatorisk del av gym generelt. Det blir kostbart uansett hvordan man vrir og vrenger på deg. Jeg selv elsket slalom, men hatet slike turer da jeg var ung. Det kom alltid frem at vi hadde mindre penger enn alle andre. Det var lagt opp til stopp på bensinstasjoner for tissepause og alle, bortsett fra to-tre gikk inn og handlet uten at noen sa noe på det. Måtte jo kose seg på tur. Og de to-tre spiste matpakke inne i kafeteriaen, mens de andre kjøpte varmlunsj og kakao. Slik kom forskjellene tydelig frem da, og det vil de gjøre nå også Anonymkode: 00b58...c7e Jeg tenkte genrelt og slike dager er ofte en del av faget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå