Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Jeg har turnusfri i morgen og ei venninne lurte på om jeg ville være med å gå tur. Jenta mi går i bhg, i går hadde hun fridag med meg. Hun er aldri i bhg mer enn 5-6 timer. Kjenner fet hadde vært godt med en dag alene… og hun vil i bhg selv! Men jeg føler veldig på det. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 39662...565
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Hvorfor skal du ikke sende i barnehagen? Fordi monstermammaene mener du ikke skal? Anonymkode: e98f4...2e9
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Selvsagt kan du sende henne i bhg og kose deg med venninnen din! 😀 Anonymkode: d54a5...9bb
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 For en slem mamma du er som sender barnet ditt i barnehagen hele 5-6 timer om dagen og bare gir henne noen få fridager i måneden (i tillegg til helgedagene). Tenk hvor fryktelig slem og fæl mamma jeg er da, som sender mitt barn i barnehagen 8 timer om dagen og hun har bare fri i helger (jeg jobber fulltid om hverdagene). Likevel har jeg faktisk tatt 2-3 fridager i året UTEN å ta barna ut av bhg og skole! Jeg har brukt disse fridagene på å ta igjen masse større rydding og husarbeid (typ gå gjennom alt i boden og garasjen) som ikke er så lett å få gjort med barna rundt meg, og har også tatt et par timer av dagen på å bare kose meg, alene! Uten barna! Så når jeg kan være så fryktelig slem, kan du nok tillatte deg å være «slem» du også. Bruken av ordet slem er ironisk Anonymkode: c0b6e...75a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): For en slem mamma du er som sender barnet ditt i barnehagen hele 5-6 timer om dagen og bare gir henne noen få fridager i måneden (i tillegg til helgedagene). Tenk hvor fryktelig slem og fæl mamma jeg er da, som sender mitt barn i barnehagen 8 timer om dagen og hun har bare fri i helger (jeg jobber fulltid om hverdagene). Likevel har jeg faktisk tatt 2-3 fridager i året UTEN å ta barna ut av bhg og skole! Jeg har brukt disse fridagene på å ta igjen masse større rydding og husarbeid (typ gå gjennom alt i boden og garasjen) som ikke er så lett å få gjort med barna rundt meg, og har også tatt et par timer av dagen på å bare kose meg, alene! Uten barna! Så når jeg kan være så fryktelig slem, kan du nok tillatte deg å være «slem» du også. Bruken av ordet slem er ironisk Anonymkode: c0b6e...75a Men du har jo ikke mulighet til annet. Føler ekstra på det fordi jeg vet noen ansatte er ekstra slitne etter koronasykdom. Anonymkode: 39662...565
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men du har jo ikke mulighet til annet. Føler ekstra på det fordi jeg vet noen ansatte er ekstra slitne etter koronasykdom. Anonymkode: 39662...565 Hun skriver at hun lar barna være i bhg selv om hun en gang i blant har en fridag. Send barnet i bhg, det går fint. Man kan, noen ganger, ta mer hensyn til seg selv enn andre. Helt sant 👍 Anonymkode: dcad6...cd6
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Å herregud! Selvsagt leverer du henne i bhg. Anonymkode: 9deaa...b59
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg har turnusfri i morgen og ei venninne lurte på om jeg ville være med å gå tur. Jenta mi går i bhg, i går hadde hun fridag med meg. Hun er aldri i bhg mer enn 5-6 timer. Kjenner fet hadde vært godt med en dag alene… og hun vil i bhg selv! Men jeg føler veldig på det. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 39662...565 Selvfølgelig er det helt i orden! Hun har det fint i barnehagen og har dessuten nettopp hatt fridag med deg. Du har turnusfri og trenger også å hvile og være med venner. Kos deg på tur med venninnen din mens jenta di koser seg med sine venner. Man blir faktisk en bedre mamma av å sette av litt tid til sine egne behov av og til også. Anonymkode: cf574...9e6
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 Selvsagt leverer du henne i barnehagen. Alle mammaer har lov til å ta seg litt fri😊 hilsen barnehageansatt Anonymkode: fec2d...3a7
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har turnusfri i morgen og ei venninne lurte på om jeg ville være med å gå tur. Jenta mi går i bhg, i går hadde hun fridag med meg. Hun er aldri i bhg mer enn 5-6 timer. Kjenner fet hadde vært godt med en dag alene… og hun vil i bhg selv! Men jeg føler veldig på det. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 39662...565 Ehh.. Selvfølgelig sender du henne i bgh. Hun vil dit. Og du har lov til å gjøre noe du vil én dag altså. Kos deg UTEN dårlig samvittighet. 😊😊❤️ Anonymkode: 2281d...d7b
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Hvis du føler veldig på det, så hadde jeg latt være. Ingen vits i å gjøre noe som går sånn på tvers av samvittigheten din vel? Jeg skjønner ikke hvorfor du skal det? Anonymkode: 6646c...fd0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Hvis du føler veldig på det, så hadde jeg latt være. Ingen vits i å gjøre noe som går sånn på tvers av samvittigheten din vel? Jeg skjønner ikke hvorfor du skal det? Anonymkode: 6646c...fd0 Fordi jeg ikke alltid stoler på om min samvittighet er rasjonell! Takk for svar alle sammen❤️ Anonymkode: 39662...565
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Fordi jeg ikke alltid stoler på om min samvittighet er rasjonell! Takk for svar alle sammen❤️ Anonymkode: 39662...565 Jeg så de andre svarene her, og kanskje jeg ikke skjønner greia her. Jeg tenker bare at det er jo din samvittighet, og det er jo en grunn til at du får den. Akkurat som når jeg sier til en som spør om jeg kan ta en tur, og jeg skylder på dårlig tid. Jeg får jo dårlig samvittighet fordi jeg kunne hvis jeg virkelig ville...mulig jeg misforstår noe. Anonymkode: 6646c...fd0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 Send henne i barnehagen med god samvittighet. Ditt barn trives i barnehagen og du får ladet batteriene litt med litt alenetid. I mitt hode er det kun positivt for dere begge, mulig også for andre i huset om dere er flere. Jeg jobbet også turnus når ungene var små. Innimellom var de hjemme med meg og andre ganger i barnehagen. Mine storkoste seg både hjemme og i barnehagen. Når jeg vasket huset og slike kjedelige ting sendte jeg de i barnehagen, da fikk jeg gjort mer og hadde mer tid til å være med de når jeg henta de. Jeg kunne også sende de i barnehagen om jeg trengte en dag på sofaen, da uten dårlig samvittighet. Jeg trengte å lade opp batteriene innimellom, da var dette en god løsning. Som barnehagen sa så var mine barn veldig heldige som kunne være hjemme om de var litt pjuske, men ikke syke nok til å ta sykebarn dager. Med både meg og mann som jobbet turnus, hadde vi mulighet til å ha de hjemme på slike dager. Selv om vi jobbet i alle ferier, hadde de ofte fri for det var så mange andre familiemedlemmer som ville ha de med på høstferie, vinterferie, påskeferie osv. Så summen av hvor mye de hadde fri innimellom gjorde at jeg ikke hadde noen dårlig samvittighet for de dagene jeg sendte ungene i barnehagen og jeg bare lå på sofaen eller gjorde egoting. Anonymkode: a05ac...836
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #15 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg så de andre svarene her, og kanskje jeg ikke skjønner greia her. Jeg tenker bare at det er jo din samvittighet, og det er jo en grunn til at du får den. Akkurat som når jeg sier til en som spør om jeg kan ta en tur, og jeg skylder på dårlig tid. Jeg får jo dårlig samvittighet fordi jeg kunne hvis jeg virkelig ville...mulig jeg misforstår noe. Anonymkode: 6646c...fd0 Neida, følger tanken din, og er enig. Men, jeg har alltid dårlig samvittighet for å prioritere meg selv. Føler alltid noen trenger meg mer. Jeg har ungene hjemme selv om jeg er syk på fridagene mine for å nevne et eksempel. Men skjønner absolutt hva du mener.. Anonymkode: 39662...565
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå