Gå til innhold

Masse blod i avføring,er så redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja får håpe det er noe sånt. For når googlet dette så kom det jo opp tarmkreft også 😮 Ikke at jeg egentlig tror jeg har det,men lett å tenke det verste når en er redd.

Anonymkode: 42385...cd0

Hvis det hadde vært tarmkreft, så bøtter det ikke akkurat ut blod sånn helt plutselig. Det kommer ikke så mye. Syns du skal slappe av og tenk rasjonelt. Du hadde som en over skriver, fått time fortere om det var mistanke om noe alvorlig. Hadde en venninne som opplevde nøyaktig det samme! Det var hemoroide. Pust ut :)

Anonymkode: 94f7a...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke for å skremme, men en pasient av oss fikk dette. Begynte å blø i endetarmen i forbindelse med avføring. Vi, og legen, konkluderte med hemoroide. 2 dager senere var han død, han blødde ihjel. Få sjekket dette NÅ! En hemoroide skal ikke medføre så stort blodtap at du blir svimmel og kvalm.

Anonymkode: 19858...1c3

Fikk ikke legetime før 25.februar 😮

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fikk ikke legetime før 25.februar 😮

Ikke bry deg om troll! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hvis det hadde vært tarmkreft, så bøtter det ikke akkurat ut blod sånn helt plutselig. Det kommer ikke så mye. Syns du skal slappe av og tenk rasjonelt. Du hadde som en over skriver, fått time fortere om det var mistanke om noe alvorlig. Hadde en venninne som opplevde nøyaktig det samme! Det var hemoroide. Pust ut :)

Okey du har sikkert rett,jeg kan ingenting om tarmkreft i det hele tatt,det kom bare opp når jeg søkte på blødninger i avføringen. Skal prøve å slappe mer av.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Okey du har sikkert rett,jeg kan ingenting om tarmkreft i det hele tatt,det kom bare opp når jeg søkte på blødninger i avføringen. Skal prøve å slappe mer av.

Ved ulcerøs kolitt og kreft er det blod i avføringen ja. Men noen ganger så små mengder at man ikke ser det. Styrt blødninger er noe annet. 

Anonymkode: 5a697...024

Skrevet

Hvis det fortsetter å blø i dag må du få hastetime i morgen. 

Anonymkode: 0de50...73a

Skrevet

Hvis det fortsetter å blø i dag må du få hastetime i morgen. 

Anonymkode: 0de50...73a

Her jeg bor er det ofte lettere å komme til på legevakten enn til fastlegen. Så skal prøve det senare idag.

Skrevet

Jeg er enig i at hvis du fortsetter å blø så må du kontakte legekontoret igjen. Ikke slå deg til ro med å vente en hel uke - om du altså fortsetter å blø. Hvordan er blødningen i dag? 

Anonymkode: 15aff...c91

Skrevet

Jeg er enig i at hvis du fortsetter å blø så må du kontakte legekontoret igjen. Ikke slå deg til ro med å vente en hel uke - om du altså fortsetter å blø. Hvordan er blødningen i dag? 

Anonymkode: 15aff...c91

Har ikke kommet noe siden inatt,men faren er nok ikke over enda. Har jo sett flere ganger at det blør kraftig,for så å stoppe. Også mange timer senare så starter det igjen. Så tør jo ikke annet enn å bare være hjemme nå,er jo så redd for at det skal skje blant folk. Det har ikke bare vært en liten flekk med blod på buksen,men masse blod på buksen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Har ikke kommet noe siden inatt,men faren er nok ikke over enda. Har jo sett flere ganger at det blør kraftig,for så å stoppe. Også mange timer senare så starter det igjen. Så tør jo ikke annet enn å bare være hjemme nå,er jo så redd for at det skal skje blant folk. Det har ikke bare vært en liten flekk med blod på buksen,men masse blod på buksen.

Be om hastetime evt legevakten 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Be om hastetime evt legevakten 

Hastetime fikk jeg ikke. Men skal prøve legevakten senare idag når den åpner.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hastetime fikk jeg ikke. Men skal prøve legevakten senare idag når den åpner.

Lykke til og god bedring 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke for å skremme, men en pasient av oss fikk dette. Begynte å blø i endetarmen i forbindelse med avføring. Vi, og legen, konkluderte med hemoroide. 2 dager senere var han død, han blødde ihjel. Få sjekket dette NÅ! En hemoroide skal ikke medføre så stort blodtap at du blir svimmel og kvalm.

Anonymkode: 19858...1c3

Dette tenker jeg også. Jeg kjenner dessuten to personer som har blitt lagt inn på sykehus fordi de blødde neseblod og det ikke ville stoppe. Alt blodtap er blodtap, enten det kommer fra en hemorroide eller et annet sår.

Anonymkode: 2a50d...174

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Be om å bli sjekket for ulcerøs kolitt.

Anonymkode: 18111...79c

Hørtes usannsynlig ut. Det har jeg selv, og det er mer litt blod sammen med slim. Ikke store mengder, men nok til at man må tørke noen ganger ekstra. 

Hørtes ut som hemoroider som de over nevner. Lykke til hos legen.

Anonymkode: db1c7...333

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hørtes usannsynlig ut. Det har jeg selv, og det er mer litt blod sammen med slim. Ikke store mengder, men nok til at man må tørke noen ganger ekstra. 

Hørtes ut som hemoroider som de over nevner. Lykke til hos legen.

Anonymkode: db1c7...333

Ja, var det jeg også skreiv over her. Min datter har ulcerøs kolitt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Dette tenker jeg også. Jeg kjenner dessuten to personer som har blitt lagt inn på sykehus fordi de blødde neseblod og det ikke ville stoppe. Alt blodtap er blodtap, enten det kommer fra en hemorroide eller et annet sår.

Herregud gi dere nå da. Er det mulig liksom. Nå har trådstarter vært i kontakt med lege, så slutt med det våset. Vet dere hvor mye som skal til for å bli ihjel liksom. Kutt ut og bruk hodet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg tenker at det mest sannsynlig er en innvendig hemoroide som har sprekt 

Blod fra høyere opp i systemet blir svart innen det kommer ut.

Det må selvfølgelig sjekkes ut, det må alltid blod i avføring,  men det er skety ikke sikkert det er så farlig.

Anonymkode: e8b67...ddd

Tenkte jeg også. Må så klart sjekkes ut, men for å berolige trådstarter her, kan det også være hemoroider. Jeg fikk det etter første svangerskap, med jernpiller og forstoppelse, så det ut som rene åstedet 😱 men helt ufarlig og gikk over av seg selv etter noen dager. Så det må ikke bety noe veldig farlig. 

Krysser fingrene for at det er noe som går fort over. 

Anonymkode: 9b2e8...3e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Herregud gi dere nå da. Er det mulig liksom. Nå har trådstarter vært i kontakt med lege, så slutt med det våset. Vet dere hvor mye som skal til for å bli ihjel liksom. Kutt ut og bruk hodet. 

Lege fikk jeg jo aldri snakke med,snakket bare med kontordamene som tar telefonen,å de mener alt kan vente selv når det gjelder barn. Så har ikke så mye tillit til at de tar rett valg. Men min erfaring her jeg bor er at det er lettere å komme til på legevakten enn til fastlegen,så skal prøve det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg vet hva som skal til, jeg har overvært ulykker. 
Vet du hva som skal til for å regenere et blodtap på f eks 1 liter...?

Skrevet

Jeg er ikke lege, men vær så snill og sjekk opp dette før 25 februar. Dra privat om mulig! Det er mest sannsynlig noe ufarlig hos deg jeg regner med er ganske ung, men hos min mor kom det plutselig masse blod og det var tarmkreft. 
Hadde aldri slått meg til ro med og ikke fått sjekket dette som øyeblikkelig hjelp.

Lykke til, ikke gi deg! Og du, mest sannsynlig er det ufarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...