Gå til innhold

Masse blod i avføring,er så redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har blødd en del med avføring? Både igår og idag har jeg blødd mye med avføring. Å i natt våknet jeg av det jeg trodde var tisseuhell. Når jeg kommer på badet er både trusen og nattbuksen masse blod på. Jeg går på do å da kommer det enda mer blod,det er snakk om en del mengder.Det kommer blod og avføring. Når jeg skulle gå tilbake til sengen så blir jeg så akutt svimmel at jeg blir liggende en stund på golvet,før jeg fikk kommet meg i seng. Nå er jeg så redd at jeg ikke tørr å legge meg :( Hva kan det være?

Anonymkode: 42385...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakt, NÅ

Anonymkode: 2a50d...174

Skrevet

Kan være hva som helst. Dette er IKKE normalt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Legevakt, NÅ

Ringte de men fikk beskjed om å kontakte legen min imorgen ettersom blødningene akkurat nå er stoppet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kan være hva som helst. Dette er IKKE normalt. 

Nei normalt er det hvertfall ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ringte de men fikk beskjed om å kontakte legen min imorgen ettersom blødningene akkurat nå er stoppet.

Er det noen andre voksne i huset? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det noen andre voksne i huset? 

Nei jeg er alenemamma.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg er alenemamma.

Men er det noen som kunne ha kommet og overnattet, i fall du er dårlig i morgen tidlig, eller blør mer i natt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men er det noen som kunne ha kommet og overnattet, i fall du er dårlig i morgen tidlig, eller blør mer i natt? 

Problemet er at jeg er hjemme med koronasyk gutt,så er nok ikke så mange som tør å komme her da. Heldigvis er han stor nok til å være hjemme alene så jeg kan gå til lege imorgen. 

Skrevet

Det kan være en hemoroide, men det kan også være noe alvorligere. Lykke til hos legen! 

Anonymkode: dd1ce...e5f

Skrevet

Er også veldig kvalm. Skal ringe legen når de åpner.

Skrevet

Er det frisk blod?

Anonymkode: 36815...86b

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Er det frisk blod?

Ja

Skrevet

Jeg tenker at det mest sannsynlig er en innvendig hemoroide som har sprekt 

Blod fra høyere opp i systemet blir svart innen det kommer ut.

Det må selvfølgelig sjekkes ut, det må alltid blod i avføring,  men det er skety ikke sikkert det er så farlig.

Anonymkode: e8b67...ddd

Skrevet

Lykke til hos legen. Vil tro det er innvendig hemorider . Men det må sjekkes ut.

Skrevet

Jeg har opplevd dette flere ganger, og det er innvendig hemoroider som sprekker. Jeg visste ikke at jeg hadde det en gang, men tydeligvis. Det er ganske voldsomt, og som du sier så kommer det masse ferskt blod sammen med avføringen. 

Nå synes jeg likevel du skal snakke med legen, men det trenger altså ikke å være noe farlig. 

Anonymkode: d1fb3...a65

Skrevet

Be om å bli sjekket for ulcerøs kolitt.

Anonymkode: 18111...79c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Be om å bli sjekket for ulcerøs kolitt.

Anonymkode: 18111...79c

Det pleier ikke å være akutte så store mengder blod ved ulcerøs kolitt. Jeg tipper hemorider 

Anonymkode: 5a697...024

Skrevet

Jeg blør ofte der, mest lite, men noen få ganger er det som du beskriver. Har og kastet opp blod noen ganger, de finner ikke noe galt.

Så mest sannsynlig er det noe helt ufarlig, men det er uansett lurt å sjekke det hos legen.

Anonymkode: e9002...826

Skrevet

Det er helt sikkert hemoroide. Det kommer ganske mye blod veldig plutselig. 

Anonymkode: 94f7a...e2f

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg blør ofte der, mest lite, men noen få ganger er det som du beskriver. Har og kastet opp blod noen ganger, de finner ikke noe galt.

Så mest sannsynlig er det noe helt ufarlig, men det er uansett lurt å sjekke det hos legen.

Anonymkode: e9002...826

Ikke for å skremme deg, men det samme skjedde med min søster. Hun var inn og ut på sykehuset uten at de fant grunnen til blødningene. Så forlangte hun seg til et annet sykehus og der fant de ut at hun hadde blødende magesår. Så ikke gi deg før de finner ut hvor blodet kommer fra. 

Anonymkode: 15aff...c91

Skrevet

Fikk ikke legetime før 25.februar 😮

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fikk ikke legetime før 25.februar 😮

Der er et godt tegn. Hadde de mistenkt noe alvorlig hadde du blitt sendt på legevakten eller rett til sykehuset. De tenker nok antagelig det samme som flere av oss her har skrevet, at det sannsynligvis er snakk om en hemoroide som har sprukket. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Der er et godt tegn. Hadde de mistenkt noe alvorlig hadde du blitt sendt på legevakten eller rett til sykehuset. De tenker nok antagelig det samme som flere av oss her har skrevet, at det sannsynligvis er snakk om en hemoroide som har sprukket. 

Ja får håpe det er noe sånt. For når googlet dette så kom det jo opp tarmkreft også 😮 Ikke at jeg egentlig tror jeg har det,men lett å tenke det verste når en er redd.

Skrevet

Ikke for å skremme, men en pasient av oss fikk dette. Begynte å blø i endetarmen i forbindelse med avføring. Vi, og legen, konkluderte med hemoroide. 2 dager senere var han død, han blødde ihjel. Få sjekket dette NÅ! En hemoroide skal ikke medføre så stort blodtap at du blir svimmel og kvalm.

Anonymkode: 19858...1c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...