Gå til innhold

Hva får deg (og evt din partner) til å trives og ha det bra når dere er bedt til bryllupsfest?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Skudd i blinde herfra, men kanskje ved å følge det som er kutyme: gjøre bevisste og gjennomtenkte bordplasseringer der folk blir sittende i en passende miks? 

Anonymkode: f2e71...1f7

Men ingen vet alt om alle og det blir umulig å detaljstyre et helt selskap. Jeg virker åpen og sosial for andre, og ville nok havnet på et av de ‘tunge’ bordene for å holde samtalen i gang. Det få vet er at jeg hadde hatet det og at festmiddagen hadde blitt en pine for meg. Det kan ikke vertskapet vite og tilrettelegge for. Så mitt poeng er at vertskapet legger opp til den festen de ønsker, så får jammen gjestene innrette seg etter det. 

Anonymkode: a02b0...aa9

Skrevet

Vi hadde et nydelig bryllup. Vi følgte ikke alle skikkene, da vi var bare familie, vi ble 40 stk totalt.

Vi hadde en toastmaster som hadde kontroll og tok styringen på når ting skulle skje av taler og underholdning. Han var toastmasteren vår, siden det er han som stod for 90% av underholdningen! Han er grunnen til at vi hadde underholdning, for han hadde blitt skuffet hvis han ikke fikk bidra med det! Og han er utrolig flink til å skape fantastisk stemning. 

Vi hadde også bordkort. Vi hadde et langt bord, med min familie på ene siden og hans på andre. Da fikk alle sitte med noen de kjenner, samtidig plasserte vi de med noen fra den andre familien som vi tenkte de kunne mingle med. 

Anonymkode: 91e6a...dd2

Skrevet

Bordkort! Ikke splitt par. Jeg er døv og blir enda mer "lost" når jeg blir plassert helt alene med bare fremmende folk rundt meg. Har null problem med å sitte med fremmende så lenge jeg har mannen min ved siden av meg, da er det iallefall en som kan oversette for meg/de fremmende.

Anonymkode: 55eae...539

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men ingen vet alt om alle og det blir umulig å detaljstyre et helt selskap. Jeg virker åpen og sosial for andre, og ville nok havnet på et av de ‘tunge’ bordene for å holde samtalen i gang. Det få vet er at jeg hadde hatet det og at festmiddagen hadde blitt en pine for meg. Det kan ikke vertskapet vite og tilrettelegge for. Så mitt poeng er at vertskapet legger opp til den festen de ønsker, så får jammen gjestene innrette seg etter det. 

Anonymkode: a02b0...aa9

Vertskapet bør vel kjenne dem de ber?  Hvis ikke er det jo unaturlig å invitere dem!

Jeg har hatt store selskaper og aldri vært i tvil om hvordan folk skulle sitte. Og har også opplevd at de kom og takka meg for at de hadde fått mulighet til å bli kjent med den og den,  fordi jeg hadde fikset en så god match ved bordet. 

Å lage til «tunge» bord er jo bare rart. De man ser på som «tunge» å ha i selskap må i alle fall ikke plasseres alle på samme bord. Dette er jo barnelærdom.
Men hvis du gikk i et sånt selskap som er beskrevet i HI, ville du jo risikere å lande akkurat der, for da blir plasseringen helt vilkårlig. 

Skrevet

Høres helt topp ut. Bra musikk er også viktig.

Anonymkode: 2084b...ecc

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Vertskapet bør vel kjenne dem de ber?  Hvis ikke er det jo unaturlig å invitere dem!

Jeg har hatt store selskaper og aldri vært i tvil om hvordan folk skulle sitte. Og har også opplevd at de kom og takka meg for at de hadde fått mulighet til å bli kjent med den og den,  fordi jeg hadde fikset en så god match ved bordet. 

Å lage til «tunge» bord er jo bare rart. De man ser på som «tunge» å ha i selskap må i alle fall ikke plasseres alle på samme bord. Dette er jo barnelærdom.
Men hvis du gikk i et sånt selskap som er beskrevet i HI, ville du jo risikere å lande akkurat der, for da blir plasseringen helt vilkårlig. 

Dette. Hvorfor invitere en bunch med folk man ikke kjenner i bryllupet? På grunn av gaver?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...