Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #51 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så lenge det ikke er bekreftet, er det et rykte. Vi ble selv anmeldt til politiet og barnevernet og hele pakka av "velmenende bekjent" som mente mannen banket meg. Grunnen? Jeg hadde blåmerker på armen etter karategraderingen. Mannen min er høy, muskuløs og har helskjegg. Hva tror du var så positivt for oss og barna etter dette? Er det avhørene hos politiet eller hastebesøk fra barnevernet? Anonymkode: 13729...0a8 Eh... nei, altså. Det er ingen som får lagt inn anmeldelse på grunn av at du kun hadde blåmerker på armen. Dette hadde ikke politiet brydd seg det minste om. Ikke BV heller. Hvis da ikke du eller mannen din har vært borte i disse instansene tidligere, og i såpass grad at de er obs på dere. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #52 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg vet ikke hvorfor flere her mener at man må si stygge ting om folk? Hva er grunnen til det? Ingenting av det jeg nevner i hovedinnlegget er jo stygt om noen! Anonymkode: 908e7...97c Må du si så mye om andre i det hele tatt da? Tenk deg om, er det ok ting som snakkes om? «Han i nabohuset der, han er sikkert narkoman, det hørte jeg av … «, «hun blir sikker slått av gubben». Hvis du er sikker på at noen blir misshandlet er du ikke snill om du snakker rundt på bygda om det. Du anmelder det. Og det er da tydeligvis en stor problemstilling i din omgangskrets med folk som blir misshandlet og er narkomane? Anonymkode: 161a4...33f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #53 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Da ville jeg snakket med barnet mitt så klart. Jeg ville i alle fall ikke snakket med bygda. Da ville jeg fått 50 forskjellige svar. Problemet er at en person føler seg 100% siker, andre føler seg 90% sikker før de sier noe. Noen mener det holder med 20% sikkerhet. Hvordan skal man klare å skille på det? For i deres hode er det 100% hos dem alle. De spinner videre på en mistanke, og dermed blir det 80% sannhet og 20% fantasi, eller i verste tilfelle- det motsatte. Nå har den kvinnen jeg snakket om bekreftet at hun løy for penger, så den saken er ferdig og barna har ingen kontakt med henne og bor hos far. Anonymkode: f73c5...2f0 Så hvis du sier til en bekjent at "Jeg har fått vite at Mikkel som Daniel er sammen med mistenkes for å bruke narko. Har du hørt noe om det?" Så er det feil? Og du ville fått 50 forskjellige svar? Oookay Jeg kom jo med noen eksempler på hvor mye som skapte mistanke. Det holder ikke med blåveis en gang. Selv om det har vekket mistanken min før fordi mannen var høyrøstet og sint flere ganger. Hvis hun har bekreftet det så.. Hun skader først seg selv, og så får hun barnet til å lyve i retten, og så forteller hun selv at hun har lurt alle? Og ikke ser hun barna heller. Javel. En person som sliter ganske alvorlig psykisk der da. Dere kommer med litt av noen eksempler her syns jeg. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #54 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Må du si så mye om andre i det hele tatt da? Tenk deg om, er det ok ting som snakkes om? «Han i nabohuset der, han er sikkert narkoman, det hørte jeg av … «, «hun blir sikker slått av gubben». Hvis du er sikker på at noen blir misshandlet er du ikke snill om du snakker rundt på bygda om det. Du anmelder det. Og det er da tydeligvis en stor problemstilling i din omgangskrets med folk som blir misshandlet og er narkomane? Anonymkode: 161a4...33f Hvordan trekker du den siste slutningen egentlig? Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #55 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Eh... nei, altså. Det er ingen som får lagt inn anmeldelse på grunn av at du kun hadde blåmerker på armen. Dette hadde ikke politiet brydd seg det minste om. Ikke BV heller. Hvis da ikke du eller mannen din har vært borte i disse instansene tidligere, og i såpass grad at de er obs på dere. Anonymkode: 908e7...97c Når det leveres mistanke om vold, og det er barn involvert, så blir selvsagt både politi og barnevern involvert Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #56 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Når det leveres mistanke om vold, og det er barn involvert, så blir selvsagt både politi og barnevern involvert Anonymkode: f73c5...2f0 Ikke på grunn av blåmerker på armen. Når du leverer inn anmeldelse hos politiet så forklarer du mistanken din. Hvis du sier at det er pga blåmerker på armen og ikke noe mer, så blir det akseptert. Tror du politiet leker politi, sånn at folk kan komme og legge inn anmeldelser for alt og ingenting? Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #57 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Så hvis du sier til en bekjent at "Jeg har fått vite at Mikkel som Daniel er sammen med mistenkes for å bruke narko. Har du hørt noe om det?" Så er det feil? Og du ville fått 50 forskjellige svar? Oookay Jeg kom jo med noen eksempler på hvor mye som skapte mistanke. Det holder ikke med blåveis en gang. Selv om det har vekket mistanken min før fordi mannen var høyrøstet og sint flere ganger. Hvis hun har bekreftet det så.. Hun skader først seg selv, og så får hun barnet til å lyve i retten, og så forteller hun selv at hun har lurt alle? Og ikke ser hun barna heller. Javel. En person som sliter ganske alvorlig psykisk der da. Dere kommer med litt av noen eksempler her syns jeg. Anonymkode: 908e7...97c Selvfølgelig ville jeg ikke hørt på bygda. Jeg var selv gravid i 3 år før barnet ble født her i bygda, så hvorfor skal jeg stole på den? Og det ryktet om meg var basert på sterke mistanker. Jeg la på meg litt nemlig. Og hvorfor er det interessant å vite om noen blir mishandlet om man ikke gjør noe annet enn å snakke om det? Hvorfor meldte du ikke fra til politiet og lot deg avhøre om de sterke mistankene? Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #58 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke på grunn av blåmerker på armen. Når du leverer inn anmeldelse hos politiet så forklarer du mistanken din. Hvis du sier at det er pga blåmerker på armen og ikke noe mer, så blir det akseptert. Tror du politiet leker politi, sånn at folk kan komme og legge inn anmeldelser for alt og ingenting? Anonymkode: 908e7...97c Ikke..akseptert. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #59 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke på grunn av blåmerker på armen. Når du leverer inn anmeldelse hos politiet så forklarer du mistanken din. Hvis du sier at det er pga blåmerker på armen og ikke noe mer, så blir det akseptert. Tror du politiet leker politi, sånn at folk kan komme og legge inn anmeldelser for alt og ingenting? Anonymkode: 908e7...97c Blåmerker på armen kan da like mye være vold som et blått øye? Er det stedet man slår som avgjør om det er vold eller ikke? Blåmerker på armen kan til og med indikere at man har vært bundet fast Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #60 Skrevet 16. februar 2022 VeslePesle skrev (2 timer siden): Du har antatt at det folk sier bak din rygg kun er positivt og skjer fordi disse menneskene er oppriktig interesserte i deg. Hvis de er så interesserte, hvorfor ønsker de ikke å bli kjent med deg og snakke MED deg, i stedet for OM deg? I din svarthvitt verden utelukker det ene det andre, altså? Anonymkode: 5c4e8...7f9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #61 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig ville jeg ikke hørt på bygda. Jeg var selv gravid i 3 år før barnet ble født her i bygda, så hvorfor skal jeg stole på den? Og det ryktet om meg var basert på sterke mistanker. Jeg la på meg litt nemlig. Og hvorfor er det interessant å vite om noen blir mishandlet om man ikke gjør noe annet enn å snakke om det? Hvorfor meldte du ikke fra til politiet og lot deg avhøre om de sterke mistankene? Anonymkode: f73c5...2f0 Det er ingen selvfølge her ihvertfall. Selvfølgelig ville jeg forhørt meg med folk! Garantert. Jeg går ikke til politiet med slike mistanker med mindre Jeg hører husbråk. Da ringer jeg. Det hadde tatt seg ut å sende politiet på døra til folk sånn. Jeg vet heller ikke hvorfor dere er flere som tror at alt bare kan anmeldes. Ellers er det viktig å være obs hvis man ikke ser folk på en god stund hvis man ellers gjør det. Da ringer man på med en eller annen unnskyldning. Gjerne at man har tatt feil av dørene. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #62 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Blåmerker på armen kan da like mye være vold som et blått øye? Er det stedet man slår som avgjør om det er vold eller ikke? Blåmerker på armen kan til og med indikere at man har vært bundet fast Anonymkode: f73c5...2f0 Ja, men man anmelder vel heller ikke noen for et blått øye! Det skal litt mer til. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #63 Skrevet 16. februar 2022 Jeg synest det er nødvendig å snakke med andre og om andre for å få hjulene i samfunnet til å gå smidig. Så ja jeg snakker om andre og synest det er interessant å lære om alle dem som er rundt meg. Anonymkode: 85240...430
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #64 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg synest det er nødvendig å snakke med andre og om andre for å få hjulene i samfunnet til å gå smidig. Så ja jeg snakker om andre og synest det er interessant å lære om alle dem som er rundt meg. Anonymkode: 85240...430 Endelig en som ser det positive i å snakke om andre. Folk er ekstremt selvopptatt veldig ofte tydeligvis. Null interesse for andre, og nok med seg og sitt. Jaja Anonymkode: 908e7...97c
Luksusdyret Skrevet 16. februar 2022 #65 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Endelig en som ser det positive i å snakke om andre. Folk er ekstremt selvopptatt veldig ofte tydeligvis. Null interesse for andre, og nok med seg og sitt. Jaja Anonymkode: 908e7...97c Problemet er at du ikke har verifisert informasjon om andre. Det har gått rykte rundt her om at jeg er gravid, folk gratulerte, spurte min sterile mann når jeg har termin osv. Grunnen? Et par stykker mente at mammamagen over bukselinningen betydde at jeg var gravid. Jeg var bare feit, jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #66 Skrevet 16. februar 2022 VeslePesle skrev (2 minutter siden): Problemet er at du ikke har verifisert informasjon om andre. Det har gått rykte rundt her om at jeg er gravid, folk gratulerte, spurte min sterile mann når jeg har termin osv. Grunnen? Et par stykker mente at mammamagen over bukselinningen betydde at jeg var gravid. Jeg var bare feit, jeg. Jeg kjenner ikke igjen så mange av eksemplene i tråden må jeg innrømme. Det blir liksom litt drøyt at folk gratulerer kun pga rykter. Da går det litt langt. Det jeg skriver om er kranglete folk, og litt viktige ting å vite om. Hvis et par er på flere fester eller utesteder og lager bråk, så vil jeg vite om det, for jeg vil ikke invitere dem når de er sånn. Ellers så er det par og andre personer som gjør rare ting eller er veldig spesielle. De blir snakket om, men det er ikke ondskapsfullt. Jeg holder også på at mistanker om mishandling skal snakkes om. Venner gjør sånt trodde jeg. Sladre og snakke om andre. Jeg skjønner at noe ikke er så hyggelig å oppleve på grunn av at folk snakker, men jeg ser ikke problemet med å bli snakket om ellers. Det må jeg bare innrømme. Anonymkode: 908e7...97c
Luksusdyret Skrevet 16. februar 2022 #67 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner ikke igjen så mange av eksemplene i tråden må jeg innrømme. Det blir liksom litt drøyt at folk gratulerer kun pga rykter. Da går det litt langt. Det jeg skriver om er kranglete folk, og litt viktige ting å vite om. Hvis et par er på flere fester eller utesteder og lager bråk, så vil jeg vite om det, for jeg vil ikke invitere dem når de er sånn. Ellers så er det par og andre personer som gjør rare ting eller er veldig spesielle. De blir snakket om, men det er ikke ondskapsfullt. Jeg holder også på at mistanker om mishandling skal snakkes om. Venner gjør sånt trodde jeg. Sladre og snakke om andre. Jeg skjønner at noe ikke er så hyggelig å oppleve på grunn av at folk snakker, men jeg ser ikke problemet med å bli snakket om ellers. Det må jeg bare innrømme. Anonymkode: 908e7...97c Venner holder på hemmeligheter som de blir fortalt i fortrolighet. De forteller ikke om det til Gud og hvermann.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #68 Skrevet 16. februar 2022 VeslePesle skrev (1 minutt siden): Venner holder på hemmeligheter som de blir fortalt i fortrolighet. De forteller ikke om det til Gud og hvermann. Ja! Jeg tenkte at det var naturlig at venner snakket sammen om div. Ene venninnen min forteller om den andre. Regner jo med at hun snakker om meg til henne. Hva så? Det gjør jo ingen verdens ting. Jeg har mine feil, mine irriterende sider, mine gode sider og bra ting jeg gjør. Helt greit at folk vet det. Mulig jeg er herdet av tidligere tider, men da er det jo bare positivt uansett. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #69 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Det er ingen selvfølge her ihvertfall. Selvfølgelig ville jeg forhørt meg med folk! Garantert. Jeg går ikke til politiet med slike mistanker med mindre Jeg hører husbråk. Da ringer jeg. Det hadde tatt seg ut å sende politiet på døra til folk sånn. Jeg vet heller ikke hvorfor dere er flere som tror at alt bare kan anmeldes. Ellers er det viktig å være obs hvis man ikke ser folk på en god stund hvis man ellers gjør det. Da ringer man på med en eller annen unnskyldning. Gjerne at man har tatt feil av dørene. Anonymkode: 908e7...97c At du baserer dine handlinger og meninger på andres mistanker og tro sier mest om deg. Du må slutte å tro alt du hører. Hvis du har så sterk mistanke til vold at det ikke mer en en promille som er feilmarginen, du melder ikke fra, men du snakker gjerne om det. Hva sier det om deg? Nå er det ikke du som skal anmelde, men du skal melde fra om du vet om at kriminelle handlinger utføres. Og hvilken nytte har det at dere snakker om det? Hjelper det en person fra å bli banket opp? Eller drept? Det gjør jo ikke noe annet med informasjonen dere har enn å spinne videre på den og spre den videre og la den utvikle seg til å gå fra mistanke til absolutt sannhet Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #70 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Ja, men man anmelder vel heller ikke noen for et blått øye! Det skal litt mer til. Anonymkode: 908e7...97c Ikke alle. For noen skal det ikke mer enn hørt av Kjell, som hørte det fra Lise, som hørte det fra Berit, som kanskje hørte at Nina og Gro snakket om det på butikken. Det er den ene feil personen. Det er alt som trengs for at det skal bli 5 høns av en fjær Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #71 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): At du baserer dine handlinger og meninger på andres mistanker og tro sier mest om deg. Du må slutte å tro alt du hører. Hvis du har så sterk mistanke til vold at det ikke mer en en promille som er feilmarginen, du melder ikke fra, men du snakker gjerne om det. Hva sier det om deg? Nå er det ikke du som skal anmelde, men du skal melde fra om du vet om at kriminelle handlinger utføres. Og hvilken nytte har det at dere snakker om det? Hjelper det en person fra å bli banket opp? Eller drept? Det gjør jo ikke noe annet med informasjonen dere har enn å spinne videre på den og spre den videre og la den utvikle seg til å gå fra mistanke til absolutt sannhet Anonymkode: f73c5...2f0 Når det gjelder barn så syns jeg jo at det er oppsiktsvekkende at en ikke forhører seg når man får vite at kompisen er mistenkt for narkobruk. Da må jo alle klokker ringe, og klart jeg ville hørt på det! Jeg har ikke ett sted skrevet at jeg tror på noe som helst! Vær litt ryddig når du skal svare? Jeg anmelder selvfølgelig ikke noen for sånt. Det ville vært dritflaut å gå til politiet, herregud. Ikke ville jeg satt politiet på noen heller uten at jeg tydelig så eller hørte noe. Jeg har ikke skrevet noe om mine personlige opplevelser her, men når man har mistanke, så kan man prøve å nærme seg personen på litt finurlige måter om de ikke tør å bli kjent. Eller kan ha kontakt med noen. Som når en møter de i butikken, eller på biblioteket. På jobb hvor en "tilfeldig" kan snakke om voldsutsatte. Jeg vet ikke hva du tenker at det sier om meg jeg? Hva sier det? Når det gjaldt kriminelle skrev jeg for å beskytte barna. Ikke for at jeg skulle anmelde noen pga hva jeg hører og mistenker. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #72 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ikke alle. For noen skal det ikke mer enn hørt av Kjell, som hørte det fra Lise, som hørte det fra Berit, som kanskje hørte at Nina og Gro snakket om det på butikken. Det er den ene feil personen. Det er alt som trengs for at det skal bli 5 høns av en fjær Anonymkode: f73c5...2f0 Og da anmelder man??? Øh, nei! Dere skriver så mye tull her. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #73 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og da anmelder man??? Øh, nei! Dere skriver så mye tull her. Anonymkode: 908e7...97c Vel. For blir anmeldt falskt flere ganger. Det skjer selv om det ikke er du som gjør det. Tenk om du hadde en mistanke, fortalte det til en venn og så plutselig blir det full sak. Da ville du tenkt «mistankene bekreftet» uten å vite at det var din mistanke som førte til det hele. Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Når det gjelder barn så syns jeg jo at det er oppsiktsvekkende at en ikke forhører seg når man får vite at kompisen er mistenkt for narkobruk. Da må jo alle klokker ringe, og klart jeg ville hørt på det! Jeg har ikke ett sted skrevet at jeg tror på noe som helst! Vær litt ryddig når du skal svare? Jeg anmelder selvfølgelig ikke noen for sånt. Det ville vært dritflaut å gå til politiet, herregud. Ikke ville jeg satt politiet på noen heller uten at jeg tydelig så eller hørte noe. Jeg har ikke skrevet noe om mine personlige opplevelser her, men når man har mistanke, så kan man prøve å nærme seg personen på litt finurlige måter om de ikke tør å bli kjent. Eller kan ha kontakt med noen. Som når en møter de i butikken, eller på biblioteket. På jobb hvor en "tilfeldig" kan snakke om voldsutsatte. Jeg vet ikke hva du tenker at det sier om meg jeg? Hva sier det? Når det gjaldt kriminelle skrev jeg for å beskytte barna. Ikke for at jeg skulle anmelde noen pga hva jeg hører og mistenker. Anonymkode: 908e7...97c Nei, jeg spør ikke bygda om noen er narkoman eller driver med narkotika. Jeg har et godt og stødig forhold til mine barn, så det ville vært tilstrekkelig å høre på dem heler enn å lytte til bygda. Det det sier om deg er at du alltid går rundt grøten og må sjekke og spørre andre om alt. Du har ingen tro på sannheten, men stor tro på rykter eller mistanker. Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #74 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vel. For blir anmeldt falskt flere ganger. Det skjer selv om det ikke er du som gjør det. Tenk om du hadde en mistanke, fortalte det til en venn og så plutselig blir det full sak. Da ville du tenkt «mistankene bekreftet» uten å vite at det var din mistanke som førte til det hele. Nei, jeg spør ikke bygda om noen er narkoman eller driver med narkotika. Jeg har et godt og stødig forhold til mine barn, så det ville vært tilstrekkelig å høre på dem heler enn å lytte til bygda. Det det sier om deg er at du alltid går rundt grøten og må sjekke og spørre andre om alt. Du har ingen tro på sannheten, men stor tro på rykter eller mistanker. Anonymkode: f73c5...2f0 Hva er det du fabler om øverst her nå? Nei, jeg må ikke spørre andre om ALT. Jeg ville spurt om kompisen til sønnen min brukte narko. Jeg har ikke tro på sannheten, men stor tro på rykter og mistanker? Tja, hva skal en si her egentlig? Jeg begynner å skjønne hvorfor flere her er mot snakk og sladring om andre. Dere tror nok at de som bedriver det overdriver og trekker like hinsides konklusjoner som dere selv. Og her var det snakk om høner og fjær! Morsomt. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2022 #75 Skrevet 16. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hva er det du fabler om øverst her nå? Nei, jeg må ikke spørre andre om ALT. Jeg ville spurt om kompisen til sønnen min brukte narko. Jeg har ikke tro på sannheten, men stor tro på rykter og mistanker? Tja, hva skal en si her egentlig? Jeg begynner å skjønne hvorfor flere her er mot snakk og sladring om andre. Dere tror nok at de som bedriver det overdriver og trekker like hinsides konklusjoner som dere selv. Og her var det snakk om høner og fjær! Morsomt. Anonymkode: 908e7...97c Du vet aldri hvem som overdriver eller snakker usant. Det er poenget. Og du som slarver så mye, har du aldri en eneste gang lagt til noe eller trukket fra noe? Anonymkode: f73c5...2f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå