Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #126 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hva er sladder (usannheter spredd med vilje) i faktabøker? Anonymkode: f73c5...2f0 Hvis du bruker definisjonen "usannheter spredd med vilje" på sladder er jeg enig med deg I at det er noe man bør være ytterst forsiktig med. Jeg drakter om sladder i form av å snakke om andre mennesker generelt. Anonymkode: 3adb0...e86
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #127 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hvis du bruker definisjonen "usannheter spredd med vilje" på sladder er jeg enig med deg I at det er noe man bør være ytterst forsiktig med. Jeg drakter om sladder i form av å snakke om andre mennesker generelt. Anonymkode: 3adb0...e86 Men hva skal du bruke den informasjonen du får til? Jeg forstår ikke hva informasjonen er til for. Hva skal du, eller andre bruke den til annet enn å spre det videre og kanskje legge til eller trekke fra? Hva er det godt for? Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #128 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men hva skal du bruke den informasjonen du får til? Jeg forstår ikke hva informasjonen er til for. Hva skal du, eller andre bruke den til annet enn å spre det videre og kanskje legge til eller trekke fra? Hva er det godt for? Anonymkode: f73c5...2f0 Hvis søsteren min forteller at hun så naboen ripe opp en bil og bare kjøre sin vei for eksempel, får jeg vite at babyen har lav moral og ikke bestandig er til å stor på og jeg vil kunne være forsiktig med å ta deres ord for god fisk. Hvis jeg får høre at naboens datter er alvorlig syk og at foreldrene er mye på sykhuset med henne kan jeg kanskje spørre om jeg skal måke deres del av oppkjørselen så de slipper å tenke på det, men hvis jeg vet at de pleier å lyve om sånt slipper jeg å gå på limpinnen. Anonymkode: 3adb0...e86
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #129 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis søsteren min forteller at hun så naboen ripe opp en bil og bare kjøre sin vei for eksempel, får jeg vite at babyen har lav moral og ikke bestandig er til å stor på og jeg vil kunne være forsiktig med å ta deres ord for god fisk. Hvis jeg får høre at naboens datter er alvorlig syk og at foreldrene er mye på sykhuset med henne kan jeg kanskje spørre om jeg skal måke deres del av oppkjørselen så de slipper å tenke på det, men hvis jeg vet at de pleier å lyve om sånt slipper jeg å gå på limpinnen. Anonymkode: 3adb0...e86 Eller søsteren din kan si fra til naboen sin at hun så det, og at han bør gjøre opp for seg. Eller ta kontakt med den som fikk bilen ripet opp og si fra hva hun så, og signere som vitne på skademeldingen. Da gjør han kanskje ikke det igjen. Hvis du får vite om naboen til datteren, så måker du innkjørselen, du spør ikke om du skal gjøre det. Og selvsagt forventer du ikke takk i den situasjonen de er i. Ingen lyver vel om at barnet deres er alvorlig syk ofte, og hvem har i så fall bestemt at de lyver? Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #130 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Eller søsteren din kan si fra til naboen sin at hun så det, og at han bør gjøre opp for seg. Eller ta kontakt med den som fikk bilen ripet opp og si fra hva hun så, og signere som vitne på skademeldingen. Da gjør han kanskje ikke det igjen. Hvis du får vite om naboen til datteren, så måker du innkjørselen, du spør ikke om du skal gjøre det. Og selvsagt forventer du ikke takk i den situasjonen de er i. Ingen lyver vel om at barnet deres er alvorlig syk ofte, og hvem har i så fall bestemt at de lyver? Anonymkode: f73c5...2f0 Ja det hadde bært mulig, men nå var det ikke slik disse historiene var. Anonymkode: 3adb0...e86
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #131 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Eller søsteren din kan si fra til naboen sin at hun så det, og at han bør gjøre opp for seg. Eller ta kontakt med den som fikk bilen ripet opp og si fra hva hun så, og signere som vitne på skademeldingen. Da gjør han kanskje ikke det igjen. Hvis du får vite om naboen til datteren, så måker du innkjørselen, du spør ikke om du skal gjøre det. Og selvsagt forventer du ikke takk i den situasjonen de er i. Ingen lyver vel om at barnet deres er alvorlig syk ofte, og hvem har i så fall bestemt at de lyver? Anonymkode: f73c5...2f0 Du skal ikke gjøre andre slike tjenester uten å spørre. Folk liker ikke å føle seg overkjørt og utilstrekkelige. Folk vil ofte klare seg selv, og det verste er jo at noen hjelper når man ikke trenger hjelp, og uten å spørre! Bare for å si det, for den reagerte jeg på. En tar seg ikke sånn til rette overfor folk. Selv om det er godt ment. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #132 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Ja det hadde bært mulig, men nå var det ikke slik disse historiene var. Anonymkode: 3adb0...e86 Men det hadde vært det naturlige å gjøre Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #133 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Du skal ikke gjøre andre slike tjenester uten å spørre. Folk liker ikke å føle seg overkjørt og utilstrekkelige. Folk vil ofte klare seg selv, og det verste er jo at noen hjelper når man ikke trenger hjelp, og uten å spørre! Bare for å si det, for den reagerte jeg på. En tar seg ikke sånn til rette overfor folk. Selv om det er godt ment. Anonymkode: 908e7...97c Aldri hørt om noen som føler seg overkjørt fordi noen måker snø for dem. Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #134 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Aldri hørt om noen som føler seg overkjørt fordi noen måker snø for dem. Anonymkode: f73c5...2f0 Det er ikke alle som ville følt det sånn, og det kommer litt an på relasjonen. Men det kan absolutt føles invaderende at andre tar avgjørelser om hva som skal gjøres på din eiendom, og så gjøre det. Kanskje de vil føle at de klarer ting selv også. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #135 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke alle som ville følt det sånn, og det kommer litt an på relasjonen. Men det kan absolutt føles invaderende at andre tar avgjørelser om hva som skal gjøres på din eiendom, og så gjøre det. Kanskje de vil føle at de klarer ting selv også. Anonymkode: 908e7...97c Antakelig ville de hatt nok å tenke på så å føle invadert ville nok vært det siste de tenkte på Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #136 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Antakelig ville de hatt nok å tenke på så å føle invadert ville nok vært det siste de tenkte på Anonymkode: f73c5...2f0 Eller kanskje ikke. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #137 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Eller kanskje ikke. Anonymkode: 908e7...97c Jo, mest sannsynlig vil de føle det som noe fint Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #138 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jo, mest sannsynlig vil de føle det som noe fint Anonymkode: f73c5...2f0 Hvorfor tror du man skal si: Si fra hvis jeg skal gjøre noe for deg. Når folk har det vanskelig? Man trenger seg vanligvis ikke på nemlig, og gjør ting man tenker de må ha hjelp til. Det må de styre selv, og så kan man tilby seg ved visse anledninger. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #139 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor tror du man skal si: Si fra hvis jeg skal gjøre noe for deg. Når folk har det vanskelig? Man trenger seg vanligvis ikke på nemlig, og gjør ting man tenker de må ha hjelp til. Det må de styre selv, og så kan man tilby seg ved visse anledninger. Anonymkode: 908e7...97c Det er en høflighetsfrase. Det betyr ingen ting. Akkurat som at når man spør «hvordan går det?» så forventer man ikke at personen svarer at det går helt på trynet dårlig. Anonymkode: f73c5...2f0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2022 #140 Skrevet 17. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er en høflighetsfrase. Det betyr ingen ting. Akkurat som at når man spør «hvordan går det?» så forventer man ikke at personen svarer at det går helt på trynet dårlig. Anonymkode: f73c5...2f0 Er det NOE man skal mene, så er det den setningen når noen har det vanskelig. Sånt sier man ikke som en meningsløs frase. Da har du virkelig misforstått noe. Seriøst. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #141 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Du skal ikke gjøre andre slike tjenester uten å spørre. Folk liker ikke å føle seg overkjørt og utilstrekkelige. Folk vil ofte klare seg selv, og det verste er jo at noen hjelper når man ikke trenger hjelp, og uten å spørre! Bare for å si det, for den reagerte jeg på. En tar seg ikke sånn til rette overfor folk. Selv om det er godt ment. Anonymkode: 908e7...97c Unnskyld, er du seriøs…? Du mener, helt på alvor, at det er «invaderende» å måke snø hos en nabo, men helt i sin orden å spre en kollegas helseinformasjon til kreti og pleti? Du mangler noe helt grunnleggende, da altså. Jeg tror jeg vil kalle det moral. Anonymkode: 69b55...f13
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2022 #142 Skrevet 18. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Du lærer hvem du kan stole på. Hvis bestemor og far forteller barnet at det kan stole på mor og mor at det skal høre på læreren for hen kan pensum er det sandynelig at barnet gjør det og dermed lærer. Sånn er det på alle områder. Anonymkode: 3adb0...e86 Øøøh… sladder lærer deg vel helst hvem du IKKE kan stole på. Hvem som forteller dine hemmeligheter videre, hvem som godter seg med skilsmissen din og hvem som ikke sjekker med deg om historiene er sanne før hun sprer dem. Anonymkode: 69b55...f13
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #143 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 2/18/2022 den 5.59): Unnskyld, er du seriøs…? Du mener, helt på alvor, at det er «invaderende» å måke snø hos en nabo, men helt i sin orden å spre en kollegas helseinformasjon til kreti og pleti? Du mangler noe helt grunnleggende, da altså. Jeg tror jeg vil kalle det moral. Anonymkode: 69b55...f13 Ja, jeg er seriøs. Og ja, jeg syns det er invaderende at andre tar avgjørelser om hva som skal gjøres på min eiendom, og samtidig faktisk utføre det uten å spørre/tilby seg. Jeg syns ikke at det er det minste rart. OM noen hadde gjort det, så hadde jeg jo likevel tenkt at det var godt ment. Jeg hadde ikke vist irritasjon akkurat, men jeg hadde jo i en eller annen anledning sagt at jeg ville bli spurt først. Jeg syns ikke at man kan spre ALLE helseopplysninger. At noe mer uskyldig blir nevnt av en eller annen grunn ser jeg derimot på med overbærenhet. Det er veldig rart at du og flere her ikke ser forskjell på å fortelle at noen fks har tatt abort kontra at noen har vært hos fysioterapeut. Klarer dere ikke å se nyansert på det? Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #144 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 2/18/2022 den 6.01): Øøøh… sladder lærer deg vel helst hvem du IKKE kan stole på. Hvem som forteller dine hemmeligheter videre, hvem som godter seg med skilsmissen din og hvem som ikke sjekker med deg om historiene er sanne før hun sprer dem. Anonymkode: 69b55...f13 Hvorfor snakker dere så mye om å spre ting? Hvis jeg og mine tre beste venninner sladrer sammen og snakker om andre, så er det ikke sagt at vi løper rundt og sier ting til alle andre. Jeg skjønner ikke hvorfor du og flere skal dra ting ut så veldig med å overdrive og dramatisere alt. Jeg har jo blitt reddet av sladder. Jeg har veldig lett for å like folk, tro det eller ei, og jeg bryr meg lite om sosial status og hvem de tilsynelatende er. Jeg ble kjent med en jeg jo skjønte levde et litt heavy liv, men jeg likte han. Jeg fikk så advarsler om fyren, og det viste seg lurt i å høre på dem for å si det sånn. Så der er bare ett lite eksempel på hvordan sladder kan redde deg. Hva med faren din som kanskje har mishandlet alle tre eksene sine? Ville du ikke visst om det? Så eksempelet mitt med å forhøre seg om rykter om noen som er med barna dine. Alt dette er veldig greit å få opplysninger og sladder om. Og + + + Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #145 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor snakker dere så mye om å spre ting? Hvis jeg og mine tre beste venninner sladrer sammen og snakker om andre, så er det ikke sagt at vi løper rundt og sier ting til alle andre. Jeg skjønner ikke hvorfor du og flere skal dra ting ut så veldig med å overdrive og dramatisere alt. Jeg har jo blitt reddet av sladder. Jeg har veldig lett for å like folk, tro det eller ei, og jeg bryr meg lite om sosial status og hvem de tilsynelatende er. Jeg ble kjent med en jeg jo skjønte levde et litt heavy liv, men jeg likte han. Jeg fikk så advarsler om fyren, og det viste seg lurt i å høre på dem for å si det sånn. Så der er bare ett lite eksempel på hvordan sladder kan redde deg. Hva med faren din som kanskje har mishandlet alle tre eksene sine? Ville du ikke visst om det? Så eksempelet mitt med å forhøre seg om rykter om noen som er med barna dine. Alt dette er veldig greit å få opplysninger og sladder om. Og + + + Anonymkode: 908e7...97c Ikke faren din. Daten din, skulle det stå da. Anonymkode: 908e7...97c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #146 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 17.2.2022 den 21.27): Det er ikke alle som ville følt det sånn, og det kommer litt an på relasjonen. Men det kan absolutt føles invaderende at andre tar avgjørelser om hva som skal gjøres på din eiendom, og så gjøre det. Kanskje de vil føle at de klarer ting selv også. Anonymkode: 908e7...97c For noe fantastisk sludder! Invaderende at noe måker snø for deg? Jeg visste at det finnes rare folk, men dette tar kaka. Anonymkode: 9108f...873
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #147 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 18.2.2022 den 5.59): Unnskyld, er du seriøs…? Du mener, helt på alvor, at det er «invaderende» å måke snø hos en nabo, men helt i sin orden å spre en kollegas helseinformasjon til kreti og pleti? Du mangler noe helt grunnleggende, da altså. Jeg tror jeg vil kalle det moral. Anonymkode: 69b55...f13 Tror ikke du skal forvente noe av 97c - hun har jo selv innrømmet i tråden at sladder for henne er underholdning og spenning. Det sier det meste... Anonymkode: 6e6ee...112
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #148 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja, jeg er seriøs. Og ja, jeg syns det er invaderende at andre tar avgjørelser om hva som skal gjøres på min eiendom, og samtidig faktisk utføre det uten å spørre/tilby seg. Jeg syns ikke at det er det minste rart. OM noen hadde gjort det, så hadde jeg jo likevel tenkt at det var godt ment. Jeg hadde ikke vist irritasjon akkurat, men jeg hadde jo i en eller annen anledning sagt at jeg ville bli spurt først. Jeg syns ikke at man kan spre ALLE helseopplysninger. At noe mer uskyldig blir nevnt av en eller annen grunn ser jeg derimot på med overbærenhet. Det er veldig rart at du og flere her ikke ser forskjell på å fortelle at noen fks har tatt abort kontra at noen har vært hos fysioterapeut. Klarer dere ikke å se nyansert på det? Anonymkode: 908e7...97c Du spør om ikke "dere" klarer å se nyansert på det... Og det blir bare latterlig. Den som ikke greier å se nyansene er jo du selv. Du har satt deg opp en del ting som ville vært ok for deg å bli sladret om, har du skrevet, og så er det den grensen du går etter. For deg er det tydeligvis ok å bli sladret om at du går til fysioterapeut, men ikke om du har tatt en abort. Jeg vet om mange som holder det at de går til fysioterapi (eller annen behandlig) hemmelig for andre. Ikke rent få gjør det pga. jobben, at det ikke er akseptert å ha "svakheter", at man ikke får forfremmelsen man er den best egnede til å få hvis ledelsen også gjør at man tar vare på egen helse ved å gå i behandling (jada, det finnes mange slike arbeidsgivere der ute), andre er i søkeprosess på ny spesifikk jobb hvor det samme gjelder (ikke fordi det hindrer dem i å gjøre en optimal jobb, kun pga. fordommer i ledelse eller i miljøet). For andre kan det av ulike årsaker være viktig å ikke snakke om det av helt andre viktige årsaker. Er det én i denne tråden som ikke greier å se en vesentlig nyanse, så er det du selv, HI. Det som for deg virker helt harmløst og ordinært, det er informasjon som, hvis den kommer ut til andre eller bestemte personer, kan være helt ødeleggende, til og med farlig for dem. Anonymkode: 6e6ee...112
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #149 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 16.2.2022 den 23.23): Jeg var 18-20 år. De var 3-4 år eldre enn meg, så de var unge menn. Og godt voksne er definitivt ikke noe bedre når de først begynner å sladre. Anonymkode: 6e6ee...112 Helt enig med deg. I mine yngre dager jobbet jeg ett sted med stort sett menn, det var gutta med stålkontroll på hvem som gjorde hva. Min historie er mye mindre dramatisk enn din, men der også startet det med unge menn som tok igjen. Vi fikk barn tidlig og de mislikte at noe la beslag på kompisen deres. Det startet en liten rykteflom om meg, jeg merket jo uviljen, men fikk aldri noen kommentar som deg. Noen år senere møtte en av de ei dame som jeg ble veldig god venn med, hun fortalte ryktene om meg. Noen av de var helt på viddene, absurd oppspinn. Du blir jo fryst ut. Ett par av de har sagt unnskyld i «voksen» alder, de var strengt tatt voksne på tiden også, holdt på til midten av 20-årene. Sladder er stort sett bare drit uten hensikt og mening. Hvis du virkelig vil bli kjent med noen, finn på noe hyggelig med de og prat interessert med vedkommende. Jeg kommer fra en bygd og har til nå aldri opplevd noe nyttig i «informasjonen» man får i sladder. Tvert i mot, det kan være ødeleggende. Anonymkode: 9c1ef...89a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2022 #150 Skrevet 19. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): For noe fantastisk sludder! Invaderende at noe måker snø for deg? Jeg visste at det finnes rare folk, men dette tar kaka. Anonymkode: 9108f...873 Vel, noen av oss liker å ta avgjørelser over vårt private selv, og har vi problemer av noen art, så er det også enda viktigere å ta hånd om ting. Som mestringsfølelselse og at noe er som normalt. Så setter jeg pris på at noen tilbyr seg. Da kan jeg takke ja eller nei. Ikke komme hjem til at avgjørelser og ting er gjort over hodet på meg. Det er ikke så rart dette altså. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tror ikke du skal forvente noe av 97c - hun har jo selv innrømmet i tråden at sladder for henne er underholdning og spenning. Det sier det meste... Anonymkode: 6e6ee...112 Dette er et typisk eksempel på styggere sladder faktisk. Å snakke nedlatende om andre uten å si noe direkte. Du skriver jo OM meg, ikke TIL meg. Hm. Du må gå litt i deg selv muligens? Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du spør om ikke "dere" klarer å se nyansert på det... Og det blir bare latterlig. Den som ikke greier å se nyansene er jo du selv. Du har satt deg opp en del ting som ville vært ok for deg å bli sladret om, har du skrevet, og så er det den grensen du går etter. For deg er det tydeligvis ok å bli sladret om at du går til fysioterapeut, men ikke om du har tatt en abort. Jeg vet om mange som holder det at de går til fysioterapi (eller annen behandlig) hemmelig for andre. Ikke rent få gjør det pga. jobben, at det ikke er akseptert å ha "svakheter", at man ikke får forfremmelsen man er den best egnede til å få hvis ledelsen også gjør at man tar vare på egen helse ved å gå i behandling (jada, det finnes mange slike arbeidsgivere der ute), andre er i søkeprosess på ny spesifikk jobb hvor det samme gjelder (ikke fordi det hindrer dem i å gjøre en optimal jobb, kun pga. fordommer i ledelse eller i miljøet). For andre kan det av ulike årsaker være viktig å ikke snakke om det av helt andre viktige årsaker. Er det én i denne tråden som ikke greier å se en vesentlig nyanse, så er det du selv, HI. Det som for deg virker helt harmløst og ordinært, det er informasjon som, hvis den kommer ut til andre eller bestemte personer, kan være helt ødeleggende, til og med farlig for dem. Anonymkode: 6e6ee...112 Jeg har da kommet med flere nyanserte eksempler, og i hvertfall ett! Så..ja. At man går til den hersens fysioterapeuten har da ingenting med denne tråden å gjøre heller! Så klart er det ene lettere å komme med en hvit løgn om hvis man føler for det, mens abort er umulig å lyve om når der først er kommet ut. Stor forskjell der altså. Anonym bruker skrev (1 time siden): Helt enig med deg. I mine yngre dager jobbet jeg ett sted med stort sett menn, det var gutta med stålkontroll på hvem som gjorde hva. Min historie er mye mindre dramatisk enn din, men der også startet det med unge menn som tok igjen. Vi fikk barn tidlig og de mislikte at noe la beslag på kompisen deres. Det startet en liten rykteflom om meg, jeg merket jo uviljen, men fikk aldri noen kommentar som deg. Noen år senere møtte en av de ei dame som jeg ble veldig god venn med, hun fortalte ryktene om meg. Noen av de var helt på viddene, absurd oppspinn. Du blir jo fryst ut. Ett par av de har sagt unnskyld i «voksen» alder, de var strengt tatt voksne på tiden også, holdt på til midten av 20-årene. Sladder er stort sett bare drit uten hensikt og mening. Hvis du virkelig vil bli kjent med noen, finn på noe hyggelig med de og prat interessert med vedkommende. Jeg kommer fra en bygd og har til nå aldri opplevd noe nyttig i «informasjonen» man får i sladder. Tvert i mot, det kan være ødeleggende. Anonymkode: 9c1ef...89a Jeg tror ikke at det er VANLIG at menn holder på sånn altså. Nå har jeg tidligere nevnt de gangene sladder er viktig og nødvendig, men de eksemplene unngår du å argumentere mot selvsagt. Du holder på ditt uansett. Du vil ikke se og forstå, så du ignorerer og fortsetter i samme spor bare. Anonymkode: 908e7...97c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå