Gå til innhold

Ene barnet mitt har korona. Må jeg si det på jobb?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi i helsevesenet er på jobb med covid i husstanden. Den regelen kom først til oss. Nei hvorfor skal du si ifra? Da må minst halve staben her si ifra også. Ta en test hvis symptomer. 

Anonymkode: 656c2...502

Annonse

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er vikar og vet jeg ikke vil bli oppringt en periode frem om de får vite det. 

Anonymkode: 91d3f...0df

Hvotfor vil du ikke bli oppringt hvis de får vite det?

Anonymkode: f7918...a47

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Og stå to uker uten inntekt?

Om så er, ja. Hvis det er faren for å smitte sårbare grupper er det utelukkende ditt ansvar. Du har blod på hendene ellers.

Anonymkode: 051f4...324

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Om så er, ja. Hvis det er faren for å smitte sårbare grupper er det utelukkende ditt ansvar. Du har blod på hendene ellers.

Jeg har ikke korona og det er ikke helsevesen. Har du lest regelverket etter forrige fredag? Barnet mitt skal i følge loven være på skolen i dag siden det er absolutt ingen symptomer. Men er likevel isolert på rommet sitt.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er vikar og vet jeg ikke vil bli oppringt en periode frem om de får vite det. 

Du trenger ikke si noe. I nytt regelverk er det ikke familien som skal isoleres.

Anonymkode: df20e...e7d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jøss, du er gæren.

Anonymkode: df20e...e7d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Blod på hendene? Herregud, koko. 

Anonymkode: 8a006...5ad

Annonse

Jeg har ikke korona og det er ikke helsevesen. Har du lest regelverket etter forrige fredag? Barnet mitt skal i følge loven være på skolen i dag siden det er absolutt ingen symptomer. Men er likevel isolert på rommet sitt.

Men hvorfor får du ikke mer jobb hvis du sier i fra? Det må jo være en grunn til det.

Anonymkode: f7918...a47

Jeg jobber i hjemmesykepleien og kan kjekt fortelle deg at om ikke de som hadde covidsmitte hjemme fikk gå på jobb hadde vi omtrent ikke hatt hverken sykepleiere eller hjelpepleiere på jobb nå. Vi har alle smitte hjemme. Og vi jobber med sårbare grupper, som du sier. Vi har ikke blod på hendene, vi har håndsprit.

Anonymkode: a44d0...5fc

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det her er ikke reglene nå. Sårbare grupper er vel vaksinert? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber i helsevesenet og vi må si ifra og teste oss hver dag + pcr innimellom. Men så lenge det er negativt kan vi gå på jobb.

Anonymkode: ae090...dda

Slutt på det hos oss. Kun test ved symptomer. 

• Opprett ny...