Gå til innhold

Dere som stemte AP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyde med hvordan Støre & co har opptrådt etter de kom til makta? Er det fremdeles  fornøyd med at du stemte AP?

Anonymkode: 8f4ea...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støre lovte høyere skatter, det har han innfridd ganske kjapt via elavgifter på strømregningene. Der er nok de fleste Ap-velgere godt fornøyd. Så får vi se om Ap innfrir på den konstruktive siden.

Anonymkode: 4b844...160

Skrevet

Syns de har så god unnskyldning for å ikke å ha fått til så mye hittil. De var nemlig ikke forberedt på å måtte takle en pandemi :ler:

Samfunnet var jo blitt åpnet opp da de tok over, og de kunne jo ikke på noen som helst måte forutse etter halvannet år + med usikkerhet at det ville bli nødvendig med nye tiltak osv. Det kom så overraskende på dem at de ble handlingslammet. Ikke bare bare. 

Anonymkode: ba11e...c16

Skrevet

AP er det nye høyre. Ikke rart Rødt gjør det så godt på meningsmålingene. AP er på ingen måte et parti for arbeiderklassen lenger. Pampevelde!

Anonymkode: 30ffb...1fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

AP er det nye høyre. Ikke rart Rødt gjør det så godt på meningsmålingene. AP er på ingen måte et parti for arbeiderklassen lenger. Pampevelde!

Ap og høyre burde egentlig slått seg sammen, eneste de ikke er enige om er formuesskatten. Da ville vi sluppet å sløse bort penger på sammenslåing som reverseres igjen. Eller alt annet drit vi bare legger til og trekker fra. Frem og tilbake. Reform og ikke reform. Kunne de kranglet seg ferdig før ting ble gjennomført, slik at det som ble gjennomført faktisk står seg i stedet. Det er jo alt krydderet fra småpartiene som kuker det til. 

Anonymkode: 03709...2db

Skrevet

Ja, jeg er fornøyd. På det feltet jeg jobber og for de menneskene jeg jobber med så har det allerede kommet endringer til det bedre, innstramminger de blå gjorde er reversert og flere forbedringer er på trappene. 

Anonymkode: 76688...464

Skrevet

Ja, jeg er fornøyd. Men så har jeg vett til å skjønne at det er begrenset hva man får gjort det første halvåret. De har tross alt åtte års vanstyre å rydde opp i. 

Anonymkode: f130a...a1d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg er fornøyd. På det feltet jeg jobber og for de menneskene jeg jobber med så har det allerede kommet endringer til det bedre, innstramminger de blå gjorde er reversert og flere forbedringer er på trappene. 

Anonymkode: 76688...464

Jeg må si jeg blir nysgjerrig på hvilket felt det er du jobber i?

Anonymkode: 492f8...a17

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Helt riktig! Erna og Jonas er samme ulla. Ingen av dem bryr seg om Norge og nordmenn. 

Anonymkode: 955aa...7bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg må si jeg blir nysgjerrig på hvilket felt det er du jobber i?

Anonymkode: 492f8...a17

Jeg også. Eneste jeg har merket til ny regjering var ett ras av utbytte før nyttår og mye merarbeid 😅 De skal ha for det da, holder i hvert fall oss i jobb, blir nesten som en vernet bedrift med alle reglene frem og tilbake. 

Anonymkode: 03709...2db

Skrevet

Jeg stemte hverken AP eller SP, men jeg greier likevel å se at de har overtatt på «verst tenkelige tidspunkt». Støre angrer garantert på de stikkene han hadde til den forrige regjeringens koronahåndtering. Han innså at det ikke var helt enkelt selv.

Det jeg har mest imot AP, er i grunnen at de valgte å ta med seg SP. De er dessverre giftigere enn FrP.

Anonymkode: 07930...ae4

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 15.2.2022 den 17.13):

Jeg stemte hverken AP eller SP, men jeg greier likevel å se at de har overtatt på «verst tenkelige tidspunkt». Støre angrer garantert på de stikkene han hadde til den forrige regjeringens koronahåndtering. Han innså at det ikke var helt enkelt selv.

Det jeg har mest imot AP, er i grunnen at de valgte å ta med seg SP. De er dessverre giftigere enn FrP.

Anonymkode: 07930...ae4

Enig i det hele her.

Anonymkode: db585...eb7

Skrevet

Nå er jeg sånn midt på tre hva gjelder hva jeg velger ved stortingsvalg. 

Men i dette tilfellet har vi endt om med feil regjering, jeg kan ikke se en eneste bedring de har gjort som ganger folket? 

Alt er blitt dyrere, ventekøene er like lange, det koster fortsatt skjorta å dra til tannlegen. De har ikke gjort EN DRITT. 

Når det er sagt, vi har det ikke fælt og vi lider ikke under hverken fattigdom og krig og sult. Men Støre blir nok aldri mer statsminister. 

Anonymkode: fe0ea...082

Skrevet

På ingen måte. Ved neste stortingsvalg skal jeg stemme blått. 

Anonymkode: 9cf8b...8cd

Gjest KenCreek
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 15.2.2022 den 15.24):

Ja, jeg er fornøyd. Men så har jeg vett til å skjønne at det er begrenset hva man får gjort det første halvåret. De har tross alt åtte års vanstyre å rydde opp i. 

Anonymkode: f130a...a1d

"Vanstyre" ? Hva legger du i det? 

Skrevet

Kommer jo mye an på livssituasjon. Jeg har AAP og er fornøyd. Får støtte til strømregninga (som alle andre) og satser på at de innfører lavere strømpriser. I tillegg får jeg bostøtte og får 2500 kroner ekstra pga strømprisene er så høye. Har absolutt ikke noe å klage over. 

Formueskatt treffer ikke meg. Jeg har ikke fritidsbolig. For å nevne noe. 

Anonymkode: 0b229...306

Skrevet

Ja. Kommer nok til å stemme AP igjen. Enig med annen anonym her, H og AP burde slå seg sammen. Da har de flertall og kan styre skuta uten «støyen» fra R, SV, FrP og Sp.

Anonymkode: 960f0...a81

Skrevet
KenCreek skrev (3 timer siden):

"Vanstyre" ? Hva legger du i det? 

Usosiale kutt fra sosialbudsjettet som før gikk til folk som trengte det, for eksempel. Prioritering av skattelette for de rikeste blant oss. Dispensasjoner og unntak når det gjelder miljøfiendtlige utbygginger. Alt dette må reverseres; det er vanstyre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Usosiale kutt fra sosialbudsjettet som før gikk til folk som trengte det, for eksempel. Prioritering av skattelette for de rikeste blant oss. Dispensasjoner og unntak når det gjelder miljøfiendtlige utbygginger. Alt dette må reverseres; det er vanstyre.

De rike investerer i arbeidsplasser for å tjene mere penger. Jo mindre skatter og avgifter, jo rikere blir vi alle. Derfor er skattelette til de rikeste skattelette vi alle tjener på.

Anonymkode: afd6d...609

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

De rike investerer i arbeidsplasser for å tjene mere penger. Jo mindre skatter og avgifter, jo rikere blir vi alle. Derfor er skattelette til de rikeste skattelette vi alle tjener på.

Men denne teorien er jo avkreftet. Det finnes ingen trickle down-effekt, og OM det gjorde, ville den uansett ha fungert urettferdig, fordi det skal så mye av fellesskapets penger til for å gi effekt. Det meste ville blitt borte i rikingenes lommer. Da er det mer rasjonelt å opprette statlige arbeidsplasser og gi lønnstakerne penger direkte, i steder for å gå veien om et tredje nivå. 

De bruker ikke skattelettene til å skape ny aktivitet. De bruker pengene på å salte ned fond i Panama. Eller bygge romraketter, når de får nok. Skatteletter er en rein ressursforflytning, fra fellesskapet over til private.

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Men denne teorien er jo avkreftet. Det finnes ingen trickle down-effekt, og OM det gjorde, ville den uansett ha fungert urettferdig, fordi det skal så mye av fellesskapets penger til for å gi effekt. Det meste ville blitt borte i rikingenes lommer. Da er det mer rasjonelt å opprette statlige arbeidsplasser og gi lønnstakerne penger direkte, i steder for å gå veien om et tredje nivå. 

De bruker ikke skattelettene til å skape ny aktivitet. De bruker pengene på å salte ned fond i Panama. Eller bygge romraketter, når de får nok. Skatteletter er en rein ressursforflytning, fra fellesskapet over til private.

ha ha hvem tror du skaper arbeidsplasser her i landet? De fattige? Det er de rike som har skapt butikkjedene vi har, fiskeriene våre, flyselskapene, med en lang lang rekke flere arbeidsplasser som de rikeste har skapt. Det er slik rike blir rike, ved å skape arbeidsplasser.

Staten er ueffektiv som fy. Det er derfor togselskapene ble privatisert. Med en gang var flere hundretalls millioner spart! Privat næringsliv gjør alt mye billigere og mer effektivt enn staten noensinne kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...