Gå til innhold

Billån- skoleoppgave😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Datteren min har en skoleoppgave der hun skal sette opp budsjett for nybilkjøp. Jeg kjører kun bruktbiler så lurer på om dere med nybillån kan hjelpe til litt😊 

Drt jeg lurer på er følgende: 

Nybil pris

Lånesum

Forsikring (sum og prosent)

Hadde dere egenkapital? 

Har søkt opp litt men om jeg søker opp forsikringer så må jeg legge inn f.nr. å jeg orker ikke å få masse telefoner om tilbud på forsikring🤪

Anonymkode: b45fe...467

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hei

Datteren min har en skoleoppgave der hun skal sette opp budsjett for nybilkjøp. Jeg kjører kun bruktbiler så lurer på om dere med nybillån kan hjelpe til litt😊 

Nybil pris

Lånesum

Hadde dere egenkapital? 

Har søkt opp litt men om jeg søker opp forsikringer så må jeg legge inn f.nr. å jeg orker ikke å få masse telefoner om tilbud på forsikring🤪

Hvorfor gjør du skoleoppgaven til datteren din?

Anonymkode: 52c30...4f0

Skrevet

Det er så mange variabler her at hun nesten bare kan bruke noen tall.

En nybil har ikke en fast pris, du kan kjøpe en ny liten golf eller en ny stor audi, prisen er veldig forskjellig.

De fleste billån krever noe egenkapital, men ikke allverdens. Sønnen min lånte 100.000 til bil og måtte ha 10.000 i egenkapital.

Forsikring kommer jo an på størrelsen på motoren og alderen på kjøperen. En 20-åring må betale veldig mye mer i forsikring enn en 40 åring med alle sine rabatter.

Jeg regner med datteren din har fått beskjed om hva hun skal gå ut ifra, hvor gammel er hun egentlig? La henne gjøre oppgaven selv.

Anonymkode: 83478...55a

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor gjør du skoleoppgaven til datteren din?

Anonymkode: 52c30...4f0

Jeg gjør da ikke oppgaven? En 15.åring får ikke akkurat svar på forsikring på bil hos bankene😉    og dette er bare opplysninger. Selve oppgaven går ut på et familiebudsjett der de må se på en samlet husholdning, hvilket lån som lønner seg, egenkapital osv. Læreren sa at foreldre kunne bidra med opplysninger så da prøver jeg å hjelpe henne. Det løser jo slettes ikke oppgaven. Å hvilken 15 åring vet hvilken renter man må forvente på et billån?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er så mange variabler her at hun nesten bare kan bruke noen tall.

En nybil har ikke en fast pris, du kan kjøpe en ny liten golf eller en ny stor audi, prisen er veldig forskjellig.

De fleste billån krever noe egenkapital, men ikke allverdens. Sønnen min lånte 100.000 til bil og måtte ha 10.000 i egenkapital.

Forsikring kommer jo an på størrelsen på motoren og alderen på kjøperen. En 20-åring må betale veldig mye mer i forsikring enn en 40 åring med alle sine rabatter.

Jeg regner med datteren din har fått beskjed om hva hun skal gå ut ifra, hvor gammel er hun egentlig? La henne gjøre oppgaven selv.

Som jeg skriver som svar til en annen så gjør jeg jo ikke oppgaven for henne. Jeg gjør det læreren ba om🙄  

Ikke for å være frekk men folk tror jo det verste i alle settinger snart🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gjør da ikke oppgaven? En 15.åring får ikke akkurat svar på forsikring på bil hos bankene😉    og dette er bare opplysninger. Selve oppgaven går ut på et familiebudsjett der de må se på en samlet husholdning, hvilket lån som lønner seg, egenkapital osv. Læreren sa at foreldre kunne bidra med opplysninger så da prøver jeg å hjelpe henne. Det løser jo slettes ikke oppgaven. Å hvilken 15 åring vet hvilken renter man må forvente på et billån?

Men da gir du bare tallene for deres familie, hva dere betaler i bilforsikring osv. Ikke meningen du skal sitte og ringe rundt til banker, bilforhandlere og forsikringsselskap for en 15 åring som skal sette opp familiebudsjett i en skoleoppgave.

Gi henne deres tall, så må da det holde i massevis.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men da gir du bare tallene for deres familie, hva dere betaler i bilforsikring osv. Ikke meningen du skal sitte og ringe rundt til banker, bilforhandlere og forsikringsselskap for en 15 åring som skal sette opp familiebudsjett i en skoleoppgave.

Gi henne deres tall, så må da det holde i massevis.

Nei det holder ikke. Oppgaven er stor og omfattende.  Som sagt så har jeg kun hatt bruktbiler selv og har cashet de ut direkte. Var derfor jeg spurte.

Men da er det tydeligvis ingen som kan svare på dette.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hei

Nybil pris

Lånesum

Hadde dere egenkapital? 

Nybil 507.000

Lånesum 507.000 + omkostninger på 2800, rentefritt 3 første år, deretter 1.99%

Forsikring 6500 per år

EK bu det opp i bil som enda ikke er solgt, ca 100.000

Anonymkode: 14a09...657

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Forsikring 75% 3. året 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Nybil 507.000

Lånesum 507.000 + omkostninger på 2800, rentefritt 3 første år, deretter 1.99%

Forsikring 6500 per år

EK bu det opp i bil som enda ikke er solgt, ca 100.000

Tusen takk for ryddig og godt svar❤  Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...