Gå til innhold

Hva er greia med å følge strikte koronaregler, når man allerede har vært smittet?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Næh, ikke spesielt heldig. 50% av de med omikron merker ingen symptomer. 
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bGwWJe/dette-er-de-klassiske-omikronsymptomene

Anonymkode: df6fc...a57

Det vil si at like mange merker symptomer

Anonymkode: 24437...d90

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det vil si at like mange merker symptomer

Jeg har nettopp hatt det, hadde det som en forkjølelse så hadde jo symptomer. Forøvrig uvaksinert. 

Anonymkode: e4bdc...bdd

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har nettopp hatt det, hadde det som en forkjølelse så hadde jo symptomer. Forøvrig uvaksinert. 

Så bra for du, langt fra alle har det sånn.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Barna mine har hatt det, og de ble syke med feber, svimmelhet, kvalme, oppkast og diare. Ene er fortsatt hjemme fordi hun er så svimmel. De er uvaksinerte.

Noen blir syke og det er høyt sykefravær i mange bedrifter, og derfor forsøker de å unngå høyere fravær enn det er slik at de klarer å holde bedriften i gang. Hvis mange ansatte i en butikk blir syke samtidig, så må i verste tilfelle butikken stenge

Anonymkode: 907e5...619

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Barna mine har hatt det, og de ble syke med feber, svimmelhet, kvalme, oppkast og diare. Ene er fortsatt hjemme fordi hun er så svimmel. De er uvaksinerte.

Noen blir syke og det er høyt sykefravær i mange bedrifter, og derfor forsøker de å unngå høyere fravær enn det er slik at de klarer å holde bedriften i gang. Hvis mange ansatte i en butikk blir syke samtidig, så må i verste tilfelle butikken stenge

Hva gjorde de hvert år før korona, da det var høstepidemi med influensa, rotavirus, forkjølelse osv? Stengte de alle butikker? Nei. 

Anonymkode: 62834...582

Jeg bruker fortsatt munnbind på butikken og på t-banen fordi jeg ikke ønsker å bli smittet av omikron rett før vi skal feire min gamle fars 80-årsdag. 

Anonymkode: 07219...796

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker fortsatt munnbind på butikken og på t-banen fordi jeg ikke ønsker å bli smittet av omikron rett før vi skal feire min gamle fars 80-årsdag. 

Anonymkode: 07219...796

Du vet at det nesten ikke skjer smitte på butikken eller banen? 

Anonymkode: 33f4b...550

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det må den ved influensa også. 

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hva gjorde de hvert år før korona, da det var høstepidemi med influensa, rotavirus, forkjølelse osv? Stengte de alle butikker? Nei. 

Det kan hende at ikke alle ble syke samtidig da? For man får ikke influensa hvert år og flere ganger hvert år. Forkjølelse smitter heller ikke like mye. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det må den ved influensa også. 

Nei, det må den ikke. Den står ikke i fare for å ramme alle samtidig. Det er en vesentlig forskjell på smittemønster. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du vet at det nesten ikke skjer smitte på butikken eller banen? 

Anonymkode: 33f4b...550

Hvordan vet du det?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ved vanlig influensa og forkjølelse er det mange som er immun. Det er dermed mange færre som blir smittet og sprer smitte. Rotavirus har avgrensede utbrudd. Får man større utbrudd setter man faktisk inn tiltak for å begrense det, men ettersom det er lokalt (f.eks en barnehage, et skip, et aldershjem) så merker ikke andre enn de involverer så mye til det

Anonymkode: fff21...438

Jeg unngår folk hele året jeg altså, vil verken ha korona eller influensa. Men jobber i en stor dagligvare så blir jo utsatt for ting hele tiden.

Anonymkode: c0209...af9

Annonse

Anonym bruker skrev (På 14.2.2022 den 18.04):

Jeg har sett en person gå tur med munnbind i dag. Jeg må si at jeg humrer godt i skjegget av slike. 

Jeg har korona og var ute på tur med munnbind i dag. Kanskje det var meg eller en annen smittet du humret av. Hadde ikke trengt det, men gjorde der av respekt for mine medmennesker.

Anonymkode: 9d5f8...629

• Opprett ny...