Gå til innhold

Hva er greia med å følge strikte koronaregler, når man allerede har vært smittet?

Anbefalte innlegg

Vet om flere som allerede har hatt korona og hvor det gikk veldig bra, men som fortsatt følger strenge regler med avstand og munnbind. Hvorfor? Det gikk jo fint for dem å ha det, hva er de redde for? De fremstår nærmest som sykelig paranoide. Hvilken rolle spiller det om man får det igjen? Mest sannsynlig blir de enda mindre syke gang nr 2. Skal de leve slik resten av livet? Viruset blir jo ikke borte. 

Anonymkode: 33f4b...550

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hva er greia med å bry seg så mye om hva andre gjør.

Anonymkode: 24437...d90

Det må vel være lov å stille spørsmål. Jeg synes det er rart.

* Kanskje de er nært på noen i risikogruppen og ikke vil smittes igjen eller bli smittet med et annet virus slik at de risikerer å smitte andre? 
* Kanskje de allerede er syke med et annet virus de ikke ønsker å smitte andre med? 
* Kanskje helsen deres har endret seg (f.eks at de nå går på cellegift) og at de da har lettere for å bli alvorlig syk av korona eller annen sykdom?
* Kanskje de har sosialangst og føler seg tryggere bak et munnbind?
* Kanskje de er allergiske og har funnet ut at munnbind gjør dem mindre utsatt?
* Kanskje de sliter med dårlige tenner og munnbind har tillatt dem å være avslappet ute blant folk fordi tennene er dekket til?
* osv
Det kan jo være uendelig mange grunner til at folk velger å gå med munnbind. 

Anonymkode: fff21...438

Annonse

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Kan de ikke få lov om de vil? De er mer paranoide de som tror at munnbind og vaksine handler om makt og kontroll

Anonymkode: 907e5...619

Man må ikke velge mellom pest og kolera.

Anonymkode: f2631...484

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det må vel være lov å stille spørsmål. Jeg synes det er rart.

Hvorfor skal du stille spørsmål om det egentlig? Affiserer det deg på noen som helst måte at de har strengere regler for seg selv?

Jeg var på butikken i dag og så enkelte med munnbind, både kunder og ansatte. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvorfor de bruker det, det er jo ikke min sak.

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Man må ikke velge mellom pest og kolera.

Anonymkode: f2631...484

Men det er fullt tillatt å gå med munnbind. Ingen kan nekte noen det, og det er fryktelig barnslig å henge seg opp i andres valg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan de ikke få lov om de vil? De er mer paranoide de som tror at munnbind og vaksine handler om makt og kontroll

Hva har de med saken å gjøre? 

Anonymkode: df6fc...a57

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er fryktelig trist om de fører dette videre til barna sine. Snakk om å skape vrangforestillinger. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er fryktelig trist om de fører dette videre til barna sine. Snakk om å skape vrangforestillinger. 

Dette. I et demokratisk samfunn skal man ikke trenge å dekke til fjeset, det er unaturlig. Jeg ser at noen snakker om sosial angst. Altså, å bruke munnbind mot sosial angst er strutsementalitet. Man gjør ingenting med problemet, men skaper enda større barriere mellom seg selv og alle andre. Og nei, jeg forstår ikke hvorfor unge, friske ansatte på en butikk går rundt med munnbind i åtte timer i strekk når det ikke lenger er påbudt. Men de har sikkert sine grunner alle sammen. 

VeslePesle skrev (4 minutter siden):

Dette. I et demokratisk samfunn skal man ikke trenge å dekke til fjeset, det er unaturlig. Jeg ser at noen snakker om sosial angst. Altså, å bruke munnbind mot sosial angst er strutsementalitet. Man gjør ingenting med problemet, men skaper enda større barriere mellom seg selv og alle andre. Og nei, jeg forstår ikke hvorfor unge, friske ansatte på en butikk går rundt med munnbind i åtte timer i strekk når det ikke lenger er påbudt. Men de har sikkert sine grunner alle sammen. 

Heldigvis er det i hvert fall færre og færre ansatte på butikker med munnbind. Enig i det du skriver. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har sett en person gå tur med munnbind i dag. Jeg må si at jeg humrer godt i skjegget av slike. 

Anonymkode: 62834...582

Ha ha, enig - de ser ut som en 🤡

Anonymkode: 95c35...a07

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Slutt med hysteriet nå, det er en forkjølelse

Fortell det til min innlagte venninne.

Anonymkode: deec2...c4c

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, hva er poenget? Slutt med hysteriet nå, det er en forkjølelse, og vi er nesten alle trippelvaksinert. 

Slutt å kall det en forkjølelse.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva skal vi kalle det da? For de fleste er det som en forkjølelse vaksinert eller ikke.

Anonymkode: e4bdc...bdd

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

FHI sammenligner det med forkjølelse. Men vi skal selvfølgelig tenke sjæl og fortsette å kverne på skremselspropagandaen og apokalypsestemningen.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er en forkjølelse akkurat som alle andre koronavirus du sikkert har hatt mange ganger. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er en forkjølelse akkurat som alle andre koronavirus du sikkert har hatt mange ganger. 

Ny studie om omikron: – Det går i retning av forkjølelse – VG

Immunolog om omikron: – Som en ekstra smittsom forkjølelse – VG

Nakstad: - - Regn forkjølelse som omikron (dagbladet.no)

Lege mener omikron er en velsignelse – Klar Tale

Her er det en del kilder der forskjellige eksperter sammenligner omikron med forkjølelse. Men vi skal selvfølgelig "tenke sjæl" og heller sammenligne det med pest og kopper, gå rundt med munnbind og være konstant redde. Det er jo så veldig mye bedre.

P.S. Sitter her selv med omikron innabords. Har hatt lett feber og kvalme i går, nedsatt matlyst og moderat hodepine i dag. Så ikke akkurat verdens undergang.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Her er det en del kilder der forskjellige eksperter sammenligner omikron med forkjølelse. Men vi skal selvfølgelig "tenke sjæl" og heller sammenligne det med pest og kopper, gå rundt med munnbind og være konstant redde. Det er jo så veldig mye bedre.

P.S. Sitter her selv med omikron innabords. Har hatt lett feber og kvalme i går, nedsatt matlyst og moderat hodepine i dag. Så ikke akkurat verdens undergang.

Ja, det var det jeg prøvde å komme frem til. De vanligste forkjølelsene vi har er jo koronavirus. Nå føyer covid seg inn i den rekken. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Samme her. Lett trykk i brystet, tørrhoste, thats it. Uvaksinert til og med. 😱😅

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har sett en person gå tur med munnbind i dag. Jeg må si at jeg humrer godt i skjegget av slike. 

Kan nok henne at den personen hadde glemt å ta det av seg. Det har jeg gjort et par ganger etter å ha vært inne i en butikk. Har både endt opp med å kjøre bil og å gå på tur med munnbind

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Samme her. Lett trykk i brystet, tørrhoste, thats it. Uvaksinert til og med. 😱😅

Da er du jo heldig. Ikke alle er så heldige.

• Opprett ny...