Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Jeg har skikkelig tannlegeskrekk og har nå endelig etter mange mange år med null tannlege og mange hull endelig tatt skrittet og fikser tennene. Jeg gruer meg en uke før jeg skal og har helt noia men det har få langt gått greit både å borre og å trekke visdomstann. Nå må ene tannen nok rotfylles fikk jeg beskjed om og jeg kjenner den murrer hele tiden så det er nok ingen vei utenom. Jeg har rotfylt for mange år siden og husker det som en skrekkopplevelse for det var utrolig vondt. Jeg får nesten ikke sove - og det er ikke tannverken men jeg er livredd for å rotfylle den tanna :-((((((( Er det så vondt som jeg husker eller er det skrekken som spiller meg et puss? Anonymkode: 907fa...b1a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Tannlegene er veldig flinke i dag til å gi smertefri behandling. Om det er en betennelse i tannen virker ikke bedøvelsen så godt, men de har flere typer bedøvelse de kan sette så det ordner seg. Jeg får helt hetta av smerter hos tannlegen. Aner ikke hvorfor for jeg høy smerteterskel ellers, men akkurat hos tannlegen tåler jeg ingenting. Tannlegen vet selvfølgelig dette og gjør alt for at jeg skal ha en helt smertefri opplevelse. Da jeg rotfylte virket ikke den vanlige bedøvelsen 100%. Det var ikke vondt-vondt, men jeg kjente at han holdt på nedi der og da kvekker jeg til, spenner meg og alt blir fælt. Da fant tannlegen frem et annet bedøvelsesmiddel og satte samtidig som det han allerede hadde satt, og vips var jeg smertefri når han ordnet nedi der. Anonymkode: 25ff4...e7a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Jeg har rotfylt flere ganger, og jeg har holdt på å sovne i stolen. Det eneste som har vært plagsomt har vært å måtte gape spå lenge. Tannlegene er så gode på bedøvelse nå at du ikke trenger å kjenne noe som helst. Si fra med en gang om du skulle kjenne noe, så setter de litt mer. Anonymkode: b2a18...e9b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Jeg har skikkelig tannlegeskrekk, men å rotfylle er ikke det minste vondt. Det vondeste er jo bedøvelsen 😝lykke til, du er tøffere enn du tror😍 Anonymkode: e70a5...114
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Jeg har rotfylt en gang.... holdt på å sovne😅 Anonymkode: 16698...6e0
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har skikkelig tannlegeskrekk og har nå endelig etter mange mange år med null tannlege og mange hull endelig tatt skrittet og fikser tennene. Jeg gruer meg en uke før jeg skal og har helt noia men det har få langt gått greit både å borre og å trekke visdomstann. Nå må ene tannen nok rotfylles fikk jeg beskjed om og jeg kjenner den murrer hele tiden så det er nok ingen vei utenom. Jeg har rotfylt for mange år siden og husker det som en skrekkopplevelse for det var utrolig vondt. Jeg får nesten ikke sove - og det er ikke tannverken men jeg er livredd for å rotfylle den tanna :-((((((( Er det så vondt som jeg husker eller er det skrekken som spiller meg et puss? Anonymkode: 907fa...b1a 12-åringen min gjennomførte siste runde av rotfylling i dag. Hun sovnet i stolen. Dette er samme jenta som måtte ha beroligende midler for å få gjennomført tanntrekking 🤷🏻♀️ Anonymkode: 76a41...c5b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Om det er mulighet for det der du bor så kan du få narkose og fikse tennene dine. De koster da men. Anonymkode: a7d1c...621
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Jeg rotfylte for første gang nå i januar. Var bedøvt fra panna til haka og kjente ingenting. Såååå digg etterpå. Måtte ikke ta en paracet en gang. All tannpine var bort👍 Anonymkode: 171fa...5a3
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 Hvis du gruer deg kan du be om en valium i forkant. Det hjalp meg! Anonymkode: 6bb3f...aef
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 I likhet med hun over her så fikk jeg valium i forkant og det hjalp, men dette må avtales på forhånd og du må gjerne møte opp 30 min før for at den skal virke. Jeg har tannlegeskrekk og sprøyteskrekk, men det gikk bra. Jeg var veldig åpen om at jeg var livredd på forhånd. Lykke til. Anonymkode: 4f3c2...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå