Gå til innhold

Jeg har vært utro!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Så..skal man gå bort fra at tillit i forhold er viktig? Hvor mange ganger kan man være utro uten å fortelle det? Går det noen grense? Når slutter det å gjøre vondt å få vite om det når man blir sviktet i så fall? 

Anonymkode: 1f4f7...ba8

Herre, for et drama. Det var et ligg, ikke et mord. Slapp av og gå videre.

Anonymkode: de30f...e8a

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

😄😄

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det var ikke en gang et dårlig svar. Snakk om å vri seg unna. "Et ligg" er nok ikke så uskyldig som du på..din måte prøver å si. Et ligg faktisk... 

Skrevet

Det var ikke en gang et dårlig svar. Snakk om å vri seg unna. "Et ligg" er nok ikke så uskyldig som du på..din måte prøver å si. Et ligg faktisk... 

Ja?

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tror det er lett å ta utgangspunkt i seg selv og det en så langt har opplevd og vurdere andres handlinger ut fra det. Jeg vet jeg har gjort det selv, mye.

Min historie har lært meg at å la problemer gå uadressert gjør at en mister mye av kontrollen. Jeg har også lært at følelser, behov for intimitet og begjær kan være langt sterkere enn jeg ante.

Anonymkode: 606ba...074

Ja, man tar utgangspunktet i seg selv og det man uti fra det tenker om saken. 

Skjønner at man har det ja. 

Anonymkode: 622c6...305

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tror det er lett å ta utgangspunkt i seg selv og det en så langt har opplevd og vurdere andres handlinger ut fra det. Jeg vet jeg har gjort det selv, mye.

Min historie har lært meg at å la problemer gå uadressert gjør at en mister mye av kontrollen. Jeg har også lært at følelser, behov for intimitet og begjær kan være langt sterkere enn jeg ante.

Anonymkode: 606ba...074

Og enkelte andre av oss har aldri vært utro. Jeg er over 40 og til og med da forholdene mine var dritt, kunne jeg ikke ha tenkt tanken om å kysse eller ha sex med noen andre. En gang da jeg var sammen med ekssamboeren ble jeg interessert i en mann og bestemte meg for å utvikle vennskapsrelasjon med ham for å se om denne mannen kunne være aktuell for fremtidig forhold. Men jeg ville aldri ha gitt ham så mye som et kyss mens jeg enda bodde sammen med min samboer. Og etter å ha pratet med denne mannen som en venn i noen uker bestemte jeg meg for å jobbe med mitt nesten fullstendig havarert forhold i stedet for. 

Da vi skulle gå fra hverandre, var det ingen vonde minner som stakk dypt. Nettopp fordi jeg ikke hadde vært utro mot ekssamboeren min og han ikke hadde noe å være sint på meg for. Jeg tror det gjorde samarbeid om barna lettere enn hvis jeg hadde oppført meg uredelig. Jeg har sett nok skrekkeksempler på hvor urimelige og sjalu ekser er mot hverandre når bruddet er resultat av et utroskap, og hvor mye det skader barna.

Anonymkode: 0fcf9...9b2

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke et ligg vi snakker om her, men løgn når man skjuler utroskapen fra partneren sin. Hvis det bare er et ligg, hvorfor ikke bare si det da? Siden det ikke er så farlig?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke et ligg vi snakker om her, men løgn når man skjuler utroskapen fra partneren sin. Hvis det bare er et ligg, hvorfor ikke bare si det da? Siden det ikke er så farlig?

Enig, med deg! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Tenker du da for en gang eller om de fortsatte? 

Det er ikke noe godt nei. Jeg har alltid tenkt jeg ville visst. 

Her svarer jeg med bakgrunn i hi, altså en engangs hendelse som ikke innebærer langvarig lyving og luring. Det ville jeg ikke visst. Om han ble forelsket i en annen og innledet et forhold ville jeg visst. 

Anonymkode: 04b1f...a22

Skrevet

Akkurat. Godt spørsmål. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her svarer jeg med bakgrunn i hi, altså en engangs hendelse som ikke innebærer langvarig lyving og luring. Det ville jeg ikke visst. Om han ble forelsket i en annen og innledet et forhold ville jeg visst. 

Ja, skjønner! 

Skrevet

Synd du ikke er mann hi. Da kunne du lagt all skyld på det slemme forførende mennesket som var frekk nok til å ha sex med deg på do, og du kunne uten å risikere stort fortelle alle og enhver om hva som hadde skjedd. Alle, inkludert samboeren din, ville kanalisert alt hat og forakt mot kvinnen du hadde vært utro med, hun ville blitt utestengt fra lokalsamfunnet, og du hadde blitt tilgitt etter et lite «unnskyld, det er deg jeg faktisk elsker».

Ettersom du dessverre er kvinne må du påse at dette aldri kommer ut, for du kommet til å bli hata av alle og enhver. Kompisen til mannen din vil nok ikke merke særlig endring, og selv mannen din kommer til å tilgi ham med tiden.

Anonymkode: afccc...220

Skrevet

Synd du ikke er mann hi. Da kunne du lagt all skyld på det slemme forførende mennesket som var frekk nok til å ha sex med deg på do, og du kunne uten å risikere stort fortelle alle og enhver om hva som hadde skjedd. Alle, inkludert samboeren din, ville kanalisert alt hat og forakt mot kvinnen du hadde vært utro med, hun ville blitt utestengt fra lokalsamfunnet, og du hadde blitt tilgitt etter et lite «unnskyld, det er deg jeg faktisk elsker».

Ettersom du dessverre er kvinne må du påse at dette aldri kommer ut, for du kommet til å bli hata av alle og enhver. Kompisen til mannen din vil nok ikke merke særlig endring, og selv mannen din kommer til å tilgi ham med tiden.

For meg har det da ingenting å si hvilke kjønn det er. Det er det jeg tenker om saken og ikke om hvem det er. Så helt likt om motsatt. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hmm. Noe sier meg at du har et poeng her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Problemet er at HI i lang tid har syntes denne kompisen var kjekk og interessant. Selv om man drikker, så skjer det svært sjeldent at man "plutselig" havner på badet og har sex med kompisen til mannen, med mindre det har ligget noe der før man drakk seg full og skred til verket. Og dette "noe" forsvinner ikke av at HI later som ingenting, særlig hvis de fortsetter å treffes i lystige lag alle sammen. Hvor er garantien for at det ikke skjer igjen neste gang de er fulle?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Problemet er at HI i lang tid har syntes denne kompisen var kjekk og interessant. Selv om man drikker, så skjer det svært sjeldent at man "plutselig" havner på badet og har sex med kompisen til mannen, med mindre det har ligget noe der før man drakk seg full og skred til verket. Og dette "noe" forsvinner ikke av at HI later som ingenting, særlig hvis de fortsetter å treffes i lystige lag alle sammen. Hvor er garantien for at det ikke skjer igjen neste gang de er fulle?

Stråmann, stråmann, bukken min...

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Stråmann, stråmann, bukken min...

Nope. Engangsutroskap forblir engangsutroskap når man tar avstand fra den man var utro med og ikke setter seg i lignende situasjon igjen. Det går litt dårligere når man må omgås den samme personen regelmessig og risikerer å havne sammen på fylla igjen. Jeg er helt sikker på at HI ikke planla denne utroskapen nå, så hvorfor skulle det være hundre prosent sikkerhet for at det samme ikke skjer igjen neste gang de begge er dritings?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Uff da, nei så trist. Uansett, hvordan har dagen din vært?

Seriøst, det er vanlig å bli mer avslappet, få mer lyst på mannen, etter å ha vært utro. Utroskap er ikke bare negativt.

https://www.op.no/sexolog-mener-utroskap-kan-gi-et-lykkeligere-forhold-ideen-om-a-vare-monogam-er-en-moteting/f/5-36-1135473

Anonymkode: 85c4d...23b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Seriøst, det er vanlig å bli mer avslappet, få mer lyst på mannen, etter å ha vært utro. Utroskap er ikke bare negativt.

https://www.op.no/sexolog-mener-utroskap-kan-gi-et-lykkeligere-forhold-ideen-om-a-vare-monogam-er-en-moteting/f/5-36-1135473

Min erfaring viser at i hvert fall mannen ikke får noe mer lyst på den for lengst lite attraktive kona etter å ha "smakt" på noe bedre. Så hvorfor skulle det gå andre veien når kvinnen er utro? Og moteting? Men da får man bli enige om åpent forhold, ikke gå bak ryggen til hverandre og lyve.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Min erfaring viser at i hvert fall mannen ikke får noe mer lyst på den for lengst lite attraktive kona etter å ha "smakt" på noe bedre. Så hvorfor skulle det gå andre veien når kvinnen er utro? Og moteting? Men da får man bli enige om åpent forhold, ikke gå bak ryggen til hverandre og lyve.

Din erfaring? Så du er mann altså. Det forklarer jo din reaksjon.

Det hjelper i hvert fall ikke på om HI skulle føle skam over sin lyst.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Artikkelen er bak betalingsmur. Står det at utroskap med mannens beste kompis også kan gi lykkeligere forhold?

Anonymkode: 13670...2c6

Skrevet

Din erfaring? Så du er mann altså. Det forklarer jo din reaksjon.

Det hjelper i hvert fall ikke på om HI skulle føle skam over sin lyst.

Jeg er kvinne. Jeg har opplevd at min utro eks ikke fikk noe mer lyst på meg etter å ha vært utro med en yngre og penere dame. Det ble bare mindre og mindre intimitet, til det sluttet helt og vi gikk fra hverandre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Artikkelen er bak betalingsmur. Står det at utroskap med mannens beste kompis også kan gi lykkeligere forhold?

Anonymkode: 13670...2c6

Jepp, særlig for mannen som må dele musa til kona med en kompis. Han blir nok veldig lykkelig av det.

Skrevet

Jepp, særlig for mannen som må dele musa til kona med en kompis. Han blir nok veldig lykkelig av det.

Nå har du gått over til å drive med objektivisering av kvinner også. Ikke lite kvinneforakt du kommer med akkurat.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er kvinne. Jeg har opplevd at min utro eks ikke fikk noe mer lyst på meg etter å ha vært utro med en yngre og penere dame. Det ble bare mindre og mindre intimitet, til det sluttet helt og vi gikk fra hverandre. 

Det tviler jeg på. Slik du oppfører deg tror jeg ingenting på at du er ei kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...