Gå til innhold

Jeg har vært utro!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kunne ha ligget med din manns bestekompis? Hvorfor? 

Anonymkode: 0fcf9...9b2

Du skjønner ikke hva jeg skriver eller? 

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg lurer oppriktig på hvorfor dere brått hadde sex? Ligger det noen følelser å lurer mellom dere? Eller var det kun en kjappis der og da? Er forholdet mellom deg og mannen dårlig?

Er lett for andre å dømme i en slik situasjon og særlig når en ikke har opplevd det selv. 

Skrevet
smurfis skrev (1 time siden):

Men om du ikke hadde fått vite noe så hadde livet ditt og ungene dine sitt liv fortsatt og du hadde sluppet å føle på sjalusien, sinnet og sorgen. Det hadde ungene dine også sluppet. Det er ikke dermed sagt at jeg synes det er greit å være serie-utro, det blir noe helt annet og hadde det vært et dårlig ekteskap så hadde situasjon vært annerledes. 

men det er selvfølgelig min tankegang rundt dette

Nei, da hadde jeg ikke visst. Men dersom det er en person som eier samvittighet og respekt for mannen. Ville man sagt det. Og det ville blitt lagt merke til at noe var rart. Dersom personen ikke er is. Man klarer da ikke oppfører seg som om ingenting er skjedd? Noe er ødelagt!!

Anonymkode: 622c6...305

Skrevet
KellyTaylor skrev (44 minutter siden):

Jeg lurer oppriktig på hvorfor dere brått hadde sex? Ligger det noen følelser å lurer mellom dere? Eller var det kun en kjappis der og da? Er forholdet mellom deg og mannen dårlig?

Er lett for andre å dømme i en slik situasjon og særlig når en ikke har opplevd det selv. 

Det vet jo ikke fra hans side, men jeg har iallefall alltid synes han har vært veldig kjekk. Han er utrolig snill og omgjengelig også. En sånn fyr som alle liker. Vi gikk ikke på badet for å ha sex, det var helt tilfeldig at det ble slik. Jeg tror heller ingen fikk det med seg. Vi hadde det så morsomt og flirte og lo, og så blei det bare noe som oppstod. 

Anonymkode: 2cda5...f8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, da hadde jeg ikke visst. Men dersom det er en person som eier samvittighet og respekt for mannen. Ville man sagt det. Og det ville blitt lagt merke til at noe var rart. Dersom personen ikke er is. Man klarer da ikke oppfører seg som om ingenting er skjedd? Noe er ødelagt!!

Ja og det er ditt synspunkt, jeg er uenig med deg og det er helt greit 🙂

Skrevet
smurfis skrev (3 minutter siden):

Ja og det er ditt synspunkt, jeg er uenig med deg og det er helt greit 🙂

Det er greit. Så du ville ikke visst det dersom mannen dun var utro medisin beste venninne? 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er greit. Så du ville ikke visst det dersom mannen dun var utro medisin beste venninne? 

Litt skrive feil der! 

Skrevet

Hva skjer HI? Hva har du bestemt deg for?

Anonymkode: c747a...1e8

Skrevet

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Litt skrive feil der! 

😅 Det lot jeg ikke merke til en gang!

Nei, om jeg hadde hatt et godt ekteskap med en mann jeg var kjempeglad i så ville jeg ikke det. Det jeg ikke vet osv. Min bestevenninne hadde hatt det helt grusomt og om hun hadde gjort noe sånt så vet jeg med hundre prosent sikkerhet at hun ikke hadde gjort det igjen. Når det er sagt så hadde det vært et større svik for meg mtp bestevenninnen enn mannen

Anonymkode: 7de8f...b2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det vet jo ikke fra hans side, men jeg har iallefall alltid synes han har vært veldig kjekk. Han er utrolig snill og omgjengelig også. En sånn fyr som alle liker. Vi gikk ikke på badet for å ha sex, det var helt tilfeldig at det ble slik. Jeg tror heller ingen fikk det med seg. Vi hadde det så morsomt og flirte og lo, og så blei det bare noe som oppstod. 

Good for you! 😊 Ikke si noe. Hans venn vil aldri si noe, for det vil ødelegge vennskapet deres for resten av livet. Menn klarer å holde kjeft de, ser du.

Anonymkode: 85c4d...23b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

😅 Det lot jeg ikke merke til en gang!

Nei, om jeg hadde hatt et godt ekteskap med en mann jeg var kjempeglad i så ville jeg ikke det. Det jeg ikke vet osv. Min bestevenninne hadde hatt det helt grusomt og om hun hadde gjort noe sånt så vet jeg med hundre prosent sikkerhet at hun ikke hadde gjort det igjen. Når det er sagt så hadde det vært et større svik for meg mtp bestevenninnen enn mannen

Anonymkode: 7de8f...b2b

Jeg forstår! 

Det er jo de to nærmeste man har i livet sitt og det er et stort svik. Og ja jeg kan helt sikker gjør feil for jeg er ikke feil fri, men noe så vondt håper jeg jeg aldri opplever. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har vært utro. Det har mannen min også, mange år før jeg var det. Jeg var utro fordi han ikke kommuniserte med meg og ikke stilte opp når jeg trengte ham og ikke to tak i sine egne problemer som gikk ut over meg og barna. Jeg følte meg alene, og jeg fortrengte det til jeg møtte en person som ga meg alt jeg manglet og som hadde det likt som meg. Det resulterte i ekstremt sterke følelser og vi klarte ikke å holde oss unna hverandre. 

Forholdet til mannen har jeg ikke gitt opp, vi har et barn som trenger at vi er sammen (en utvikling som kom etter og helt uavhengig av utroskapen). For barnet mitt holder jeg dette for meg selv. Jeg tror heller ikke på tanken om utroskap og ære, for det virker som om det er det som gjør at folk blir så provosert av tanken om å ikke vite. 

Mannen har blitt med i terapi der vi har snakket oss gjennom de siste årene. Han plukket helt tydelig ikke opp mine sterke reaksjoner på å falle for og innlede forholdet med den andre mannen. Jeg var helt ødelagt i lang tid og prøvde desperat å få han til å koble på før jeg ga etter. Han er absolutt ikke laget av is, men han ser meg ikke. Det var jo også en stor del av det som drev oss så langt fra hverandre. 

Syns ærlig talt at folk må slutte å tro på floksler og slitne klisjeer om utroskap. Det er vanlig, det skjer mange av oss. Det er mulig å overkomme og ofte er svikene som fører til utroskapen minst like alvorlige.

Anonymkode: 606ba...074

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan kan det tilfeldig bli slik? Skjønner ikke! 

Annonse

Skrevet

Jeg forstår! 

Det er jo de to nærmeste man har i livet sitt og det er et stort svik. Og ja jeg kan helt sikker gjør feil for jeg er ikke feil fri, men noe så vondt håper jeg jeg aldri opplever. 

Og det er jo egentlig det jeg mener, at noe så vondt vil man ikke oppleve, derfor synes jeg at begge to burde glemme det så godt det lar seg gjøre.

Tenk på alt det sinne du hadde hatt inne i deg om du fikk vite noe sånt? Hvor lang tid hadde du brukt for å komme over det, flere år kanskje? Da er det bedre at de to sliter i stedet, så går det seg forhåpentligvis til etter hvert. En feil er lov, skjer det flere ganger er det ikke lov

Skrevet
smurfis skrev (5 minutter siden):

Og det er jo egentlig det jeg mener, at noe så vondt vil man ikke oppleve, derfor synes jeg at begge to burde glemme det så godt det lar seg gjøre.

Tenk på alt det sinne du hadde hatt inne i deg om du fikk vite noe sånt? Hvor lang tid hadde du brukt for å komme over det, flere år kanskje? Da er det bedre at de to sliter i stedet, så går det seg forhåpentligvis til etter hvert. En feil er lov, skjer det flere ganger er det ikke lov

Vet ikke om jeg er helt enig, men skjønner hva du mener om å skåne for det vonde og evt en gang. For ja alle kan gjøre feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke om jeg er helt enig, men skjønner hva du mener om å skåne for det vonde og evt en gang. For ja alle kan gjøre feil. 

Og i tillegg så er du nødt til å gå igjennom det uten to av dine nærmeste. Men at alle skal være enig når det gjelder noe sånt er umulig. Dette er noe man føler sterkt på uansett hvilken "side" man tilhører

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har vært utro. Det har mannen min også, mange år før jeg var det. Jeg var utro fordi han ikke kommuniserte med meg og ikke stilte opp når jeg trengte ham og ikke to tak i sine egne problemer som gikk ut over meg og barna. Jeg følte meg alene, og jeg fortrengte det til jeg møtte en person som ga meg alt jeg manglet og som hadde det likt som meg. Det resulterte i ekstremt sterke følelser og vi klarte ikke å holde oss unna hverandre. 

Forholdet til mannen har jeg ikke gitt opp, vi har et barn som trenger at vi er sammen (en utvikling som kom etter og helt uavhengig av utroskapen). For barnet mitt holder jeg dette for meg selv. Jeg tror heller ikke på tanken om utroskap og ære, for det virker som om det er det som gjør at folk blir så provosert av tanken om å ikke vite. 

Mannen har blitt med i terapi der vi har snakket oss gjennom de siste årene. Han plukket helt tydelig ikke opp mine sterke reaksjoner på å falle for og innlede forholdet med den andre mannen. Jeg var helt ødelagt i lang tid og prøvde desperat å få han til å koble på før jeg ga etter. Han er absolutt ikke laget av is, men han ser meg ikke. Det var jo også en stor del av det som drev oss så langt fra hverandre. 

Syns ærlig talt at folk må slutte å tro på floksler og slitne klisjeer om utroskap. Det er vanlig, det skjer mange av oss. Det er mulig å overkomme og ofte er svikene som fører til utroskapen minst like alvorlige.

Ja, utroskap er dessverre ekstremt vanlig. På Tinder lages det bevisst profil for å være utro av folk i forhold. Trist rett og slett. 

I de forholdene som er dårlig kan det være forståelig at man kan bli tiltrukket av en annen. Men man har valg om å gjøre og ikke gjøre. Og evt bli i forholdet.  Vet flere velger å bli tross alt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kjenner jeg blir provosert av at noen skriver ikke si det. Jeg ville visst det om jeg var han og mest sannsynlig dumpa begge!!!! 

Og man er ikke bare plutselig på badet med mannens venn og har sex!!!

Kjenner jeg koker. Er det mulig!?!

Levd litt lite og skjermet?

Anonymkode: de30f...e8a

Skrevet
smurfis skrev (1 minutt siden):

Og i tillegg så er du nødt til å gå igjennom det uten to av dine nærmeste. Men at alle skal være enig når det gjelder noe sånt er umulig. Dette er noe man føler sterkt på uansett hvilken "side" man tilhører

Ja, det er sant. En utrolig vond situasjon. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ikke meg du spør, men jeg ville absolutt ikke visst det. Hva skal det være godt for? 

Anonymkode: 04b1f...a22

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Levd litt lite og skjermet?

Hva mener du her?

Skrevet

Jeg har svart tidligere i tråden, mener du bør fortelle mannen din.

En annen ting - brukte du og kompisen prevensjon? Hvis ikke bør du få tatt en sjekk for seksuelt overførbare infeksjoner før du ev. har sex med mannen din igjen. Og graviditetstest.

Anonymkode: 13670...2c6

Skrevet

Ikke meg du spør, men jeg ville absolutt ikke visst det. Hva skal det være godt for? 

Tenker du da for en gang eller om de fortsatte? 

Det er ikke noe godt nei. Jeg har alltid tenkt jeg ville visst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor må du fortelle det? Snakk med kompisen og bli enig om at dette aldri må komme ut. Å fortelle det til mannen din for å lette samvittigheten din er bare tåpelig. Ta lærdom og aldri gjør det igjen. 

Dette. 
Du er ikke den viktigste her. 

Anonymkode: d0a13...dad

For noe tull! Sannheten kommer selvsagt ikke alltid for en dag, og om mannen får vite det er det faktisk ett fett hvem han hører det av. Skal det liksom være lettere for han å høre det fra kjæresten sin? Det er ikke for hi sin del jeg mener at hun ikke skal si noe, men for mannen som ikke har gjort noe galt og som ikke fortjener å få verden sin knust pga en ubetenksom handling. Å fortelle dette vil bare medføre mye lidelse for alle tre, mens å holde det hemmelig vil kun være tungt for hi og kompisen. Det er også barn som blir skadelidende om man skal være heltmodig og fortelle sannheten. Noe har man faktisk best grunner til å gjemme og glemme. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kos deg med minnet, eller fortreng om du må, men det er i alle fall ikke noe mannen din trenger å vite.

Det er ingen tvil om at det er dårlig gjort å være utro, men å fortelle det fordi man er redd for at han skal få vite det fra andre er bare en ansvarsfraskrivelse som kommer til å såre både mann og barn. Det er menneskelig å feile og et slik svik bør følge hi og kompisen i graven. Alle ‘hva om’ er irrelevante så lenge det faktisk ikke er sagt noe om at andre så det. 

Det er i utgangspunktet helt feil å ligge med mannens kompis. Men å fortelle vil medføre smerte og krise, det er enda mer egoistisk av henne. Dette må hun leve med selv. 

Jeg mener ikke alltid at man skal fortelle den man elsker om utroskap. Noen ganger er det beste man kan gjøre å skjerpe seg, aldri gjøre det igjen, og bære det i taushet til man dør. Men bare dersom man er sikker på å klare det!

Her er risikoen for stor for at dette kommer ut. Hvis du tilstår nå, risikerer du at han forlater deg. Hvis han får høre det fra andre, kan du være rimelig sikker på at han forlater deg. Utroskap kombinert med løgn hadde jeg aldri tilgitt, det blir for vanskelig å stole på hverandre igjen.

Anonymkode: e3d44...8ee

smurfis skrev (2 timer siden):

Nå får jeg meg kanskje en fik av en eller annen her, men jeg synes ikke at du skal si noe jeg. Jeg tenker at mange gjør mye dumt i fylla og at du skal bryte opp et godt ekteskap med to barn involvert pga en feil, synes jeg blir for dumt. Tenk på ungene dine, ikke la din dårlig samvittighet sette livet deres på hodet.

Folk er kjappe til å dømme.

Du angrer tydeligvis og om du vet med deg selv at det ikke kommer til å skje igjen så bør du prøve å glemme det så godt du kan. Du må så klart snakke med bestevennen om dette. Sannsynligheten for at han vil at dette skal komme ut er svært liten, dette er noe han har like dårlig samvittighet for som det du har.

Det du har gjort er helt menneskelig, du er ikke den første og heller ikke den siste, man trenger ikke å være et dårlig menneske selv om man har vært utro. Fylla har faktisk ganske ofte skylda. Bare ikke drikk deg full mer. 

Jeg har ikke vært utro selv, men jeg skal ikke si at jeg aldri i verden kunne ha vært det i fylla. Det vet jeg ikke selv om jeg tror at jeg ikke hadde vært det.

Så..Ikke hør på de som kjefter deg huden full, de er nok ikke helt perfekte selv.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå er det gjort, det var ikke moralske pekefingre HI spurte etter her.

Jeg ville nok ikke sagt noe, fordi jeg heller ville gremmes i skam og anger enn å utsette barna mine (og mannen) for en berg-og-dalbane av vanskelige følelser, utrygghet og sorg.

hilsen gift, men aldri utro heldigvis, 43 år. 

Anonymkode: da996...ee9

Så..skal man gå bort fra at tillit i forhold er viktig? Hvor mange ganger kan man være utro uten å fortelle det? Går det noen grense? Når slutter det å gjøre vondt å få vite om det når man blir sviktet i så fall? 

Anonymkode: 1f4f7...ba8

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja, utroskap er dessverre ekstremt vanlig. På Tinder lages det bevisst profil for å være utro av folk i forhold. Trist rett og slett. 

I de forholdene som er dårlig kan det være forståelig at man kan bli tiltrukket av en annen. Men man har valg om å gjøre og ikke gjøre. Og evt bli i forholdet.  Vet flere velger å bli tross alt. 

Jeg tror det er lett å ta utgangspunkt i seg selv og det en så langt har opplevd og vurdere andres handlinger ut fra det. Jeg vet jeg har gjort det selv, mye.

Min historie har lært meg at å la problemer gå uadressert gjør at en mister mye av kontrollen. Jeg har også lært at følelser, behov for intimitet og begjær kan være langt sterkere enn jeg ante.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...