Gå til innhold

Jeg har vært utro!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, selvfølgelig skal man ta utgangspunkt i at alle lyver hele tiden og ligger med andre enn partneren. Jeg kjenner jeg er så glad for at min verden ikke er like dyster. 

Anonymkode: 0fcf9...9b2

Din verden virker å være veldig bastant. Poenget er at du ikke VET alt om dine venner. Men du er god til å dømme. Jeg kjenner jeg er glad for at du ikke er i min omgangskrets. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er enkelte, det er vel et par som har tatt av. De fleste har faktisk skrevet saklige og gode ting, enten de mener du bør gjøre det ene eller det andre med dette.

Hva tenker du selv du vil gjøre nå, da?

Anonymkode: 13670...2c6

Jeg tenker jeg vil holde kjeft. Jeg skal prate med han jeg hadde sex med. Barna våre skal ikke lide for min dumhet og for at jeg skal lette min samvittighet. 

Anonymkode: 2cda5...f8a

Sommerkroppen 2029 skrev (5 minutter siden):

Din verden virker å være veldig bastant. Poenget er at du ikke VET alt om dine venner. Men du er god til å dømme. Jeg kjenner jeg er glad for at du ikke er i min omgangskrets. 

Og jeg er like glad for å ikke være i en omgangskrets der folk lyver og bedrar partnerne sine. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker jeg vil holde kjeft. Jeg skal prate med han jeg hadde sex med. Barna våre skal ikke lide for min dumhet og for at jeg skal lette min samvittighet. 

Og da regner jeg med at du sier farvel til alkohol og festing, ikke sant? 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Helt riktig innstilling. Nettopp! Å fortelle bare for å fortelle er bare for egen skyld, av eget egoistisk behov. Barna har det godt med ei god og glad mor. Mannen har det godt med ei god og omsorgsfull partner. Livet går videre.

Anonymkode: 85c4d...23b

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Og jeg er like glad for å ikke være i en omgangskrets der folk lyver og bedrar partnerne sine. 

Nå vet du jo strengt tatt ikke hvem som lyver og bedrar i din omgangskrets. Det er mange hemmeligheter bak fasadene :) 

Anonymkode: 1f4f7...ba8

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

At én person gjør én feil betyr ikke at alle i den omgangskretsen lyver og bedrar? Og vennene til hi tror sikkert ikke at hun er ‘en av dem’?

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Og da regner jeg med at du sier farvel til alkohol og festing, ikke sant? 

Selv om man har gjort noe dumt i fylla en gang betyr det ikke at man aldri klarer å styre seg. Er du så sort/hvit og bastant i alt du mener noe om? 

Anonymkode: 04b1f...a22

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

At én person gjør én feil betyr ikke at alle i den omgangskretsen lyver og bedrar? Og vennene til hi tror sikkert ikke at hun er ‘en av dem’?

Selv om man har gjort noe dumt i fylla en gang betyr det ikke at man aldri klarer å styre seg. Er du så sort/hvit og bastant i alt du mener noe om? 

Når man ligger med mannens kompis på do i fylla, så klarer man jo ikke å styre seg når man har drukket. Da bør ikke HI ta sjansen på at det går bra neste gang hun og denne kompisen havner på fylla sammen. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når man ligger med mannens kompis på do i fylla, så klarer man jo ikke å styre seg når man har drukket. Da bør ikke HI ta sjansen på at det går bra neste gang hun og denne kompisen havner på fylla sammen. 

Det betyr bare at hun ikke klarte å styre seg den gangen. Voksne folk tar lærdom av feilene sine og sørger for å ikke gjenta de. Det klarer man fint med litt alkohol innabords. 

Annonse

Det er fullt og helt opp til hi å ta stilling til hvorvidt hun tar sjansen på å drikke seg full igjen eller ikke. Hva du mener om det er kun relevant for deg selv. Det er ikke sånn at alle som på et eller annet tidspunkt i livet har vært utro i fylla slutter å drikke. Det ville vært tåpelig.

Anonymkode: afccc...220

Du forteller han det selvfølgelig. Hvis han finner det ut om 10 år, så vil det bli enda verre. Da har du frarøvet han de 10 årene han kunne vært lykkelig uten deg, eller arbeidet seg opp mot å få tillit til deg igjen. 

Anonymkode: 1915f...b0b

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du forteller han det selvfølgelig. Hvis han finner det ut om 10 år, så vil det bli enda verre. Da har du frarøvet han de 10 årene han kunne vært lykkelig uten deg, eller arbeidet seg opp mot å få tillit til deg igjen. 

Hvorfor i all verden skal han få vite det om 10 år? Begge de involverte tjener jo absolutt på at dette forblir en hemmelighet. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i all verden skal han få vite det om 10 år? Begge de involverte tjener jo absolutt på at dette forblir en hemmelighet. 

Tjener mannen til HI noe på det? Sannheten kommer alltid frem

Tjener mannen til HI noe på det? Sannheten kommer alltid frem

Nei, sannheten kommer selvsagt ikke alltid frem. Tror du virkelig det? At ingen tar med seg hemmeligheter i graven?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ditt valg.

Har du da sikret deg med å få deg sjekket for seksuelt overførbare infeksjoner og graviditet? (antar dere ikke brukte kondomer siden "det skjedde så fort")

Og selv om du ikke tror andre fikk med seg at du og din manns kompis var sammen på badet, så kan du ikke være sikker på det. Har du da vurdert hvordan du skal takle det hvis noen en gang røper det de har sett? Og hvordan ser du på det at du nå lager en relasjon og gjensidig avhengighetsforhold til din manns kompis? (du og han blir gjensidig avhengig av å kunne stole på den andre, lage en pakt sammen - samtidig kan du jo ikke stole på andre enn deg selv)

Hvordan har du tenkt å forholde deg til alkohol og fester der også kompisen til mannen er med?

Og et siste spørsmål - har du reflektert over hva du tror din mann skulle ønske i denne situasjonen? Å vite eller ikke vite?

Det er ditt valg.

Har du da sikret deg med å få deg sjekket for seksuelt overførbare infeksjoner og graviditet? (antar dere ikke brukte kondomer siden "det skjedde så fort")

Og selv om du ikke tror andre fikk med seg at du og din manns kompis var sammen på badet, så kan du ikke være sikker på det. Har du da vurdert hvordan du skal takle det hvis noen en gang røper det de har sett? Og hvordan ser du på det at du nå lager en relasjon og gjensidig avhengighetsforhold til din manns kompis? (du og han blir gjensidig avhengig av å kunne stole på den andre, lage en pakt sammen - samtidig kan du jo ikke stole på andre enn deg selv)

Hvordan har du tenkt å forholde deg til alkohol og fester der også kompisen til mannen er med?

Og et siste spørsmål - har du reflektert over hva du tror din mann skulle ønske i denne situasjonen? Å vite eller ikke vite?

Hvis de skal lyve troverdig, må jo HI og kompisen samkjøre forklaringene sine hvis noen hinter til HIs mann om det som skjedde. Det blir veldig kleint hvis de gir to forskjellige forklaringer på episoden.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, sannheten kommer selvsagt ikke alltid frem. Tror du virkelig det? At ingen tar med seg hemmeligheter i graven?

Oddsen for at dette kommer ut er ganske stor. Denne kompisen vil sikkert fortelle det til en partner eller kommende partner. Det går virkelig ikke an å stole på menn på den måten. Dessuten vil han muligens snakke om det i fylla. Er han i stand til å ha sex med kona til kompisen, så er han selvfølgelig helt kapabel til å svikte trådstarter. Hvor naiv skal man være da! Når folk klarer å holde på hemmeligheter er det ikke alltid andre er involvert, og de er nok mye sikrere på at det aldri blir avslørt enn i dette tilfellet. Altså...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Oddsen for at dette kommer ut er ganske stor. Denne kompisen vil sikkert fortelle det til en partner eller kommende partner. Det går virkelig ikke an å stole på menn på den måten. Dessuten vil han muligens snakke om det i fylla. Er han i stand til å ha sex med kona til kompisen, så er han selvfølgelig helt kapabel til å svikte trådstarter. Hvor naiv skal man være da! Når folk klarer å holde på hemmeligheter er det ikke alltid andre er involvert, og de er nok mye sikrere på at det aldri blir avslørt enn i dette tilfellet. Altså...

Og enda mer troverdig scenario er at kompisen og mannen til HI blir uvenner i fylla, og kompisen forteller at "forresten så pulte jeg dama di på do". Man kan ikke forvente at folk forblir perlevenner livet ut. Blir det skikkelig klinsj mellom dem, så vil nok kompisen bruke episoden for alt den er verdt. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

En hemmelighet bare de vet ja. Men her er det fler enn en som har en hemmelighet

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

En hemmelighet bare de vet ja. Men her er det fler enn en som har en hemmelighet

Ja, de er to som har like mye å tape. Jeg tenker hi er ganske trygg. 

Ja, de er to som har like mye å tape. Jeg tenker hi er ganske trygg. 

Skulle noe gå skeis mellom mannen og kompisen, så er hun på utrygg grunn. Dessuten har mannen to nære som har sviket han, og han står uten mulighet å ta valg om der selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...