Gå til innhold

Jeg har vært utro!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Bare fordi jeg ikke har vært full før så lever jeg ikke i et vakuum. Jeg ser hvordan  folk blir i fylla. Og nei, de som ikke har anlegg for å være utro er heller ikke utro i fylla. 

Anonymkode: 0fcf9...9b2

Jeg skriver da ikke at du er i et vakuum, jeg skriver at du ikke vet hvordan det er å være full. Jeg kan ikke uttale meg om hvordan det er å bruke kokain feks for det har jeg aldri prøvd. Jeg begriper ikke hvordan man kan bli så høy på seg selv, men igjen, jeg har ikke prøvd det så jeg kan ikke uttale meg om det. 

Jeg tenker at veldig mange har anlegg for å være utro, både i fylla og i edru tilstand

Fortsetter under...

smurfis skrev (11 minutter siden):

Jeg skriver da ikke at du er i et vakuum, jeg skriver at du ikke vet hvordan det er å være full. Jeg kan ikke uttale meg om hvordan det er å bruke kokain feks for det har jeg aldri prøvd. Jeg begriper ikke hvordan man kan bli så høy på seg selv, men igjen, jeg har ikke prøvd det så jeg kan ikke uttale meg om det. 

Jeg tenker at veldig mange har anlegg for å være utro, både i fylla og i edru tilstand

Er jeg høy på meg selv bare fordi jeg ikke er typen til å være utro? Vi er alle forskjellige. Og fylla endrer ikke personlighet, kun demper hemninger. Det vil si at man gjør ting i fylla som man gjerne har lyst til å gjøre i edru tilstand, men som man ikke gjør fordi man er redd for konsekvenser. 

smurfis skrev (15 minutter siden):

Ikke meg du skrev dette til, men jeg har vært full. Flere ganger også. Har likevel aldri gjort ting som er stikk i strid med egne verdier, aldri noe jeg har angret særlig på i ettertid. Det fordi jeg alltid er bevisst på når jeg bør slutte å drikke for å ikke gjøre noe jeg kan komme til å angre. Har hatt et par ons som jeg kunne unnvært, men angrer heller ikke dem, lærte av dem også, og vi var single og skadet/såret ingen andre. Har vært i situasjoner jeg vet jeg kunne endt med å gjøre noe dumt i fylla, men da har jeg sluttet å drikke og fjernet meg en stund fra situasjonen, inntil jeg kunne holde styr på hva jeg egentlig ønsket å gjøre og ikke. Jeg kan imidlertid forstå at en del kan komme til å gjøre ukarakteristiske ting i fylla nå, om de velger å drikke like mye som de gjorde før pandemien. De fleste vil ikke tåle like mye nå som de gjorde før, da de festet oftere. Og da kan det gå galt.

Hi har innrømmet at hun har følt at kompisen til mannen var tiltrekkende, så den tiltrekningen er noe som har ligget under, og er ikke noe man bare kan skylde på fylla for.

Det å være full er uansett ingen unnskyldning for å være utro. Utro er en ting. Utro med mannens kompis, der bør sperrende være ekstremt mye høyere.

Men nå har det skjedd i His tilfelle, nå må hun finne ut hva hun gjør videre. Den eneste hun kan stole på nå og ha kontroll på, det er henne selv og hva hun selv ikke sier eller sier til mannen. Hva kompisen eller ev. andre på festen sier, eller glipper ut med i fylla en gang, det har hun ikke noen mulighet å kontrollere. Da må hun finne ut hva hun selv kan leve beste med, la være å fortelle mannen, og be om tilgivelse og at de forsøker å jobbe seg gjennom dette - eller holde kjeft og gamble på at hverken hun eller andre avslører at hun og kompisen til mannen hadde sex.

Uansett vil jeg gjenta det jeg skrev tidligere - HI, hvis dere ikke brukte kondom (antar dere ikke gjorde det om det skjedde så raskt som du sier det gjorde?), da må du teste deg for seksuelt overførbare infeksjoner før du har sex med mannen igjen. Og du bør ev. ta en angrepille, om du fremdeles er innenfor fristen for den. Ikke sats på at det ikke får enda mer uønsket etterspill.

Uansett hva du velger, Hi - ta vare på deg selv!

Anonymkode: 13670...2c6

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er jeg høy på meg selv bare fordi jeg ikke er typen til å være utro? Vi er alle forskjellige. Og fylla endrer ikke personlighet, kun demper hemninger. Det vil si at man gjør ting i fylla som man gjerne har lyst til å gjøre i edru tilstand, men som man ikke gjør fordi man er redd for konsekvenser. 

Kanskje du skal lese innlegget du siterer både to og tre ganger før du går til angrep? Hun skriver ikke at du er høy på deg selv, hun skriver at hun har observert at man blir det av å bruke kokain. 

Ellers har ALLE anlegg for å være utro. 

Anonymkode: 06a8f...a54

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Kanskje du skal lese innlegget du siterer både to og tre ganger før du går til angrep? Hun skriver ikke at du er høy på deg selv, hun skriver at hun har observert at man blir det av å bruke kokain. 

Ellers har ALLE anlegg for å være utro. 

Anonymkode: 06a8f...a54

Nei, ikke alle. Jeg har som sagt ikke anlegg for det. På samme måte som mange av oss ikke har anlegg for å utøve vold annet enn i selvforsvar og så videre. Ikke alle er uredelige mennesker. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, ikke alle. Jeg har som sagt ikke anlegg for det. På samme måte som mange av oss ikke har anlegg for å utøve vold annet enn i selvforsvar og så videre. Ikke alle er uredelige mennesker. 

Dette er veldig merkelig å skrive. Alle som lever et liv vet jo at ting en aaaldri skulle tro ville skje, det skjer likevel. Spesielt overrasket blir jo de skråsikre som vanlig. Man trenger virkelig ikke å være et uredelig menneske av å gjøre feil.

Det som derimot kan være uredelig er å ikke stå for det, og ikke lyve om det. 

Anonymkode: 1f4f7...ba8

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette er veldig merkelig å skrive. Alle som lever et liv vet jo at ting en aaaldri skulle tro ville skje, det skjer likevel. Spesielt overrasket blir jo de skråsikre som vanlig. Man trenger virkelig ikke å være et uredelig menneske av å gjøre feil.

Stryk "ikke" etter komma i siste setning kanskje :)

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg er så lei meg 😞 Er gift og har verdens beste mann. Vi har to barn sammen. I helgen nå gjorde jeg noe helt utilgivelig, og hadde sex med kompisen hans! Vi var på fest og hadde drukket endel og endte opp på badet sammen. Det gikk egentlig så fort at ingen av oss tenkte oss om i det hele tatt, tror jeg. Men både igår og idag har jeg hatt det helt fryktelig. Har ikke snakket med kompisen hans, så jeg vet ikke hva han tenker. Og jeg vet jeg må fortelle han det, men så tør jeg ikke! 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget men jeg må bare lette meg til noen. Har ingen jeg kan snakke med om det som har skjedd. 

Anonymkode: 2cda5...f8a

Du bør si det. Fortell han hvor dårlig kone du er, så kan han bestemme hva han vil gjøre med deg. 

Anonymkode: 2ee6e...688

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Vel, har det slått deg hvorfor enkelte havner bak lås og slå jevnlig gjennom livet, mens andre har rent rulleblad? Ikke alle har anlegg for å være drittsekker .

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Vel, har det slått deg hvorfor enkelte havner bak lås og slå jevnlig gjennom livet, mens andre har rent rulleblad? Ikke alle har anlegg for å være drittsekker .

Privilegier. Rike trenger ikke bruke skytevåpen for å rane folk på penger. De gjør det mer finurlig, så har de råd til dyre advokater i etterkant som gjør at selv om de har begått kriminelle handlinger så er de likevel ikke skyldige.

Det handler ikke om anlegg. Det handler om at enkelte ikke trenger begå kriminelle handlinger for å overleve.

Anonymkode: 85c4d...23b

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Så du tror at det bare er drittsekker blant innsatte? Kanskje tilmed de fleste ikke er det? 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Så du tror at det bare er drittsekker blant innsatte? Kanskje tilmed de fleste ikke er det? 

Vel, de fleste som begår kriminelle handlinger med overlegg er drittsekker, ja. I Norge trenger man ikke å rane andre for mat og penger, snylte på skatten, stjele i butikker eller banke folk opp. På samme måte er det fullstendig unødvendig å ha sex med andre når man er i et monogamt forhold. Det er bare å avslutte forholdet, så kan man pule hvem man vil når man vil. Man MÅ ikke være i et forhold.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vel, de fleste som begår kriminelle handlinger med overlegg er drittsekker, ja. I Norge trenger man ikke å rane andre for mat og penger, snylte på skatten, stjele i butikker eller banke folk opp. På samme måte er det fullstendig unødvendig å ha sex med andre når man er i et monogamt forhold. Det er bare å avslutte forholdet, så kan man pule hvem man vil når man vil. Man MÅ ikke være i et forhold.

Det er faktisk de som må stjele i butikker. Tror du seriøst at alle som gjør det er kleptomaner? Jeg er absolutt mot vold, men vet at å utføre det så langt fra er planlagt og skjer ofte når man er ruset. Å misbruke rus igjen er veldig ofte sykdom. Du tenker alle handlinger isolert fra menneskesinnet og psyken. Det går jo ikke, og ingen mennesker er programmert til å gjøre eller ikke gjøre. Så må du også huske at kanskje de som faktisk er drittsekker og kyniske ofte er helt andre steder enn i fengsel. Og da mener jeg-helt-andre steder. 

Å være utro kan skje den beste. Vet ikke hvorfor du tror noe annet egentlig. Gjentatt utroskap derimot tyder på at noe er feil i karakteren til en person. Å lyve om det er også en mindre god egenskap, men i gitte tilfeller kan en forstå det. Selv om det ikke er akseptabelt i mitt syn.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Så godt det må være å leve i en perfekt verden der ingen har dårlige vilkår eller tar feil valg uten å være drittsekker. 

Anonymkode: 04b1f...a22

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er faktisk de som må stjele i butikker. Tror du seriøst at alle som gjør det er kleptomaner? Jeg er absolutt mot vold, men vet at å utføre det så langt fra er planlagt og skjer ofte når man er ruset. Å misbruke rus igjen er veldig ofte sykdom. Du tenker alle handlinger isolert fra menneskesinnet og psyken. Det går jo ikke, og ingen mennesker er programmert til å gjøre eller ikke gjøre. Så må du også huske at kanskje de som faktisk er drittsekker og kyniske ofte er helt andre steder enn i fengsel. Og da mener jeg-helt-andre steder. 

Å være utro kan skje den beste. Vet ikke hvorfor du tror noe annet egentlig. Gjentatt utroskap derimot tyder på at noe er feil i karakteren til en person. Å lyve om det er også en mindre god egenskap, men i gitte tilfeller kan en forstå det. Selv om det ikke er akseptabelt i mitt syn.

Hvorfor finnes det ganske mange mennesker som går gjennom livet uten å være utro? Tror du virkelig det bare er flaks og at de aldri har vært fristet eller slitt i forholdet sitt? Tro meg, vi har både vært fristet og slitt. Vi har også fått tilbud om å ha sex med gifte menn da vi var single. Men vi ble kvalme av tilbudene og takket blankt nei. Det er faktisk ikke vanskelig å avslutte først før man har sex med andre.

Nei, man kan ikke alltid styre følelsene sine. Men jeg håper og tror at mennesker er i hvert fall litt smartere enn dyr og styres av annet enn bare instinkter. Man MÅ ikke ligge med noen man er betatt av, man kan faktisk kontrollere seg hvis man har litt i hodet, altså. Det er ikke automatikk i at man må hoppe til køys med den man liker før man rekker å avslutte forholdet man er i. Har man ikke kontroll på kjønnsorganene sine, så bør man kanskje ikke være i et voksent, seriøst forhold. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så godt det må være å leve i en perfekt verden der ingen har dårlige vilkår eller tar feil valg uten å være drittsekker. 

Anonymkode: 04b1f...a22

Det er nettopp derfor jeg skriver "de fleste". De fleste ungdommer som nasker sminke og moteklær i butikken gjør det ikke fordi de går nakne eller MÅ bruke sminke. De gjør det for å være kule foran kompiser og for å få adrenalinkick. De fleste som slår kone og barn gjør det fordi de rett og slett er drittsekker. Samtlige av dem som voldtar er drittsekker. Så ja, DE FLESTE av dem som sitter inne, gjør det fordi de er mindre gode mennesker. Så finnes det et mindretall som har blitt drevet til det som fikk dem bak lås og slå. Eller mener du altså at de fleste som sitter inne for ran, voldtekt, vold og lignende er GODE mennesker som bare "har trått litt feil"?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor finnes det ganske mange mennesker som går gjennom livet uten å være utro? Tror du virkelig det bare er flaks og at de aldri har vært fristet eller slitt i forholdet sitt? Tro meg, vi har både vært fristet og slitt. Vi har også fått tilbud om å ha sex med gifte menn da vi var single. Men vi ble kvalme av tilbudene og takket blankt nei. Det er faktisk ikke vanskelig å avslutte først før man har sex med andre.

Nei, man kan ikke alltid styre følelsene sine. Men jeg håper og tror at mennesker er i hvert fall litt smartere enn dyr og styres av annet enn bare instinkter. Man MÅ ikke ligge med noen man er betatt av, man kan faktisk kontrollere seg hvis man har litt i hodet, altså. Det er ikke automatikk i at man må hoppe til køys med den man liker før man rekker å avslutte forholdet man er i. Har man ikke kontroll på kjønnsorganene sine, så bør man kanskje ikke være i et voksent, seriøst forhold. 

Det går jo ikke an å spekulere i hvorfor "ganske mange" ikke er utro. Det fins sikkert tusen grunner. 

Det jeg syns er rart er at du ikke kan se at utroskap kan skje uten at man er drittsekk, uredelig eller et dyr. Du er sikkert typen som har full kontroll, og de fins. Det har jo sine grunner det også. Du deler liksom folk opp i to grupper : de redelige og de uredelige.

Det er jo lang fra så enkelt. Ingen er hverken feilfri eller perfekte. Jeg kan ta tilbake at utroskap kan skje alle. Det riktige er at det kan skje de fleste under gitte omstendigheter. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Vil du påstå at du, i løpet av hele ditt liv, aldri har tatt noe som ikke var ditt? Være seg som barn eller som voksen, være seg noe lite, som en penn, eller noe mer verdifullt enn det. Er du så perfekt at du aldri har tatt noe som ikke er ditt?

Har du det så er du faktisk en tyv. Da er du ikke så perfekt som du tror deg være.

Har du løyet noen gang i løpet av ditt liv? Være seg om noe stort eller noe lite? I så fall er du en løgner også.

En løgner og en tyv. Ligger det i genene dine, tror du? Eller har du bare vært i uheldige situasjoner der det er blitt slik?

Eller vil du prøve å få oss til å tro at du aldri, i løpet av hele ditt liv, har løyet eller tatt noe som ikke er ditt?

Anonymkode: 85c4d...23b

Da må du bare ta den kjipe samtalen og legge kortene på bordet. Kanskje han tilgir deg, kanskje ikke. Det er ikke opp til oss eller deg å bestemme hva han vil gjøre med dette. 

Ganske utopisk å tro at man kan leve på den løgnen uoppdaget gjennom hele livet når åpenbart selvkontrollen ikke er helt på stell. Se realiteten for hva den er, folk driter seg ut hele tiden. Du er ikke den første og blir ikke den siste, men du velger selv hvem du skal være videre etter dette. 

Anonymkode: cad71...d48

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Merkelig å blande inn vold og kriminalitet her. Det er ikke kriminelt å ligge med en fyr. Samme hvor gift man er. 

Anonymkode: d0a13...dad

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Din mann har ikke monopol på din vagina. Mennesker eier ikke hverandre. Og det er ikke noen grunn til å fortelle hvis ikke du vil. Ditt liv.  

Anonymkode: de30f...e8a

Selvfølgelig har han hverken eierskap på vagina eller person, han har derimot rett til å velge om han vil dele den med andre. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Merkelig å blande inn vold og kriminalitet her. Det er ikke kriminelt å ligge med en fyr. Samme hvor gift man er. 

Anonymkode: d0a13...dad

Nei, men det er et løftebrudd. Hvorfor gifte seg og love evig troskap og så pule andre? Da bør man heller være ærlig og avklare på forhånd at man har et åpent forhold. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig har han hverken eierskap på vagina eller person, han har derimot rett til å velge om han vil dele den med andre. 

Dette. I tillegg har de lovet hverandre troskap da de giftet seg. Det har ingenting med eierskap å gjøre, men med løgner og løftebrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...