Gå til innhold

Mellomlander i Tyskland - er usikker på covid reglene (leser på engelsk, har noen tid å sjekke at min oppfatning er rett?)

Anbefalte innlegg

Vi reiser til spania i vinterferien, der kan barn under 12 år reiser inn sammen med vaksinerte foreldre uten test. Men, vi mellomlander i Tyskland, på Lufthansa viser til denne siden https://www.iatatravelcentre.com/world.php for info om innreise. Slik jeg tolker det når jeg leser infoen om Tyskland, så kan barn under 12 år reise sammen med foreldre uten egen test. 

Denne infoen er oppdatert 9.2 - før det leste jeg det som at alle barn over 6 år måtte ha eget corona pass. Er det noen som er stødige i engelsk som kan lese gjennom det for meg og si om min oppfatning er riktig?

Har ringt Lufthansa men, personen der kunne ikke garantere for at svaret var rett. Om man googler får jeg bare opp informasjonen eldre en 9.2

Takk for hjelp - om noen har mulighet!

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Takk, har lest denne og frem til nå tenkt at det gjaldt. Men IATA har nå oppdaterte info datert 9. februar (linken over er oppdatert 10. januar). 

Derfor lurte jeg på om noen kunne lese teksten på linken til IATA og se om min nye oppfatning er korrekt? Kan selvfølgelig "bare" ta en pcr test, men det er jo ikke bare bare. Koster litt, samt at man må også gjøre det samme før hjemreise. Så om det er unødvendig hadde det jo vært deilig å slippe ;) 

Annesmiltillivet skrev (Akkurat nå):

Takk, har lest denne og frem til nå tenkt at det gjaldt. Men IATA har nå oppdaterte info datert 9. februar (linken over er oppdatert 10. januar). 

Derfor lurte jeg på om noen kunne lese teksten på linken til IATA og se om min nye oppfatning er korrekt? Kan selvfølgelig "bare" ta en pcr test, men det er jo ikke bare bare. Koster litt, samt at man må også gjøre det samme før hjemreise. Så om det er unødvendig hadde det jo vært deilig å slippe ;) 

Jeg ville anbefalt deg å tatt en test. Gjør reisen mye smidigere og plutselig kan flyselskapet nekte å ta dere med uten test. Hørt om mange misforståelser som fører til slike ting for de reisende . Jeg hadde ikke gamblet på dette. Særlig når ikke flyselskapet kan gi noen garanti .

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Takk igjen - denne siden er oppdatert 6. februar så altså eldre en IATA sin. Denne siden henviser også til IATA sin side. Så jeg spør igjen - det jeg trenger hjelp til er å se om min oppfatning av den engelske teksten på IATA sin side er ok. Forstår at du prøver å hjelpe, å takknemlige for det. Men, disse sidene har jeg sett på selv. Er kun siden det bare er IATA som er oppdatert den 9. og med det som for meg virker som ny info at jeg spør om selve forståelsen av den engelske teksten. 

Annonse

Annesmiltillivet skrev (1 minutt siden):

Takk igjen - denne siden er oppdatert 6. februar så altså eldre en IATA sin. Denne siden henviser også til IATA sin side. Så jeg spør igjen - det jeg trenger hjelp til er å se om min oppfatning av den engelske teksten på IATA sin side er ok. Forstår at du prøver å hjelpe, å takknemlige for det. Men, disse sidene har jeg sett på selv. Er kun siden det bare er IATA som er oppdatert den 9. og med det som for meg virker som ny info at jeg spør om selve forståelsen av den engelske teksten. 

Den er grei😊. Likevel ville mitt råd være å teste før reise.  Til syvende og sist er det kjedelig om flyselskapet nekter.

Jeg tolker teksten som deg. Nordmenn, og barn under 12 med vaksinerte foreldre kan komme inn i landet. 

Anonymkode: 6d95e...e76

• Opprett ny...