Gå til innhold

Hvor lenge gir dere barna ukepenger, evt mnd penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge får barna/ungdommen deres ukepenger? Og hvor mye? Stilles det noen krav til husarbeid eller hva pengene skal brukes til?

Anonymkode: a1c8a...31c

Skrevet

De fikk jo penger så lenge de bodde hjemme. Det hadde ingen faste oppgaver, men hjalp til der det var behov. 

Anonymkode: 2111e...adf

Skrevet

De må jobbe for dem, og kan da få dem så lenge de jobber. Fri disp.

Anonymkode: 7b638...5d6

Skrevet

Ut videregående. De må jjelpe til hjemme, men det henger ikke sammen med månedspengene.

Anonymkode: f0265...459

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ut videregående. De må jjelpe til hjemme, men det henger ikke sammen med månedspengene.

Anonymkode: f0265...459

Dette!

Anonymkode: 0d1c9...7e6

Skrevet

Eldste fikk til han var 18 år. Han hadde hatt jobb ved siden av skolen siden han var 16, men gikk ut i læra da han ble 18. Da tjente han sine egne penger.

Nest eldste har akkurat fylt 18 år, han har ikke jobb og blir lærling til sommeren. Han får månedslønn til han blir lærling.

Jeg tenker at det å få månedslønn så lenge de går på vgs eller går ut i læra er greit.

Her i huset må alle bidra etter evne, ingen får lønn for å gjøre husarbeid. Det må gjøres uansett.

Lommepenger får de fordi de er barna mine og jeg har forsørgerplikt. 

Mulig jeg hadde tenkt annerledes om de nektet å hjelpe til hjemme, men det er de opplært til fra de var små, så det er en selvfølge for både stor og liten. Jeg har fire barn, og de bor ikke på hotell.

Anonymkode: 7cde3...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...