Gå til innhold

I høringsnotatet som legges frem åpner de for tvangsvaksinering av barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du henter fra document.no.... hva venter du å finne på dynga annet enn søppel og rotter?

Anonymkode: 932d8...274

De presenterer noen utdrag fra et offentlig høringsnotat. Altså sitater. Spiller det noen rolle hvor disse sitatene kommer fra?

Jeg har selv vurdert å legge ved en link fra steigan her om dagen, men siden jeg vet at folk bare avfeier alt som står der, også ting man finner andre steder, valgte jeg heller å dele en link fra italiensk avis der det samme er beskrevet. Så får folk bare bruke Google translate i stedet for steigan. 

Anonymkode: 2ceaa...452

Hvis du går inn og leser selve dokumentet ser du at det kun vil være i helt spesielle krisetilfeller dette vil kunne bli aktuelt. At det finnes åpning for slike krav i lovverket synes jeg er betryggende.

Anonymkode: eba3e...80b

Jeg tenker at det ofte er lurt å lese hele dokumentet og ikke bare utdrag som en ytterliggående avis har plukket ut. Da slipper man å fremstå som dum. 

Anonymkode: 45bd3...059

Annonse

Les nå 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Står dette kun på document.no?

Anonymkode: 40982...3dd

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du henter fra document.no.... hva venter du å finne på dynga annet enn søppel og rotter?

Anonymkode: 932d8...274

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du går inn og leser selve dokumentet ser du at det kun vil være i helt spesielle krisetilfeller dette vil kunne bli aktuelt. At det finnes åpning for slike krav i lovverket synes jeg er betryggende.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at det ofte er lurt å lese hele dokumentet og ikke bare utdrag som en ytterliggående avis har plukket ut. Da slipper man å fremstå som dum. 

https://www.regjeringen.no/contentassets/62b71bef9d6e4ad6b5a6c3aed6159664/horingsnotat-koronasertifikat-siste-versjon.pdf

Sånn. Her. Les hele høringsnotatet, dere som er så intellektuelle og intelligente, i motsetning til meg som «fremstår som dum.» 

Skal det være mulig å lage ett innlegg her inne uten å bli slengt drit til én eneste gang? Dette er seriøst skremmende lesning som angår oss alle, og dere er mer opptatt av å skrive at jeg er dum fordi jeg linker til en spesifikk nettside? Denne infoen kommer ikke frem i andre nettaviser, derfor ble det document.

Men er dere okei med tvangsvaksinering av barn og at de som ikke ønsker vaksine (også i fremtiden mot nye pandemier) skal nektes lønn og miste jobben? I Norge? I et av verdens beste demokratier i verden? 

HI

Anonymkode: e62f8...b85

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Les nå 

https://www.regjeringen.no/contentassets/62b71bef9d6e4ad6b5a6c3aed6159664/horingsnotat-koronasertifikat-siste-versjon.pdf

Sånn. Her. Les hele høringsnotatet, dere som er så intellektuelle og intelligente, i motsetning til meg som «fremstår som dum.» 

Skal det være mulig å lage ett innlegg her inne uten å bli slengt drit til én eneste gang? Dette er seriøst skremmende lesning som angår oss alle, og dere er mer opptatt av å skrive at jeg er dum fordi jeg linker til en spesifikk nettside? Denne infoen kommer ikke frem i andre nettaviser, derfor ble det document.

Men er dere okei med tvangsvaksinering av barn og at de som ikke ønsker vaksine (også i fremtiden mot nye pandemier) skal nektes lønn og miste jobben? I Norge? I et av verdens beste demokratier i verden? 

HI

Ja! Det er okei med tvangsvaksinering og restriksjoner for dem som velger å ikke bidra til rikets sikkerhet. Selvsagt. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Les nå 

HI

Ja. Det mener jeg det kan være viktig å ha lovgivning som åpner for.

Hvis du jobber med kritikk syke mennesker bør du for eksempel i noen tilfeller kunne bli pålagt å ta en vaksine for å hindre at du smitter dem med en farlig sykdom, eller om faren for at du selv blir smittet av noe farlig på jobb bør det også være mulig å dtille krav om vaksine.

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Les nå 

HI

Så lenge du linker til steder som document og dets like vil du ikke bli tatt alvorlig eller få seriøse svar. Rett og slett fordi folk som leser og kjøper det som står på slike sider regnes som like lite etterrettelige som sidene selv. 

Når det gjelder noe av det du skriver, så er vaksinekrav for å ha eller få en jobb overhode ikke noe nytt. I min første jobb som nyutdannet måtte jeg både testes for div. ting og vaksineres for å få jobben. Jeg kunne takket nei, men da hadde jeg også takket nei til ansettelse. Les f. eks. dette fra 2018: https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/yrkesvaksinasjon/yrkesvaksinasjon/

Anonymkode: c86d9...a57

På tide at motstanderne får seg en smekk i trynet. Uavhengig kilde så håper jeg inderlig at motstanderne går en jævlig tung tid i møte. Null respekt. 

Anonymkode: bf76a...3dd

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

På tide at motstanderne får seg en smekk i trynet. Uavhengig kilde så håper jeg inderlig at motstanderne går en jævlig tung tid i møte. Null respekt. 

Da håper jeg de henter deg ut med makt ved neste pandemi og kjører sprøyta med ukjent innhold i armen din. Hyggelig nivå du la deg på her. Null respekt tilbake. 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Da håper jeg de henter deg ut med makt ved neste pandemi og kjører sprøyta med ukjent innhold i armen din. Hyggelig nivå du la deg på her. Null respekt tilbake. 

De fleste av oss gir nok armen helt frivillig. Fordi vi ikke er dumme. 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Ja! Det er okei med tvangsvaksinering og restriksjoner for dem som velger å ikke bidra til rikets sikkerhet. Selvsagt. 

Og hvordan tror du en slik blir tvangsvaksinering i praksis? 

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Og hvordan tror du en slik blir tvangsvaksinering i praksis? 

Det er jo bare å se tilbake på historien om kopper, det vi i dag omtaler som en medisinsk suksess. Den gang var man nødt til å vise dokument på vaksine for å konfirmere, gifte seg osv. Urbefolkning ble tvangsvaksinert og man sendte små barn infisert med kukopper rundt omkring i verden for å nå ut til alle, slik at verdens befolkning ble immune. Men trenger ikke tro, det har allerede skjedd. 

Anonymkode: 918da...1fb

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Trenger ikke hente meg med makt. Jeg er smartere enn deg. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det er jo bare å se tilbake på historien om kopper, det vi i dag omtaler som en medisinsk suksess. Den gang var man nødt til å vise dokument på vaksine for å konfirmere, gifte seg osv. Urbefolkning ble tvangsvaksinert og man sendte små barn infisert med kukopper rundt omkring i verden for å nå ut til alle, slik at verdens befolkning ble immune. Men trenger ikke tro, det har allerede skjedd. 

Anonymkode: 918da...1fb

Man kan ikke akkurat sammenligne farligheten og dødeligheten av kopper og korona. Vaksinen mot kopper var også mye mer effektiv enn koronavaksinen. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Trenger ikke hente meg med makt. Jeg er smartere enn deg. 

Så hvis du hadde fått så harde bivirkninger av den første dosen at du ble lagt inn på sykehus med livstruende tilstand, ville du villig ha latt deg vaksinere med x antall flere doser av den samme vaksinen? 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så hvis du hadde fått så harde bivirkninger av den første dosen at du ble lagt inn på sykehus med livstruende tilstand, ville du villig ha latt deg vaksinere med x antall flere doser av den samme vaksinen? 

Hun er smart, vettu. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Så hvis du xxxxx - putt inn ønsket stråmann. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så hvis du xxxxx - putt inn ønsket stråmann. 

Hvorfor er det stråmann? Mange, særlig unge kvinner, får sterke bivirkninger. Det er ingen stråmann i en diskusjon om tvungen vaksinering. Når man vurderer å innføre en absolutt plikt, bør man også ta i betraktning at denne plikten kan føre til helseskade på enkeltpersoner. Så må man finne løsning på hvordan man håndterer dette. Det er ikke rom i norsk lovgivning å pålegge noen å påføre seg selv helseskade.

Hi her igjen. 
Jeg er faktisk sjokkert over at flere her inne på forumet er for tvangsvaksinering, og at de som ikke vil eller kan skal miste inntekt og jobb. Hva slags samfunn er det? Det er sagt at det er ikke et spørsmål om ‘om’ det vil komme en ny pandemi, men et spørsmål om ‘når.’ Skal vi da stilltiende sitte og godta at regjeringen godkjenner et høringsnotat som åpner for et samfunn der man kan bli tvangsvaksinert? Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at det blir et bedre samfunn enn det vi har i dag, der man har rett til å takke nei hvis man av ulike årsaker ikke kan eller ønsker. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hi her igjen. 
Jeg er faktisk sjokkert over at flere her inne på forumet er for tvangsvaksinering, og at de som ikke vil eller kan skal miste inntekt og jobb. Hva slags samfunn er det? Det er sagt at det er ikke et spørsmål om ‘om’ det vil komme en ny pandemi, men et spørsmål om ‘når.’ Skal vi da stilltiende sitte og godta at regjeringen godkjenner et høringsnotat som åpner for et samfunn der man kan bli tvangsvaksinert? Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at det blir et bedre samfunn enn det vi har i dag, der man har rett til å takke nei hvis man av ulike årsaker ikke kan eller ønsker. 

Det er ikke tvangsvaksinering, det er konsekvenser for å velge bort vaksinen. Folk som ikke kan ta den av helsemessige grunner skal selvsagt fremdeles slippe.  

• Opprett ny...