Gå til innhold

Gjør de narr av vaksineskadde? Virkelig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har heller ikke dratt noe ut av proporsjoner.

Det har du jo. Du sier faktisk at om man etter et dødsfall ler av NOE SOM HELST så er det galt. For dette er ikke en sketsj om hjerteposebetennelse. Heller ikke om blodpølsa di. Det er en sketsj om en forvokst guttunge som bruker alle midler for å aldri måtte slippe forkledet til mor.

Anonymkode: b1e27...f97

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har heller ikke dratt noe ut av proporsjoner. Men det er altså meldt 40 000 mistanker om alvorlig bivirkninger etter vaksiner. Vi har flere dødsfall, og vi har hatt en del tilfeller med innleggelser av diverse slag, for eksempel grunnet hjerteposebetennelse. En av vaksinene brukes ikke lenger i Norge på grunn av dette, en annen vaksine (Moderna) er frarådet unge mennesker under 30 år, kvinner og menn, nettopp på grunn av til dels farlige bivirkninger. 

Anonymkode: 876bd...01c

Det lages humor av homofile, sjåvinister, feminister, vaksinemotstandere og som her, en mammadalt som bruker vaksinen for å slippe å flytte fra mamma og å spise grønnsaker. Ærlig talt! 

Anonymkode: 5af90...c53

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det har du jo. Du sier faktisk at om man etter et dødsfall ler av NOE SOM HELST så er det galt. For dette er ikke en sketsj om hjerteposebetennelse. Heller ikke om blodpølsa di. Det er en sketsj om en forvokst guttunge som bruker alle midler for å aldri måtte slippe forkledet til mor.

Anonymkode: b1e27...f97

Nei, jeg sier at hvis man etter et dødsfall ler av at andre blir skadet av samme som var årsaken til ens kjæres død, så er det galt. Man ler ikke av voldtektsvitser hvis ens samboer eller barn nettopp har blitt voldtatt. Selvfølgelig kan man le av andre ting. Hvilken blodpølse snakker du om? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det lages humor av homofile, sjåvinister, feminister, vaksinemotstandere og som her, en mammadalt som bruker vaksinen for å slippe å flytte fra mamma og å spise grønnsaker. Ærlig talt! 

Jeg synes heller ikke noe om rasistiske vitser, homofobe vitser og lignende. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes heller ikke noe om rasistiske vitser, homofobe vitser og lignende. 

Nei. Det har jeg da på ingen måte antydet! 

Annonse

Fullstendig enig med deg TS. Denne sketsjen var 🤢🤮

Og til dere som legger godviljen på og fortolker sketsjen til å handle om en sønn som så gjerne vil bli boende hos mor; NEI, det er IKKE det som er budskapet med den sketsjen. Bakgrunnen for budskapet med sketsjen er alle debattene i samfunnet rundt vaksinen og bivirkningene mange folk opplever med nå. Det er hvorvidt de over 54 000 innmeldte bivirkningene blir tatt på alvor. Hvor mange som blir trodd og hvor mange som blir viftet bort med naturlige, tilfeldige forklaringer. De som velger å ikke tro på bivirkningene folk melder fra om og dermed ikke ta  dem på alvor er ofte de samme som forguder disse vaksinene og har fullstendig tro på dem. De tror folk som klager på bivirkninger lyver eller skylder på vaksinen når det egentlig gjelder andre ting.  Det motsatte ser vi hos de som er imot vaksinen. De støtter opp rundt de vaksineskadde og tar innmeldte bivirkninger på alvor.

Det er ca 20% som tørr å vise tydelig at de er skeptiske til vaksinen. Enten ved å selv avstå fra vaksinen eller tørre å ytre seg om alvorlige bivirkninger de har opplevd. Det er DISSE 10-20% denne sketsjen gjør narr av her. Ikke de ca 80% som viser mot ved å følge myndighetenes anbefalninger (det på tross av at de svært ofte har slått feil).

Sketsjer generelt gjør svært ofte narr av minoriteter i samfunnet. Og da helst innen et tema som er aktuelt per i dag.

Dette ble en klassisk slik sketsj vil jeg si. Ekstra kvalmt fordi det er et såpass betent tema per i dag, med mange skadelidende som ikke blir trodd på bivirkningene sine og kanskje må kjempe med Nav og rettsvesenet resten av det korte livet sitt.

Anonymkode: e4181...49c

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Fullstendig enig med deg TS. Denne sketsjen var 🤢🤮

Og til dere som legger godviljen på og fortolker sketsjen til å handle om en sønn som så gjerne vil bli boende hos mor; NEI, det er IKKE det som er budskapet med den sketsjen. Bakgrunnen for budskapet med sketsjen er alle debattene i samfunnet rundt vaksinen og bivirkningene mange folk opplever med nå. Det er hvorvidt de over 54 000 innmeldte bivirkningene blir tatt på alvor. Hvor mange som blir trodd og hvor mange som blir viftet bort med naturlige, tilfeldige forklaringer. De som velger å ikke tro på bivirkningene folk melder fra om og dermed ikke ta  dem på alvor er ofte de samme som forguder disse vaksinene og har fullstendig tro på dem. De tror folk som klager på bivirkninger lyver eller skylder på vaksinen når det egentlig gjelder andre ting.  Det motsatte ser vi hos de som er imot vaksinen. De støtter opp rundt de vaksineskadde og tar innmeldte bivirkninger på alvor.

Det er ca 20% som tørr å vise tydelig at de er skeptiske til vaksinen. Enten ved å selv avstå fra vaksinen eller tørre å ytre seg om alvorlige bivirkninger de har opplevd. Det er DISSE 10-20% denne sketsjen gjør narr av her. Ikke de ca 80% som viser mot ved å følge myndighetenes anbefalninger (det på tross av at de svært ofte har slått feil).

Sketsjer generelt gjør svært ofte narr av minoriteter i samfunnet. Og da helst innen et tema som er aktuelt per i dag.

Dette ble en klassisk slik sketsj vil jeg si. Ekstra kvalmt fordi det er et såpass betent tema per i dag, med mange skadelidende som ikke blir trodd på bivirkningene sine og kanskje må kjempe med Nav og rettsvesenet resten av det korte livet sitt.

Anonymkode: e4181...49c

Joda. Det handler om en som utnytter situasjonen for egen vinning. Den gjør altså natt av menn som ikke vil flytte fra mamma. At du ikke forstår det og tar absolutt alt på alvor er mer din egen feil 

Anonymkode: 4a4f2...299

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Denne tråden bare understreker det jeg har sagt i mange år - at enkelte her inne er noen kalde, ondskapsfulle, triste skjebner. 

Anonymkode: 47bb4...92a

Jeg har aldri forstått behovet for å latterliggjøre andre på en ondskapsfull måte, utnytte deres feil og svakheter osv. Hva mangler disse personene i livet sitt som trigger dette behovet?

• Opprett ny...