Gå til innhold

Gjør de narr av vaksineskadde? Virkelig?

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/video/humor/tord-sliter-med-bivirkninger-fra-vaksinen_347ec107-7f6b-4b94-b903-4d96ee8a4e1f?fbclid=IwAR343WGIEkNSOJ3HKzRAhwOidRjLtyhBRrT8ePeyfx_Qz4JiJx71ZPME2Q8

Kjenner jeg blir provosert. Jeg tok to doser, ikke for meg selv, men «for laget,» i sympati for de som ikke kan ta den. Jeg blødde i tre uker i strekk etter nummer en og i nesten tre måneder med nummer to. Jeg orker ikke tredjedosen pga det, og nå gjør nrk narr? 

Anonymkode: 47bb4...92a

Fortsetter under...

Jeg blir faktisk provosert, ja. Jeg syns det er slemt å gjøre narr av folk som har gjort en god gjerning for andre. Jeg hadde ikke trengt vaksinen, men tok den utelukkende «for laget.» Jeg fikk heftige bivirkninger. 
Jeg har også lest om andre som har fått grusomme, livstruende skader, og da syns jeg det er respektløst og ondskapsfullt av statskanalen å lage slike sketsjer. 
HI

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

HAHAHAHAHA så strålende humor! 😂

Anonymkode: b1e27...f97

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg synes den var morsom.

Anonymkode: 22333...075

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hehe! Den var morro! 😂 Og det er ikke bare vaksineskadde som blir gjort narr av, men opptil flere grupper kan kjenne seg igjen! 😅

Anonymkode: 497fe...bb4

Så hyggelig at dere fant det underholdende og gøy. Her har dere en film til dere vil like, litt i samme gate. Donald Trump gjør narr av en handikappet reporter! Dette er nok helt i deres gate. 😂 Vær så god, bare hyggelig.

(Sånn i tilfelle dere ikke tok det - ironi.)

HI

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så hyggelig at dere fant det underholdende og gøy. Her har dere en film til dere vil like, litt i samme gate. Donald Trump gjør narr av en handikappet reporter! Dette er nok helt i deres gate. 😂 Vær så god, bare hyggelig.

HI

Ikke greit, på samme linje som det ikke er greit å hets uvaksinerte. 

Anonymkode: f3d10...bd6

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

HI

Jeg syns ikke nrk innslaget var morsomt, men du trekker det jo altfor langt😂de to tingene du linker til kan ikke sammenlignes. 

Anonymkode: 5af90...c53

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

HI

Det er to helt ulike situasjoner! Hvordan går det an å sammenligne de?!

Det her er ikke å gjøre narr av vaksinerte med skader. Det handler om at en som har det for bekvemt hos mamma later som han har fått skader av vaksinen for å slippe å flytte fra mor og satser på tjene penger på det. Så hårsåre kan vi virkelig ikke være.

Anonymkode: 4a4f2...299

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det her er ikke å gjøre narr av vaksinerte med skader. Det handler om at en som har det for bekvemt hos mamma later som han har fått skader av vaksinen for å slippe å flytte fra mor og satser på tjene penger på det. Så hårsåre kan vi virkelig ikke være.

Anonymkode: 4a4f2...299

Akkurat!

Og hvordan HI klarer å sammenligne det med Trump, forstår jeg ikke. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

HI

Å, så sår. Og så misforstått og på alle.måter trynings. 

Hehe! Den var morro! 😂 Og det er ikke bare vaksineskadde som blir gjort narr av, men opptil flere grupper kan kjenne seg igjen! 😅

Hadde du syntes det var like hysterisk morsomt hvis du var en av dem som mistet sine kjære til AZ-vaksinen? Du hadde gått til kirkegården og ledd?

Anonymkode: 876bd...01c

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du syntes det var like hysterisk morsomt hvis du var en av dem som mistet sine kjære til AZ-vaksinen? Du hadde gått til kirkegården og ledd?

Hvis vi skal tenke sånn så kan vi ikke lage humor av noe som helst.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvor i denne sketsjen gjør de narr av de som har mistet livet som følge av vaksinen?

Det blir veldig lite igjen her i verden det går an å tulle med om man skal ta hensyn til alle som en gang har opplevd noe leit. Da er det faktisk sånn at man må skjerme seg selv fra ting som ripper opp i det vonde og ikke gå inn på en humorlink som handler om vaksine. Det samme om man vet at man lar seg provosere veldig av noe, på egne eller andres vegne. Man kan rett og slett ikke forvente at resten av verden tar hensyn til ens egne opplevelser. 

Anonymkode: cec5f...908

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde neppe mistet all sans for humor av den grunn, altså. Hodet mitt er ikke en eneste saus av urett begått mot meg.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde neppe mistet all sans for humor av den grunn, altså. Hodet mitt er ikke en eneste saus av urett begått mot meg.

Nei, men man bruker vanligvis å føle sorg over å miste de nærmeste familiemedlemmene slik at man ikke synes at det er morsomt med å le av lignende skader.

Enkelte ting bør man faktisk ikke tulle med. Jeg synes at dette er en av disse tingene. De uvaksinerte som ikke har vaksinert seg med god grunn har allerede opplevd en del ubegrunnet hets og utestengning. Nå skal de latterliggjøres også. 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hvor i denne sketsjen gjør de narr av de som har mistet livet som følge av vaksinen?

Nettopp. Det må være mulig å skille snørr og barter her.

Nei, men man bruker vanligvis å føle sorg over å miste de nærmeste familiemedlemmene slik at man ikke synes at det er morsomt med å le av lignende skader.

Enkelte ting bør man faktisk ikke tulle med. Jeg synes at dette er en av disse tingene. De uvaksinerte som ikke har vaksinert seg med god grunn har allerede opplevd en del ubegrunnet hets og utestengning. Nå skal de latterliggjøres også. 

De uvaksinerte har tatt sine uinformerte valg, eller de har fått beskjed fra lege om at de ikke bør. Det er ingen av de gruppene som er i nærheten av denne sketsjen. Og de som døde av vaksinen døde ikke av at de ikke torde å flytte fra mora si, altså.

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg synes ikke den var morsom i det hele tatt, ikke min humor, men man trenger ikke dra det helt ut av proporsjoner heller.

Anonymkode: a16b6...508

Jeg synes ikke den var morsom i det hele tatt, ikke min humor, men man trenger ikke dra det helt ut av proporsjoner heller.

Anonymkode: a16b6...508

Jeg har heller ikke dratt noe ut av proporsjoner. Men det er altså meldt 40 000 mistanker om alvorlig bivirkninger etter vaksiner. Vi har flere dødsfall, og vi har hatt en del tilfeller med innleggelser av diverse slag, for eksempel grunnet hjerteposebetennelse. En av vaksinene brukes ikke lenger i Norge på grunn av dette, en annen vaksine (Moderna) er frarådet unge mennesker under 30 år, kvinner og menn, nettopp på grunn av til dels farlige bivirkninger. 

• Opprett ny...