Gå til innhold

Hvis du skulle flytte til et utland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket land og hvorfor? Jeg har lyst til å bo et par år i Canada fordi det er interessante jobbrelaterte ting der, hvis jeg fik finansiering hjemmefra.

Anonymkode: 9a0bd...1fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du på ang jobb der?

Jeg ville bodd i Los Angeles eller Florida, så enkelt. Det hadde nok ikke blitt for mer enn et år eller to, og så kanskje Hellas et år. Tror ikke jeg ville bodd resten av livet i et annet land enn Norge. 

Anonymkode: 60dbb...50f

Skrevet

På en måte kunne det vært fint å bo et par år i Tyskland for å komme bedre inn i mannens kultur, men han kan ikke tenke seg å flytte tilbake dit så det er utelukket. Ikke har jeg egentlig lyst til å bo i noe annet land heller.

Anonymkode: 7315a...48b

Skrevet

Jeg har bodd i Italia, Frankrike og England i forbindelse med jobb. Jeg likte England best for det er mest likt Norge. Italia var kjipest, faktisk, folk var falske og overflatiske og det var vanskelig å forholde seg til. Jeg er glad for å være hjemme i Norge. 

Anonymkode: c0d06...4a5

Skrevet

Grønland eller Færøyene. Gode jobbrelaterte muligheter for meg begge steder

Anonymkode: eb76a...bde

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å bo noe annet sted, men om jeg må velge noe blir det Island, Storbritannia eller Færøyene. Kanskje Danmark. 

Anonymkode: 981bf...45d

Skrevet

Australia. Bodd der et år tidligere - herlige folk og nydelig natur 

Anonymkode: 72e8b...6db

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

På en måte kunne det vært fint å bo et par år i Tyskland for å komme bedre inn i mannens kultur, men han kan ikke tenke seg å flytte tilbake dit så det er utelukket. Ikke har jeg egentlig lyst til å bo i noe annet land heller.

Oi, har han ikke lyst til å bo i sitt eget land - hvorfor det? Jeg synes Tyskland virker som et skikkelig bra land! 

Anonymkode: 833ee...b54

Skrevet

Ikke at det er en reell mulighet dessverre, men jeg hadde villet bo i et land med varmt klima. Fordi jeg trives veldig mye bedre i varmt klima både fysisk (ledd og bindevevssykdom) og psykisk (mindre smerter, mindre medisiner og bivirkninger, bedre søvn, mer energi, bedre humør og blir mer utadvendt og glad).

Anonymkode: 904a4...35c

Skrevet

Ønsker å bo der palmene suser, havet bruser og hvor solen stort sett skinner 320 dager i året ❤️ Blir Kypros på sikt og kan lett få jobb via bekjente.

Anonymkode: b3ea7...98b

Skrevet

En eller annen øy utenfor England. Guernsey kanskje.

Anonymkode: e8a0b...fa6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oi, har han ikke lyst til å bo i sitt eget land - hvorfor det? Jeg synes Tyskland virker som et skikkelig bra land! 

Anonymkode: 833ee...b54

Han flyttet fra Tyskland for å komme vekk fra streberkulturen, fokuset på fasade, hierarkiet og måten de deler folk inn i grupper og nesten ikke omgås folk med annen utdanning og bakgrunn. I tillegg ønsker han å leve nærmere naturen enn det som er mulig hvis han samtidig skal jobbe med det han vil.

Det er mye som er bra i Tyskland, men han trives mye bedre med norsk kultur og mentalitet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ønsker å bo der palmene suser, havet bruser og hvor solen stort sett skinner 320 dager i året ❤️ Blir Kypros på sikt og kan lett få jobb via bekjente.

Anonymkode: b3ea7...98b

Hvor på Kypros?

Anonymkode: 168df...92f

Skrevet

Hellas muligens. 

Anonymkode: 8354c...360

Skrevet

Om jeg ikke skulle tenkt praktisk, så hadde det blitt Italia. Har gode venner der nede, men snakker ikke godt nok til at jeg kunne jobbet med noe fornuftig, så jeg tror det måtte blitt et eller annet sted i Storbritannia. 

Anonymkode: 11028...e04

Skrevet

Snart bodd 20 år i Australia, stor trives. 😀 

Jobber I det offentlige, barne går på skole. Bor ett par kilometer fra stranda,  bader nesten hele året. 

vært litt kjedelig de siste årene uten besøk til og fra Norge. Men regner med det ordner seg snart. 

Anonymkode: 26cb2...445

Skrevet

Hm ja gurimeg, hvilket land? 🤔 Både kjæresten og jeg er dritleie av mengder med snø (bor i midt-norge), så vi har snakket om hvor deilig det hadde vært å slippe det. Han påstår at i Herning i Danmark er det "aldri" snø. Om det stemmer vet ikke jeg. Personlig kunne jeg tenkt meg enda mer sydlig om vi først skulle flytte utenlands. Må være et EU/EØS-land slik at jeg får beholde trygda mi. 

Nå har ikke jeg flyttet sammen med kjæresten heller da, og jeg tok meg i å tenke forleden dag da jeg fikk vondt i armen min etter å måket våt snø at dersom jeg på noe vis mister ham så kan det hende jeg vurderer et sydlig land i fremtiden. Har en sønn å tenke på, så vet ikke hva jeg ender opp med 😁

Anonymkode: a511e...4c1

Skrevet

Jeg er litt forelsket i Fuerteventura. Og hadde elsket å bo der for en periode, men tror det kunne bli kjedelig skulle jeg bo der i mange år. Men det vet man ikke før man har prøvd.

Anonymkode: 23b5c...947

Skrevet

Island - har venner og familie der

Færøyene - spennende område! 

Danmark - har bodd der før og har venner og familie der

England - har bodd der før og har venner og familie der

Tyskland - har venner der og kan språket 

Anonymkode: 4998c...5ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jobber I det offentlige, barne går på skole. Bor ett par kilometer fra stranda,  bader nesten hele året. 

vært litt kjedelig de siste årene uten besøk til og fra Norge. Men regner med det ordner seg snart. 

Hvordan opplevde du restriksjonene i Australia der dere ikke fikk lov til å forlate hjemmet på 6 måneder? 

Anonymkode: eb76a...bde

Skrevet

Island eller Hellas (ikke hvorsomhelt i Hellas). Eller kanskje Spania. Men har ingen planer om å flytte - trives i Norge.

Anonymkode: af740...0c0

Skrevet

Elsker Island, og kunne lett flyttet dit. Holder smått på å lære meg språket, og kan jobbe derfra, så det er mulig. Men så er jeg veldig fan av varmt klima også, så kanskje så enkelt som Kanariøyene. Eller Afrika en plass, sør i Afrika, men så kommer jeg på hvor dårlig helsevesen, f.eks, er der, så jeg tror ikke jeg tør det. 

Anonymkode: b86c5...6df

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Australia virker fantastisk, men edderkoppene hadde gitt meg panikkangst! Brrr, klarer ikke tanken engang på å møte en huntsman.

New Zealand eller Island kanskje? England?

Skrevet

Har bodd i flere land i Afrika og usa. Har nå bodd mange år i Spania - praktisk ift nærhet til familie og venner i Norge. Stortrives her :)

Anonymkode: 977b7...01a

Skrevet

Det er mange steder jeg kunne tenkt meg å bo, men Spania står øverst. Nå eier vi feriehus der, men håper å kunne flytte dit når barna er så store at de drar avgårde for å studere og jobbe. Elsker klimaet, mentaliteten, maten, kulturen og folkene. 

Anonymkode: 66d5d...653

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...