Gå til innhold

Trodde helst det bare var omikron varianten som var gjeldende nå…

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men på dag 6 mistet jeg plutselig smak og luktesans, noe jeg ikke trodde en gjorde ved omikron.

Anonymkode: 00c37...9db

Man kan fortsatt gjøre det med omikron, men det er færre som gjør det enn med de tidligere variantene

Anonymkode: 237fa...8ef

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men på dag 6 mistet jeg plutselig smak og luktesans, noe jeg ikke trodde en gjorde ved omikron.

Vi har covid nå. To av fire mistet smak og lukt.

Anonymkode: f0b78...904

Man kan fortsatt gjøre det med omikron, men det er færre som gjør det enn med de tidligere variantene

Står det på svaret av pcr testen?

Anonymkode: b0b59...7d1

Annonse

"Britiske forsøk der symptomene er studert i detalj antyder at den originale utgaven av viruset ga over halvparten av de smittede tap av enten smak- eller luktesans, eller begge deler.

Zoe Symptom Study melder at tap av smak- og luktesans nå er på 17. plass på listen over de vanligste symptomene."

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det samme skjedde med meg,å det var etter 6-7 dager her også når jeg egentlig trodde at jeg var blitt frisk. 

Anonymkode: f185d...efd

Det samme skjedde med meg,å det var etter 6-7 dager her også når jeg egentlig trodde at jeg var blitt frisk. 

Anonymkode: f185d...efd

Hvor lenge varte det?

Annonse

Det er mange som mister smak eller lukt eller begge av omikron også. Om det er flere eller færre enn ved delta vet jeg ikke, men flere av de jeg vet om som har fått omikron plages med enten manglende eller forvrengt smaks- eller/og luktesans

Sønnen min på ni synes mange av favorittrettene smaker "rart" og orker f.eks ikke å spise lørdagspizza, fisk, kylling, appelsinjuice eller kjøttpålegg. Håper ikke det varer så lenge, for det er vanskelig å få i ham mat når det er så mange ting han ikke klarer å spise. 

Endret av the amazing spidermamma

Jeg ble magesyk forrige torsdag, og fikk kraftig redusert smakssans søndag. Har det fortsatt uten andre symptomer og skal ta pcr i morgen fordi hurtigtestene er negative. Har hørt at Omikron med diffuse symtomer ofte ikke slår ut på  hurtigtestene.

Anonymkode: f5b84...9ef

• Opprett ny...